2020-10-21, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Låter bra. Är det några ord som borde förbjudas är det dessa. De hör sannerligen inte hemma i ett fritt och demokratiskt samhälle. Prova att bo i ett land där det är förbjudet att träffa människor från andra hushåll i minst 6-8 veckor framöver så får vi se vad du tycker om lockdowns sen. Prova att bli av med ditt företag, ditt jobb, din inkomst. Allt pga att människor blir lite förkylda nu när det börjar bli höst.

Ni lockdownförespråkare är fan en skam för mänskligheten.

Läs "1984" om ni vill läsa om er själva.

Vid en samhällsfarlig sjukdom är det ok med lockdown och liknande åtgärder - även i ett demokratiskt samhälle.

Du och din egoism är däremot en skam för mänskligheten, du bryr dig bara om dig själv och struntar i alla andra.
Citera
2020-10-21, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag förstår inte hur man kan påstå att ökningen i stockholm är avtagande när de senaste rapporterade siffrorna för stockholm visar på det omvända. Se mitt tidigare inlägg idag om Stockholms tisdagsrapporter.
Ja både fhm och regionen själv sa igår att den är avtagande.

Finns också en fin graf att kolla på som visar att klart och tydligt att den är avtagande, kolla på den istället och sluta att dribbla bort dig med egna siffror och analys.
Citera
2020-10-21, 03:00
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vid en samhällsfarlig sjukdom är det ok med lockdown och liknande åtgärder - även i ett demokratiskt samhälle.

Du och din egoism är däremot en skam för mänskligheten, du bryr dig bara om dig själv och struntar i alla andra.

Jag bryr mig bara om mig själv?

Javisst, förutom alla som blir av med sina jobb och inkomster, förutom alla som har dött, dör och kommer att dö pga lockdown, om det så är isolation, stress, självmord, inställda läkarundersökningar och behandlingar eller något annat. Jag bryr mig bara om mig själv, förutom att jag också bryr mig om alla människors frihet.

Covid19 är ett skämt jämfört med den samhällsfara lockdown är. Men du klarar inte av att tänka längre än näsan räcker.

Sängvätande idioter som du förtjänar varken trygghet eller frihet. Gå och stäng in dig någonstans istället om du är så jävla rädd. Glöm inte ansiktsblöjan. Avskum.
Citera
2020-10-21, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag bryr mig bara om mig själv?

Javisst, förutom alla som blir av med sina jobb och inkomster, förutom alla som har dött, dör och kommer att dö pga lockdown, om det så är isolation, stress, självmord, inställda läkarundersökningar och behandlingar eller något annat. Jag bryr mig bara om mig själv, förutom att jag också bryr mig om alla människors frihet.

Covid19 är ett skämt jämfört med den samhällsfara lockdown är. Men du klarar inte av att tänka längre än näsan räcker.

Sängvätande idioter som du förtjänar varken trygghet eller frihet. Gå och stäng in dig någonstans istället om du är så jävla rädd. Glöm inte ansiktsblöjan. Avskum.

Jag trampade tydligen på en öm tå när jag belyste din psykopati, du verkar totalt likgiltig inför människor och deras lidande som kan uppstå vid insjuknad i denna samhällsfarliga sjukdom.

Du tjatar bara om din ekonomi och din frihet och tydligen får dessa två saker kosta många tusen människoliv enligt dig, ofattbart.
Citera
2020-10-21, 03:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

Du och alla andra "godhetsivrare" som den här sorgliga tråden tyvärr vimlar av kan bokstavligen dra åt helvete. Vilka jävla satans idioter ni är...

För så radikala åtgärder som att stänga ner hela samhällen och tvinga folk bära en fucking munblöja även utomhus så skulle det krävas att folk bokstavligen dog som flugor. I alla åldrar dessutom.
Jag hoppas på en folkrevolution här i Europa, att folk till slut får nog av alla dumheter och bokstavligen lyfter ut dessa ashål som styr och gör processen kort såsom rumäner gjorde med Ceaușescu.

Samtidigt kan man undra varför just Sverige, med vår idiotiska feministiska regering plötsligt är världsbäst på att hantera detta fejkvirus? Kan det vara så att "vi" har varit så duktiga på att ta hit blattar och mer eller mindre avskaffat kontanter så att vi har fått "tillstånd" att ta till mindre kraftiga åtgärder?
Citera
2020-10-21, 04:34
Medlem
AreYouBacks avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86m42w/politikerna-pa-krogtillsyn-forstar-frustrationen

Bor vi i Nord Korea?
Citera
2020-10-21, 06:01
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag förstår inte hur man kan påstå att ökningen i stockholm är avtagande när de senaste rapporterade siffrorna för stockholm visar på det omvända. Se mitt tidigare inlägg idag om Stockholms tisdagsrapporter.
Jag håller med dig. Det ökar, och ingen avmattning syns. Däremot om man inte tog med gårdagens antal smittade så skulle det se ut som det planade ut. Det var säkert så han gjorde när han visade kurvan. Det ser alltid ut som det planar ut på helgen. 900 nya fall är ju inte en liten nätt summa och en stor ökning. Men det är ju inte ovanligt att Tegnell lugnar in i det sista i stället för att se problemen och göra något åt det.
Kom du i håg när smittan började öka denna gång. Jag tyckte et var uppenbart att det var så men på varje presskonferens stod FoHM med Tegnell i täten och sa att det berodde på ökat testande.

Så de rapporterar inte i fyra dagar och sedan i tre, Är det rätt? Förra tredagars rapporteringen såg ut som en början till utplaning men så i går kom ett stort uppsving, så den antydan till utplaning är ju borta.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-10-21 kl. 06:14.
Citera
2020-10-21, 06:46
Avslutad
Är det inte konstigt att smittan nu sprids lavinartat i de europeiska länder som sen länge haft krav på munskydd, medan det inte alls går i samma takt, och i vart fall ej värre, i t.ex. Sverige?

Kan det rent av vara så att munskydden skyndar på spridningen? Märkligt är det hursomhelst.
Citera
2020-10-21, 06:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja både fhm och regionen själv sa igår att den är avtagande.

Finns också en fin graf att kolla på som visar att klart och tydligt att den är avtagande, kolla på den istället och sluta att dribbla bort dig med egna siffror och analys.
Du skojar!? FHM har haft fel många gånger i sina "analyser" och "prognoser". Tegnell och FHM ska ofta förminska problemet. Men du är väl förblindad av aningslös auktoritetstro så du ser inte det, utan ägnar istället kraft åt att försvara den inkompetenta och inhumana regimen.

Dessutom tror jag inte du begriper skillnaden mellan antal fall per rapportdatum och antal fall per diagnosdatum. Jag har förklarat skillnaden många gånger i den här tråden.
Citera
2020-10-21, 06:56
Medlem
Citat:
Du skojar!? FHM har haft fel många gånger i sina "analyser" och "prognoser". Tegnell och FHM ska ofta förminska problemet. Men du är väl förblindad av aningslös auktoritetstro så du ser inte det, utan ägnar istället kraft åt att försvara den inkompetenta och inhumana regimen.

Dessutom tror jag inte du begriper skillnaden mellan antal fall per rapportdatum och antal fall per diagnosdatum. Jag har förklarat skillnaden många gånger i den här tråden.

bara attack på mig som person, inget om grafen som är avtagande=) applåder
Citera
2020-10-21, 06:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
bara attack på mig som person, inget om grafen som är avtagande=) applåder
Det sista stycket handlar om grafen. Försök förstå.
Citera
2020-10-21, 07:04
Medlem
Citat:
Det sista stycket handlar om grafen. Försök förstå.

Citat:
De konstaterade fallen av covid-19 fortsätter att öka men med vissa tecken på en lägre ökningstakt. Siffrorna visar fortfarande att smittan förekommer i alla åldersgrupper och i alla delar av i länet.

Citat:
905 nya fall av covid-19 har konstaterats genom provtagning under perioden 16 till 19 oktober. Motsvarande period förra veckan konstaterades 660 fall. Det är en ökning men med tecken på en lägre ökningstakt. Det kan dock vara en tillfällig variation.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/10/20-oktober-lagesrapport-om-covid-19/

Håll käften nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in