2020-10-21, 00:34
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Den verkligt relevanta frågan borde vara "Har FBI bekräftat att det finns något komprometterande på laptopen?"

Allt annat är omvänd bevisbörda.

Det är väl därför de väntar/väntat med anklagelserna till denna tidpunkt så nära valet. Man vill orsaka skada och misstro mot Biden innan någon frikännande utredning hinner bli klar. Vi såg ju ungefär samma metod inför valet 2016 med Hillarys privata mail osv, där hon blev frikänd efter valet, men blev dömd på förhand av många väljare. I mina ögon rätt självklart att detta är vad de vill åstadkomma bland Trumprepublikanerna

FBI har haft innehållet på laptopsen sedan Dec 2019.

FBI står inte på rättvisans sida, de skyddar Joe Biden och Demokraterna.

William Barr, DOJ och FBI borde avvecklas och ansvariga ställas inför krigsrätt.
Citera
2020-10-21, 00:38
Avslutad
Citat:
Den verkligt relevanta frågan borde vara "Har FBI bekräftat att det finns något komprometterande på laptopen?"

Allt annat är omvänd bevisbörda.
Det ligger i allas intresse att lägga korten på bordet och låta världen ta del av sanningen, tycker inte du också det? Att inte debunka crack & horhistorierna är enbart kontraproduktivt, speciellt när en presidentkandidat är inblandad. Detta går inte att tiga ihjäl, Demokraternas trovärdighet sjunker som en sten för varje dag tystnaden råder. Nog begriper du en så enkel sak?
Citera
2020-10-21, 00:51
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
FBI har haft innehållet på laptopsen sedan Dec 2019.

FBI står inte på rättvisans sida, de skyddar Joe Biden och Demokraterna.

William Barr, DOJ och FBI borde avvecklas och ansvariga ställas inför krigsrätt.
Du hör ju själv hur anmärkningsvärt detta låter. Bakom det ligger endast ett påstående. Varje sunt tänkande människa borde kräva mer belägg än så.
Och även om det skulle stämma är det likväl ingen evidens för någon anklagelse.
Senast redigerad av MrArtur 2020-10-21 kl. 00:54.
Citera
2020-10-21, 00:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Det ligger i allas intresse att lägga korten på bordet och låta världen ta del av sanningen, tycker inte du också det? Att inte debunka crack & horhistorierna är enbart kontraproduktivt, speciellt när en presidentkandidat är inblandad. Detta går inte att tiga ihjäl, Demokraternas trovärdighet sjunker som en sten för varje dag tystnaden råder. Nog begriper du en så enkel sak?
Jo visst tycker jag det. Och jag ser inga skäl att misstänka att så inte görs. Dessutom är det rätt märkligt med detta i beaktande att släppa saker man menar sig sitta på och som ska vara relevanta för ärendet, 10 dagar före valet.

Läs mitt inlägg till dig igen så har du en fullt rimlig anledning varför denna taktik väljs.
Citera
2020-10-21, 00:59
Avslutad
Citat:
Jo visst tycker jag det. Och jag ser inga skäl att misstänka att så inte görs. Dessutom är det rätt märkligt med detta i beaktande att släppa saker man menar sig sitta på och som ska vara relevanta för ärendet, 10 dagar före valet.

Läs mitt inlägg till dig igen så har du en fullt rimlig anledning varför denna taktik väljs.
Om uppgiften att FBI suttit på laptopen sen december 2019 stämmer finns det all anledning att misstänka att inget görs. Vad är FBI’s roll, att inte bringa ljus över frågeställningen?
Citera
2020-10-21, 01:02
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Om uppgiften att FBI suttit på laptopen sen december 2019 stämmer finns det all anledning att misstänka att inget görs. Vad är FBI’s roll, att inte bringa ljus över frågeställningen?
Jag vet naturligtvis inte. Jag vet inte vad som finns på laptopen och inte du heller. Jag vet inte om det finns någon påstådd laptop. Detta OM är tämligen relevant. Du försöker få bevisbördan omvänd. Läs tidigare svar förövrigt. Har det begåtts något lagbrott är det självklart i FBIs intresse att lösa det genom evidens för att så skett. Allt annat är konspirationsteorier som i sin tur behöver ännu starkare evidens, snarare än antaganden byggda från brist på evidens
Senast redigerad av MrArtur 2020-10-21 kl. 01:05.
Citera
2020-10-21, 01:03
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Du hör ju själv hur anmärkningsvärt detta låter. Bakom det ligger endast ett påstående. Varje sunt tänkande människa borde kräva mer belägg än så.
Och även om det skulle stämma är det likväl ingen evidens för någon anklagelse.

Det var inte någon högertidning, alternativa medier eller sociala medier som drog igång kalaset..

Det var New York Times, de är vänster/liberaler, de står 9/10 gånger på Joe Bidens sida.

De säger själva att personen som gav dem storyn gav allt till FBI, FBI gjorde kopior på materialet, efter månader av att inget hände så gick källan till tidningar och ingen ville ta i storyn, förens Rudy Guilianis advokat tog tag i den och den landade hos New York Times.

Först då kom FBI tillbaka och tog allt material, snarare för att gömma bevis än att lösa brott.
Citera
2020-10-21, 01:05
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det var inte någon högertidning, alternativa medier eller sociala medier som drog igång kalaset..

Det var New York Times, de är vänster/liberaler, de står 9/10 gånger på Joe Bidens sida.

De säger själva att personen som gav dem storyn gav allt till FBI, FBI gjorde kopior på materialet, efter månader av att inget hände så gick källan till tidningar och ingen ville ta i storyn, förens Rudy Guilianis advokat tog tag i den och den landade hos New York Times.

Först då kom FBI tillbaka och tog allt material, snarare för att gömma bevis än att lösa brott.
Du har ju ingen koll. Ny York Post är inte New York Times.
Citera
2020-10-21, 01:10
Avslutad
Citat:
Jag vet naturligtvis inte. Jag vet inte vad som finns på laptopen och inte du heller. Jag vet inte om det finns någon påstådd laptop. Detta OM är tämligen relevant. Du försöker få bevisbördan omvänd. Läs tidigare svar förövrigt. Har det begåtts något lagbrott är det självklart i FBIs intresse att lösa det genom evidens för att så skett. Allt annat är konspirationsteorier som i sin tur behöver ännu starkare evidens, snarare än antaganden byggda från brist på evidens
Frågan försvinner inte från dagordningen för att just du inte vill veta.
Citera
2020-10-21, 01:10
Medlem
Citat:
Whatever, det stavas New York, inte Ny York.

Det är ju väldigt relevant. I vilken media något publiceras gör att man vet vad de står för och får tolka det efter det.

Bidengate blossar upp i morgon så får vi se.
Citera
2020-10-21, 01:13
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är ju väldigt relevant. I vilken media något publiceras gör att man vet vad de står för och får tolka det efter det.

Bidengate blossar upp i morgon så får vi se.
Varför blossar det upp imorgon?
Citera
2020-10-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Varför blossar det upp imorgon?

Det har stått någonstans om det, men jag hörde Bannon säga det till Gurkan på internet i dag. Det var en till som sa det på någon annan plats men tappade minnet just. Men det finns ute där i alla all. Det sägs ska vara riktigt illa för Bidenkampanjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in