Citat:
Ursprungligen postat av
nvaf
Jeg er enig med deg. z-z-z har fått ufortjent mye kritikk. Hun er en av få som stiller viktige spørsmål. Mange andre er mer opptatt av å diagnostisere og har bestemt seg for hvem som er gjerningsmann uten å bry seg med at puslespillbrikkene ikke passer.
Jeg mener å huske at elekrikeren uttalte at han laget avtalen 14 dager før. Jeg har også stusset på dette. De lagde altså avtale 14 dager før om at lampene skulle byttes akkurat 31 oktober ?
Trevligt att du också förstår Z-z-z:s noggrannhet och att Z-z-z ligger lågt och vill hålla sig till fakta hellre än skena iväg. Nog har Z-z-z tankar och grund för dem, inte bara länkar, min uppfattning.
Ja man kan undra varför det bestämdes hela 2 veckor i förväg om att lampor i köket ska bytas -av en elektriker! Byta lampor kan väl AEH eller TH gjort själva. Låter ju som att det var mer än bara lampbyte ...
I vilket fall må de ha pratat om detta så att kanske andra hantverkare som var där, har hört samtalen, per telefon med elektrikern eller om han var i hemmet och rekogniserade.
Man får inte bortse från att fler än TH varit medvetna om AEH:s planer.
Sedan kommer frågan om motiv i så fall!
Vilket motiv kan en utomstående ha?
Annan utomstående som hört elektriker eller hantverkare pratat om tider och dagar?
Någon dold person här? I relation till dessa eller till AEH.