2020-10-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
De har uttalt de har kontroll på at han ankom Futurum, ved video av bilen, innloggingene i systemet og dust, men ikke minst vitner.
Politiet sier de har kontroll på TH den forste tiden, men at i løpet av dagen vet de ikke om han forlot bygningen, eller om han var der.
Det tolker jeg som at han ankom jobb, sier han forble på jobb ut dagen, men at polisen ikke har det bekreftet av vitner hele dagen.

Tack. Finns ju faktiskt frågetecken där ...
Citera
2020-10-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Fant en artikkel som beskriver litt om de samtalene på morgenen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Om samtalen med lønningsansvarlig:
Klokken 08.45 snakket hun med den ansatte ved Futurum. Samtalen varte i drøyt ti minutter og den ansatte har forklart seg til politiet om innholdet:
Ifølge den ansatte fremsto alt som normalt. Anne-Elisabeth virket vel og vedkommende mener at hun sannsynligvis hørte Tom Hagen i bakgrunnen av samtalen, får VG opplyst.
Lønn, timelister, og teaterstykket «The Book of Mormon», som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde sett med et vennepar kvelden før, var også tema.
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.
Anne-Elisabeth Hagen jobbet også ved Futurum og var på jobb enkelte dager i månedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen.

Om 0914 samtalen med sønnen:
Det var sin egen sønn hun ringte denne morgenen. Samtalen varte i 92 sekunder.
VG får opplyst at sønnen har forklart seg om samtalen i flere avhør.
Han har fortalt politiet at han ble vekket av at moren ringte. Han hadde hatt en dårlig natt og var derfor ikke spesielt pratsom, forklarte han.
I de to første avhørene var sønnen uklar om innholdet i samtalen. Han sier at han var lei seg for at han var sur og grinete, siden det i ettertid har vist seg å være det antatt siste sikre livstegnet fra moren.
Ti dager etter forsvinningen var sønnen i nok et avhør. Da forklarte han at de snakket om lønnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere på dagen.
På den tiden var også sønnen ansatt hos faren og jobbet ved Futurum næringspark i Lørenskog.
Bakgrunnen for at de to snakket om lønn var at Anne-Elisabeth tidligere på morgenen hadde snakket med en ansatt på Futurum med ansvar for lønnskjøringer, som skulle kjøres denne dagen, ifølge VGs opplysninger.

Tack ...
Kanske sonen väntade lön inför Halloween och bad AEH höra med löneansvarig om han skulle få sin lön innan dess.
Citera
2020-10-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du har ikke belegg for å hevde at TH ville ha gjort det.

Nei, selvsagt ikke. Det er snakk om forskjellige hypoteser. Noen har lansert hypoteser som kan fremstå som mer sannsynlig enn andres. Så lenge vi ikke har fasiten, vet vi følgelig ikke hvilken hypotese som er riktig. Det kan dukke opp nye opplysninger i morgen. Eller om 4 uker. Dette kan være opplysninger som fører til at TH blir tiltalt. Men det kan også være opplysninger som fører til at en annen/andre blir siktet. En eventuell siktelse av andre enn TH, kan føre til at TH fremstår som uskyldig.
Citera
2020-10-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du må ikke bruke tid på dette. For riktig å slå i bordet, trekkes frem en forfatter fra Kragerø. Boka er utgitt ut på Kolofon Forlag. Forlaget er det eneste forlaget i Norge som tilbyr egenpublisering. Det betyr at absolutt alle kan utgi en bok på forlaget, hvis forfatteren står for alle utgifter. Forlaget krever deretter en avtalt provisjon. Forfatteren har en egen blogg og egen Youtube-kanal. Det eneste som mangler, er formell kompetanse på området. Forfattereren har utdanning som sykepleier. Man kan selvsagt ha god kjennskap til et fagområde basert på egne opplevelser, men hadde dette vært en autoritet på området, ville boka blitt utgitt på et av de store forlagene.
Jeg finner ikke anmeldelser av boka.
Jeg vil tro at opplagstallet ligger på under 1000 bøker.

Det trekkes også fram at "RU ser litt homo ut."
Det finnes homoseksuelle som kan være feminine, men det finnes selvsagt ingen fasit for dette. Jeg går ofte på et treningsstudio. To av de mest maskuline gutta er homoseksuelle.
Det er rett og slett lavpannet!

Veldig klar over hvem det er, jeg fulgte vedkommende en kort stund, men det fremstod fort som ukyndig synseri. Og det ble en slags øyeåpner da jeg så hvilken type mennesker som svermer for det oppkoket.
Senast redigerad av Floriss 2020-10-20 kl. 23:33.
Citera
2020-10-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack ...
Kanske sonen väntade lön inför Halloween och bad AEH höra med löneansvarig om han skulle få sin lön innan dess.

Kanskje, helt umulig å si. Litt avhengig av hva man rekker å si på 92 sekunder også.
Citera
2020-10-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det finnes flere opplysninger i saken som kan få en til å stille spørsmål, men det blir trekt frem og overanalysert så mange ting som unormale, som egentlig er helt normale.

At AEH slo av en liten prat med kontordamen er ikke merkelig, de hadde vært venninner og kollegaer i mange år. Hos oss er det absolutt ikke slik at kontordamen ikke slår av et par ord, fordi om hun har kjøring. Det er helt normalt.

Hvem er det med tenkelig motiv som var avhengig av å gjøre udåden på dette dramatiske viset for å få gevinst? Hvem som ikke har andre handlingsalternativ? Hva ønsket de å oppnå? Å fjerne AEH fra jordens overflate? Neppe hovedformålet, det kunne lettere gjøres på annet vis.
Unormalt:
1. Ekteskapskontrakten er i høyeste grad unormal. Kontrakt på at hun skulle skaffe sine egne penger til livets opphold etter at minstemann ble 18 år, etter at hun har tilrettelagt alt for at han kunne konsentrere seg 110 % på å bygge opp formuen. De 200.000 ved 67 år ved ev. skilsmisse har nok bare vært en juridisk nødvendighet, pga tapte pensjonspoeng gjennom et helt liv som hjemmeværende. Har ikke sett at hun skulle få verdistigning av den investeringen, den tilfalt nok TH.
2: Særeie på huset mens de ennå hadde tre barn hjemme. Tilbud om borett ved eventuell skilsmisse.
3: Unormalt at det ikke er et eneste skoavtrykk etter ham, når det er stadfestet at han gikk rundt i hele huset, med sko på, på en sørpete dag da han liksom så etter henne.
3: Hørte ikke telefonen.
Hvorfor hørte han ikke tlf og hvorfor ikke skoavtrykk etter ham? Fordi han ikke har vært innom huset etter stagingen kanskje?
Motiv? Er det noen som med hånden på hjertet får inntrykk av at dette er en mann som gladelig går med på et skilsmisseoppgjør på minst 200 mill? Og det er på en god dag.
Edit: Det siste unormale er at det er kontraktfestet at hun ikke skulle få en eneste krone av verdistigningen av hans investeringer helt fra den spede begynnelse, på tross av at hun har tilrettelagt alt for ham og tatt seg av tre barn hver dag og gitt ham muligheten til å kun konsentrere seg om sine finansielle krumspring.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-20 kl. 23:55.
Citera
2020-10-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Å nei?!

Så det supersmarte politiet, som de fleste gjenværende på denne tråden tror på, har ikke lekket noe i dag heller?

Det du beskriver i ditt første avsnitt beskriver det motsatte av hva vi tror på i en rettsstat; «De leter aktivt etter noe som fritar TH. Klarer de ikke å finne det, så holder de fast ved siktelsen.»

Jeg tilhører med andre ord et mindretall her inne, som trives best med at man ikke trenger bevise sin uskyld.

Deretter begår du enda en brøler. Du hevder at han burde forklare seg.

Jeg forstår ikke hvorfor så mange på denne tråden bruker THs manglende lyst til å forklare seg som et bevis eller indisium på at han er skyldig.

Dersom du er mistenkt i en straffesak har du en rett til ikke å forklare deg.

... og i THs tilfelle er det lett å skjønne hvorfor.

Han prøvde, godtroende, å hjelpe politiet med å finne AEH, men de lurte ham, de trodde han var skyldig, men sa han hadde status som fornærmet.

Når en sånn fyr som TH, en gammel gubbe som har trodd på kirke og fedreland og politi og ordensmakt, plutselig oppdager at de tror han er skyldig, og på toppen av det hele, i all hemmelighet, har romavlyttet ham i mange måneder og vrir og vrenger på alt han sier for å forsøke å stable på beina et motiv, ville de fleste sagt og tenkt: «Nok er nok, den gjengen gidder jeg ikke snakke med.»

Idiotpolitiet har ingen sak.

De skyldige lederne for etterforskningen sniker seg fortløpende ut av denne saken, og siktelsen mot TH kommer til å bli frafalt dagen før politet innkasserer seieren i Bertheussen-saken.

Jeg beskriver avhørsmetoden som Norge jobber etter. De dundrer ikke igjennom for å få en tilståelse, istedet sjekker de bit for bit om det er en uskyldig forklaring. Hvis det ikke er det og det bare passer inn i forbrytelsen, så har de avklart at den biten indikerer at personen er skyldig.

Jeg har ikke skrevet at personen må bevise sin uskyld. Politiet beviser eller de bygger en indisierekke. Personen forteller hva som hendte. Politiet må sjekke om historien eller deler av den stemmer med det de sitter på. Selv tilståelser blir ikke tatt for god fisk om det ikke stemmer med det de sitter på. Da har de sannsynligvis en falsk tilståelse. Ja jeg tror at de jobber etter denne nye metoden fordi de vil unngå justismord.

TH bør forvente, som alle partnere i mordsaker, at de er blant de mistenkte rett fra start. Så lite opplyst er han ikke. Og alle partnere bør ønske å bli kvernet like mye som andre mistenkte, for sånn sørger de for at alle får vite at de ikke har drept sin make. De som er skyldig liker ikke at politiet undersøker i enhver liten avkrok av livet deres. Det er klart. Og det er her jeg synes TH befinner seg. Han opptrer ikke som en stakkars liten pusling i forretningslivet og vil for all del ikke fremstilles som svak pusling som snakker kaotisk i halvsetninger. Han forlanger å bo på åstedet der kona ble drept, da har en mer magemål enn en liten puslete gammel mann. Han oppfører seg som en skyldig mann vil jeg si. Er han uskyldig burde han endret strategi.

Men det er en annen teori som jeg tror ville fått alle til å oppføre seg slik de gjør nå. Og det er om en av barna har hatt en fatal krangel og AE døde. Da kan en far beskytte og tie. De andre søsknene og. Bortsett fra at dette er planlagt.
Citera
2020-10-20, 23:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Unormalt:
1. Ekteskapskontrakten er i høyeste grad unormal. Kontrakt på at hun skulle skaffe sine egne penger til livets opphold etter at minstemann ble 18 år, etter at hun har tilrettelagt alt for at han kunne konsentrere seg 110 % på å bygge opp formuen. De 200.000 ved 67 år ved ev. skilsmisse har nok bare vært en juridisk nødvendighet, pga tapte pensjonspoeng gjennom et helt liv som hjemmeværende. Har ikke sett at hun skulle få verdistigning av den investeringen, den tilfalt nok TH.
2: Særeie på huset mens de ennå hadde tre barn hjemme. Tilbud om borett ved eventuell skilsmisse.
3: Unormalt at det ikke er et eneste skoavtrykk etter ham, når det er stadfestet at han gikk rundt i hele huset, med sko på, på en sørpete dag da han liksom så etter henne.
3: Hørte ikke telefonen.
Hvorfor hørte han ikke tlf og hvorfor ikke skoavtrykk etter ham? Fordi han ikke har vært innom huset etter stagingen kanskje?
Motiv? Er det noen som med hånden på hjertet får inntrykk av at dette er en mann som gladelig går med på et skilsmisseoppgjør på minst 200 mill? Og det er på en god dag.
..du glemte å ta med at det ikke var fingeravtrykk på konvolutten og 2 av 5 ark av trusselbrevet.

.. og alle de 34 andre momentene vi har hatt oppe her.
Citera
2020-10-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
..du glemte å ta med at det ikke var fingeravtrykk på konvolutten og 2 av 5 ark av trusselbrevet.

.. og alle de 34 andre momentene vi har hatt oppe her.
👍😊 Det ble så innmari mye å skrive. Han har motiv så det renner av ham, og det er bare så mye som ikke stemmer.
Citera
2020-10-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg er enig med deg. z-z-z har fått ufortjent mye kritikk. Hun er en av få som stiller viktige spørsmål. Mange andre er mer opptatt av å diagnostisere og har bestemt seg for hvem som er gjerningsmann uten å bry seg med at puslespillbrikkene ikke passer.

Jeg mener å huske at elekrikeren uttalte at han laget avtalen 14 dager før. Jeg har også stusset på dette. De lagde altså avtale 14 dager før om at lampene skulle byttes akkurat 31 oktober ?
Takk! Du skriver veldig kloke innlegg!

Det kan være ulike årsaker til at den dagen ble valgt for avtale om bytting av lamper. Det kan hende at nye lamper måtte bestilles og at det var flere ukers leveringstid. Eller kanskje det passet best å bytte lamper etter at vedlikeholdsarbeidet inne i huset var sluttført? (Jeg har forstått det slik at det var arbeidere både inne og utendørs i S4 frem til den 25.10).
2 uker før den 31.10, da avtalen med elektriker ble gjort, så er det ikke sikkert at AE visste at arbeiderne kom til sluttføre arbeidet så tidlig som den 25.10 og det kan kanskje hende at elektrikeravtalen ble satt til den 31.10 for å være sikker på at det andre arbeidet var ferdig før lampene skulle monteres (f.eks hvis det var annet vedlikeholdsarbeid på kjøkkenet og det ville blitt ugunstig å montere lamper på samme tid som en annen håndtverker f.eks malte i samme rom)?

Fra Legokatt sitt innlegg som jeg linket til: "(15) Aftenposten - 11.01.2020
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.
"Arbeiderne sluttførte arbeidet 25. oktober, altså få dager før Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK, som melder at ansatte ble kalt inn til avhør allerede den første uken i november. Hagen forsvant 31. oktober."
Citera
2020-10-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Og i følge den tankegangen, så hadde det vært logisk at TH hadde reist til Futurum til vanlig tid HVIS han hadde vært skyldig. Så, det at TH reiste til Futurum senere enn vanlig KAN tyde på at TH er uskyldig.
At TH reiste senere den dagen kan tyde på at han var sent oppe kvelden før. Han var på teater og på restaurant
Citera
2020-10-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
At TH reiste senere den dagen kan tyde på at han var sent oppe kvelden før. Han var på teater og på restaurant

Helt riktig. Men hadde han lenge planlagt å være med på drap av sin kone som han hadde levd med i 50 år, så tror jeg han skulle klart å komme seg opp i rett tid akkurat den dagen for at alt skulle virke normalt, selv om han isåfall var litt trøtt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in