2020-10-21, 00:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Vilket hus har Hunter gett honom?

Joe Digenova och Victoria Tansing som är Rudy Giulianis nära vänner har fått förstahandsinformation från Rudy att det inte bara framgår att hus, bilar och annat köpts i dokument funna i "Hunters Laptop" utan även transaktioner via banker i Europa, och andra finansiella institut på 10-tals miljoner dollar. Det finns även dokumentation från det kinesiska energibolaget där diskussionen med Hunter går och han pratar om "familjen" för att sedan skriva att 10% skall gå till "the big guy" efter att han lämnar (Vita Huset förmodas det).

Tror du inte på ovan så kan vi ju bara vänta in dagarna som kommer, matrial och mer än detta kommer släppas vartefter.

Joe Digenova är för övrigt uppvuxen i Delaware och känner till Bidens mycket väl. Anledningen till att Bill Barr inte känner till laptopen är för att åklagaren i Delaware kompis till Biden satt på den.

...Du kanske förstår varför Joe dragit sig tillbaka till källaren nu ?
2020-10-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jovars, Biden tjänar ca 170.000USD per år som senator, men har de två senaste åren dragit in +16.000.000 dollars deklarerat. Hade vi en Press värd namnet skulle man givetvis söka efter pengarna. Men locket är på. Men denna burk mask kommer inte kunna hållas stängd.

2020.. händer mycket detta år.

Japp. Folk verkar inte fatta att tidligare högt uppsatta politiker ofta tar betalt i efterhand. Clinton, Obama och Biden t.ex. Mycket lättare att dra in pengarna efter man lämnat politiken då inte alla ögon är på en längre.

In the two years since leaving the White House, former President Barack Obama has spent his time raising and solidifying his position in the uppermost echelons of the top one percent of Americans. Obama has raked in exorbitant amounts of money for public speaking events and made deals worth millions with multiple companies.

Since he left office, the former president has given an estimated 50 speeches a year to corporate audiences for hundreds of thousands of dollars per event.

Just last month, Obama was reported to have been paid nearly $600,000 to speak at the EXMA conference in Bogotá. Colombia is infamous for the corruption prevalent in its public sector and military

A key factor in Obama’s newfound and growing wealth are those who profited from his presidency. A number of his public speeches have been given to big Wall Street firms and investors. Obama has given at least nine speeches to Cantor Fitzgerald, a large investment and commercial real estate firm, and other high-end corporations. According to records, each speech has been at least $400,000 a clip.

https://www.wsws.org/en/articles/2019/06/20/obam-j20.html
2020-10-21, 00:13
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Joe Digenova och Victoria Tansing som är Rudy Giulianis nära vänner har fått förstahandsinformation från Rudy att det inte bara framgår att hus, bilar och annat köpts i dokument funna i "Hunters Laptop" utan även transaktioner via banker i Europa, och andra finansiella institut på 10-tals miljoner dollar. Det finns även dokumentation från det kinesiska energibolaget där diskussionen med Hunter går och han pratar om "familjen" för att sedan skriva att 10% skall gå till "the big guy" efter att han lämnar (Vita Huset förmodas det).

Tror du inte på ovan så kan vi ju bara vänta in dagarna som kommer, matrial och mer än detta kommer släppas vartefter.

Joe Digenova är för övrigt uppvuxen i Delaware och känner till Bidens mycket väl. Anledningen till att Bill Barr inte känner till laptopen är för att åklagaren i Delaware kompis till Biden satt på den.

Vilka stater tror du Trump vinner?
2020-10-21, 00:16
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vilka stater tror du Trump vinner?

Jag vet att du inte frågar mig. Men vinner han inte Utah och Idaho, så kan republikanerna lägga ner.
2020-10-21, 00:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Biden var länge relativt fattig (känd som fattigast i senaten) och var beroende av lån för sina husköp. Efter han lämnade som vicepresident har han dock gjort sig en förmögenhet, ca 15 miljoner, på bokkontrakt och föreläsningar. Det råder faktiskt inga frågetecken alls över hans ekonomi, till skillnad från Trumps.

Ha ha. Episkt svar. Nä varken Joe, Hunter eller Biden har några pengar. Urfattiga hela bunten. Som sagt det kommer ju guldklimpar varje dag från Hunters laptop, tror inte deras ekonomiska familje-transaktioner kommer undanhållas allmänheten speciellt länge.

Vill du redan nu lyssna lite på deras penga skyfflande rekommenderar jag Rudys kanal på Youtube eller Joe Digenova. Båda herrarna utomordentligt underhållande dessutom.

Två bra avsnitt kring "The harddrive from hell"

Joe Digenova (fd Attorney of the district of Columbia)
https://youtu.be/3maWwRIKuHo

Rudy Giuliani (fd Borgmästare och attorney NY)
https://youtu.be/9LuSpHJNPe0
2020-10-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag vet att du inte frågar mig. Men vinner han inte Utah och Idaho, så kan republikanerna lägga ner.

Ja då är det dags att ställa bort tofflorna.

De närmsta dagarna så visar det sig mer om Bidengate och sen hur väljarna reagerar på det. Väljarna kan vara lite trötta på skandaler men är den stor så kanske det tar.
2020-10-21, 00:22
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Varför då?
2020-10-21, 00:25
Medlem
Citat:

Så hemliga hus med andra ord. Ja det var ju oväntat...

Citat:

Ja, för att träna inför torsdagens debatt, såsom brukligt...
2020-10-21, 00:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför då?

För att då blåser vindarna vänster över hela USA. Och då tror jag att republikanerna är slut. Jag har bott där och har släkt där. Enligt mig är det den konservativa högerns fäste. Och då syftar jag inte på WT Trump supportrar. Utan vanliga hårt mormon kristna folk. Och vanlig amerikaner. Inga bölande bönder.
Senast redigerad av mr.demon 2020-10-21 kl. 00:28.
2020-10-21, 00:34
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
För att då blåser vindarna vänster över hela USA. Och då tror jag att republikanerna är slut. Jag har bott där och har släkt där. Enligt mig är det den konservativa högerns fäste. Och då syftar jag inte på WT Trump supportrar. Utan vanliga hårt mormon kristna folk. Och vanlig amerikaner. Inga bölande bönder.

Ja. Jag tror inte heller Trump vinner.
Hoppas T får igenom Amy Barret så Dems kan inte styra USA med federala lagar längre

Jag förstår inte varför det blåser vänstervindar i USA. Är det så frestande att ha lömska politiker i styret?
2020-10-21, 00:35
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja då är det dags att ställa bort tofflorna.

De närmsta dagarna så visar det sig mer om Bidengate och sen hur väljarna reagerar på det. Väljarna kan vara lite trötta på skandaler men är den stor så kanske det tar.

Vi får se. Ska bli intressant som fan med sista debatten i alla fall.
2020-10-21, 00:35
Medlem
0rganets avatar
Wow! Lika i Iowa!!

Citat:
Iowa Poll:

Biden 45%
Trump 45%

Jorgensen (L) 2%

InsiderAdvantage (LV, 10/18-10/19
https://twitter.com/PpollingNumbers/status/1318681124319744000?s=20

Donald vann denna med 51% mot Hillarys 41%