2020-10-20, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av .DASH
Dessa är bara bottenskrap, man brukar inte svara dem. Mina åsikter är mina åsikter men folk är riktigt omogna för att ens fatta vad jag menar. Sedan pratar de om intelligens lol, dessa är knappast i nivå som jag iaf.
Nej, jag struntar bannemig i att svara dårarna hädanefter. Det går aldrig att få något vettigt ur en diskussion med troll som medvetet vantolkar allt som hamnar framför dem.
Citera
2020-10-20, 22:00
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Jag var tillsammans med en 17-årig tjej när jag var 21. Är jag pedofil? Vart går gränsen? 22? 23? 24? Vid 25 är man uppenbarligen pedofil enligt vissa idioter här. Året efter fyllde hon 18 och jag 22, några moraliska betänkligheter runt det? När jag var 16 var jag ihop med en jämnårig tjej. Eftersom vissa här resonerar att vi då var barn, var vi isåfall pedofiler båda två eller måste det vara en åldersskillnad? Hur stor ska den då vara för att man ska klassas som pedofil? Huruvida 17-åringar är intelligentare än 25-åringar ska jag låta vara osagt men det är förmodligen högst individuellt.
Citera
2020-10-20, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
När jag läser det här tvivelaktigt formulerade stycket, kombinerat med hur du formulerat rubriken på ämnet, drar jag slutsatsen att du mest sannolikt inte nått en 25-årings mognadsgrad än. Och att det sannolikt är förklaringen till varför 17-åringar känns mer tilltalande än jämnåriga.

Kanske när du nåt en punkt i livet då en dag inte består av att hänga på badhuset, käka på ”donken” och ragga på tonåringar så kommer även du uppfatta vuxna kvinnor som en mer intellektuellt stimulerande sparringpartner.

Lycka till.

Brukar inte såna som du typ knulla handikappade tjejer som inte kan tala som sedan sänds det om på nyheterna när du jobbar som personlig assistent?

Sedan klagar du över hur jag som är 25 undrar en grej om 9.1/10 utseendemässigt snygga tjejer som vill knulla mig?
Citera
2020-10-20, 22:33
Medlem
PaaloAaltos avatar
Det beror inte på tjejerna utan på det faktum att du är pedofil.

Citat:
Jag är en man på 25 år som tycker är för gammal för en tjej som är 17 år gammal, och anledningen till att jag skapar tråden är för ta reda på om jag har fel om den saken.

Jag har genom konversation med dessa tjejer på stan insett att de är extremt mogna för sina ålder, om jag jämför dessa tjejer med kvinnor på 25-28 års ålder så är dessa 17 åringar mycket intelligentare och mognare, jag vet inte vad det beror på, kanske generationsskifte där mycket intelligentare tjejer kommer in i samhället.

När jag prata med kvinnor runt 25 års ålder så är de mentalt på en 15 årings nivå, jag tycker detta är så paradoxalt. Jag har ingen aning om hur såhär kan vara fallet med dagens kvinnor, så när jag pratar med dessa unga tjejer måste jag avsluta med "synd att du är så ung, vi skulle kunna bli ett perfekt par" de brukar oftast svara något i stil med "jag instämmer".

Jag kom på denna tanke idag efter att varit på badhuset och drog in på donken såg jag tjejer i 17 års ålder jag pratade med dem 3 sekunder in i konversationen så gapskrattar dessa tjejer, den snyggaste pratade jag med hon såg väl sisådär ut som en 9,1/10 utseendemässigt. Jag pratar med henne och ger henne komplimanger och hon tycker om mig och jag säger då igen "synd att du är så ung" hon säger "jag håller med".

Jag börjar känna mig som en idiot, ser ni varför? Jag eftersträvar en smart mogen kvinna äldre än mig som egentligen är 15 år i skallen medan jag pratar med en tjej som är 17 år gammal som är 25-27 år i skallen.

Frågeställning:

* Hur kommer det sig att dessa unga tjejer är så överlägsna gentemot dessa äldre kvinnor?

* Varför är dessa äldre omogna som är bekräftelsekåta?

* Varför kommer det sig att jag är 25 år och ifrågasätter mitt sätt att välja kvinnor? Har jag haft fel hela tiden? Är min drömtjej en tjej som är ca 17 år?
Citera
2020-10-20, 22:36
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Brukar inte såna som du typ knulla handikappade tjejer som inte kan tala som sedan sänds det om på nyheterna när du jobbar som personlig assistent?

Sedan klagar du över hur jag som är 25 undrar en grej om 9.1/10 utseendemässigt snygga tjejer som vill knulla mig?
Ouuff... vilken replik! Den såg jag inte komma. Bravo. Nu har du med all tydlighet verkligen bevisat att jag helt felbedömt din mognadsgrad...

Sen tror jag att du eventuellt missförstod min poäng - jag klagar inte. Jag skulle rent av rekommendera att du kör på och gör det bästa av situationen. Passa på att ha kul och lev livet till fullo - såväl på badhus som på snabbmatsrestauranger.

Jag konstaterar blott, i syfte att besvara trådstarten, att din förmåga att göra dig förstådd i text kombinerat med dina fritidsintressen troligen säger mer om din egen intellektuella förmåga än vad den säger om dina jämnåriga kvinnor. Därav att du sannolikt känner ett större samförstånd med tonåringar.

Men som sagt - absolut inget fel med det. Det är ju trots allt inte lågstadiebarn du raggar på. Så kör så det ryker och lycka till med 9,1:an.
Citera
2020-10-20, 22:43
Medlem
Charlemanges avatar
I fallet Wilma i Uddevalla tingsrätt anser rätten att flickan var ett barn på 17 år som hade haft en relation med en man på 23 år.
Förstår du detta ovan, om svar ja bra om inte så är det sämre.
Att flickor kan förvrida huvudet på äldre killar och äldre män är ett välkänt faktum.
De vet på något obehagligt sätt hur de skall använda sina attribut både fysiska och psykiska för att locka till sig dem.
Detta innebär inte på något sätt att de är mogna och vuxna överhuvudtaget.
Flickan alltså barnet enligt tingsrätten Wilma var ju enligt Fupen och alla andra utredningar mm totalt övergiven av sina båda föräldrar som ej var intresserade av sin egen dotter.
Det är en jag säger enbart en av många parametrar som flickor som Wilma kan råka ut för enbart på grund av att hennes närmaste ej fanns och bekräftade henne i en mycket känslig ålder.
Då spelade hon ut sina kort för att på så sätt fånga den sjuka gärningsmannen T.
Förstår man ja jag säger man , inte det har man problem.
Citera
2020-10-20, 22:46
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Eftersom tjejer under 18 inte är vuxna så är dom barn.

Du tänder alltså på barn.

Det är väl inte så mycket att fundera på alltså, ska du ägna dig åt att ge komplimanger till barn, vilja ligga med barn osv eller ska du söka vård på psykvården för dina pedofila tendenser?

Om man är 25 och tänder på en 17åring tycker du man ska hamna på psyket?
Citera
2020-10-20, 22:52
Medlem
Det är samhället som vill att unga personer ska va efterblivna genom att inte ge dom något ansvar eller kräva att dom tjänar sitt uppehälle..
Hjärnan blir inte utvecklad om man inte behöver använda den för att överleva. .. Då fortsätter man att va ett barn .. tills långt över 30 för vissa som bor hemma fortfarande..
En brud som va 17 kunde säkert va gift och ha fem barn för 150 år sen.. och samtidigt sköta alla hushållsysslor som att tvätta, städa, laga mat osv.. när mannnen jobbade på sågverket eller i en kolmila. Det skulle inte ett "barn" klara.
Senast redigerad av humantoilet 2020-10-20 kl. 22:54.
Citera
2020-10-20, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Det beror inte på tjejerna utan på det faktum att du är pedofil.

Eller så har jag ett flott smak
Senast redigerad av .DASH 2020-10-20 kl. 23:49.
Citera
2020-10-20, 23:16
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Eftersom tjejer under 18 inte är vuxna så är dom barn.

Du tänder alltså på barn.

Det är väl inte så mycket att fundera på alltså, ska du ägna dig åt att ge komplimanger till barn, vilja ligga med barn osv eller ska du söka vård på psykvården för dina pedofila tendenser?

Det är ju skilnad på barn och barn. 17 åringar förr hade begravt sina föräldrar, uppfostrat två syskon, fått två egna barn, hjälpt kon kviga, slaktat hästar och jobbat i 10 år.

17 åringar är inte barn på något annat sätt än just att de faktiskt definieras som barn av vårat samhälle. Eller anser du på riktigt att det inte är någon skillnad mellan en nio-åring och en 17-åring?
Citera
2020-10-20, 23:19
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Hur kommer det sig att dessa unga tjejer är så överlägsna gentemot dessa äldre kvinnor?

Jag tror nog det är fullt möjligt att unga är mer mogna vid en viss ålder idag än vad tidigare generationer var vid samma ålder. Men att denna utveckling skulle gå så snabbt att den skulle överskugga den naturliga mognaden när man åldras har jag svårt att tro. Jag gissar det du skriver handlar om att det är slumpen som spelat dig ett spratt, och att de du pratat med råkat vara lite sneddistribuerade och inte var där de borde på normalfördelningskurvan.

Det kan också tänkas vara så att det bara är en spretigare mognadsgrad vid varje given ålder idag än tidigare, och att mognadssnittet inte har höjts alls. Vissa har kanske kunnat mogna snabbare, pga att de lyckats ta emot mera information på kortare tid än vad som var möjligt förr. Men vissa har blivit helt söndercurlade och klarar inte den minsta motgång.

Mognad känns som en svår term att definiera, och att mäta. Tex var du bor spelar förmodligen en betydande roll, då en stor del av en viss typ av tjejer flyttar från småstäder till storstäder mellan de åldrar du pratar om. Så det kan nog vara svårt att isolera vad som beror på vad, och vad som är allmänt, och vad som bara är din personliga upplevelse.
Citera
2020-10-20, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Det är ju skilnad på barn och barn. 17 åringar förr hade begravt sina föräldrar, uppfostrat två syskon, fått två egna barn, hjälpt kon kviga, slaktat hästar och jobbat i 10 år.

17 åringar är inte barn på något annat sätt än just att de faktiskt definieras som barn av vårat samhälle. Eller anser du på riktigt att det inte är någon skillnad mellan en nio-åring och en 17-åring?

Men det här är ju bara pedofilsnack.

17 årig är mogen för sin ålder. 15 åring var ok att ha sex med i den o den kulturen var det 12 år osv osv

Allt detta leder bara till en sak: att vuxna män kan ha sex med barn som dom på olika sätt rättfärdigar med att hävda att dom "inte alls är barn" eller "historiskt sett inte har setts som barn" eller "mogen för sin ålder"

Bara pedofiler har den typen av åsikter.

Så stå för det då

säg som det är

NI SKULLE GÄRNA HA SEX MED BARN OM NI BARA FICK CHANSEN

Sitt inte här och ljug och låtsas vara nåt ni inte är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här