Citat:
Ursprungligen postat av
.DASH
Hur kommer det sig att dessa unga tjejer är så överlägsna gentemot dessa äldre kvinnor?
Jag tror nog det är fullt möjligt att unga är mer mogna vid en viss ålder idag än vad tidigare generationer var vid samma ålder. Men att denna utveckling skulle gå så snabbt att den skulle överskugga den naturliga mognaden när man åldras har jag svårt att tro. Jag gissar det du skriver handlar om att det är slumpen som spelat dig ett spratt, och att de du pratat med råkat vara lite sneddistribuerade och inte var där de borde på normalfördelningskurvan.
Det kan också tänkas vara så att det bara är en spretigare mognadsgrad vid varje given ålder idag än tidigare, och att mognadssnittet inte har höjts alls. Vissa har kanske kunnat mogna snabbare, pga att de lyckats ta emot mera information på kortare tid än vad som var möjligt förr. Men vissa har blivit helt söndercurlade och klarar inte den minsta motgång.
Mognad känns som en svår term att definiera, och att mäta. Tex var du bor spelar förmodligen en betydande roll, då en stor del av en viss typ av tjejer flyttar från småstäder till storstäder mellan de åldrar du pratar om. Så det kan nog vara svårt att isolera vad som beror på vad, och vad som är allmänt, och vad som bara är din personliga upplevelse.