2020-10-20, 21:07
Medlem
Combivals avatar
Ta bort.
Senast redigerad av Combival 2020-10-20 kl. 21:10.
Citera
2020-10-20, 21:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Exakt, det var min poäng.
Exakt, det var min poäng:
"Men sen ska du nog sopa lite på bakgården innan du argumenterar vidare på tema ”vem-har-gjort-vad” här."

Du är en hycklare av stora mått så mycket du delat, förtalat och skvallrat om.

Nu plötsligt blir du moralens väktare när det gäller KL?

Jag undrar fortfarande hur du ser på KL med tanke på allt som nu levererats via FUP och aktuellt åtal?
Citera
2020-10-20, 21:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPotatoo
Visst är det intressant! Här har vi två i den juridiska eliten som fått sina liv blottlagda på nätet. Det är därför jag undrar om det kan bli tal om förtal eftersom tråden även förekommer i fup. Kan KL eller HOL yrka på att åklagaren går vidare med det?

Att KL haft ett minst sagt spektakulärt liv har de flesta läsare här fått ta del av genom fup - i annat fall hade vi vetat nada om detta. Det är trots allt över 9 miljoner visningar på denna tråd och mer kommer det givetvis bli under rättegången och efterspelet därav.

Det är inte bara för KL skriverierna är bekymmersamma utan framförallt för barnen och även HOL. Inte så kul för de heller tänker jag att få hela sin fasad nedmonterad, nu och för evig framtid.

Bäst man ligger lågt ett tag!

Nej, det behöver du inte. Vem ska de åtala? Om inte jag minns fel så står det i fup att Karin inte bryr sig ett dugg om vad som skrivs här, så kränkt kan hon inte känna sig. Och vad ska de kalla förtal? Att många människor tror att Karin är skyldig? Det gör ju åklagaren också eftersom det väcks ett åtal.
Citera
2020-10-20, 21:31
Medlem
Det här med att Karins hund ska ha blivit förgiftad. Är det inte troligast ändå att det var hon som gjorde det, för att skjuta upp processen eller något? Eller stämmer det ens att hunden var sjuk förresten? Och varför i helvete skulle Cecilia försöka övertala henne att inte gå? Hahah

FL: Den här processen som du då påbörjar under 2018 när du vill ha vårdnad, den som då leder till dels att han skjut...(tänkte FL säga skjuts där? ) att, att Henrik skjuter upp det första muntliga...
H: (Ohörbart) ja precis...
FL: ... sammanträdet.
H: Mm.
FL: Och det andra kunde inte du komma till.
H: Nej det var jag, jag var ju jättepeppad, Cecilia dock försökte övertala mig att inte...
FL: Just det.
H: ... gå.
FL: Men du kunde inte komma på det sammanträdet därför att, förstod jag det rätt som att Ester blev sjuk?
H: Det blev, ja det var akut in till, till (ohörbart) inte så akut som om det hade varit innan. Men hon började blöda igen.
Citera
2020-10-20, 21:37
Medlem
En fråga som kanske har avhandlats, men jag missat: polisen har kommit över encro chattarna men inte encro samtalen? Spelades inte även dom in av Franska polisen när som knäckte encro?

Det borde väl finnas encro meddelanden mellan MR och BR, vart är dom ?
Citera
2020-10-20, 21:48
Medlem
Timeouts avatar
Tittar på Veckans brott.

När dom kommer in på betalningen säger han...
Det här börjar likna Jönssonligan faktiskt. Betala med guldtackor

Men Karin kallar guldet för linsvätskor...
Citera
2020-10-20, 21:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
En fråga som kanske har avhandlats, men jag missat: polisen har kommit över encro chattarna men inte encro samtalen? Spelades inte även dom in av Franska polisen när som knäckte encro?

Det borde väl finnas encro meddelanden mellan MR och BR, vart är dom ?

Det här är intressant. Det har inte framkommit att de har något annat än sms. Karin påstår att det inte är hon som skrivit meddelanden men har de även inspelade röstsamtal blir det ännu svårare för henne att neka.
Citera
2020-10-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Det här med att Karins hund ska ha blivit förgiftad. Är det inte troligast ändå att det var hon som gjorde det, för att skjuta upp processen eller något? Eller stämmer det ens att hunden var sjuk förresten? Och varför i helvete skulle Cecilia försöka övertala henne att inte gå? Hahah

FL: Den här processen som du då påbörjar under 2018 när du vill ha vårdnad, den som då leder till dels att han skjut...(tänkte FL säga skjuts där? ) att, att Henrik skjuter upp det första muntliga...
H: (Ohörbart) ja precis...
FL: ... sammanträdet.
FL: Och det andra kunde inte du komma till.
H: Nej det var jag, jag var ju jättepeppad, Cecilia dock försökte övertala mig att inte...
FL: Just det.
H: ... gå.
FL: Men du kunde inte komma på det sammanträdet därför att, förstod jag det rätt som att Ester blev sjuk?
H: Det blev, ja det var akut in till, till (ohörbart) inte så akut som om det hade varit innan. Men hon började blöda igen.

”...jag var ju jättepeppad...”

Suck...

KL har ju både varit svår att delge under processerna och varit lite allmänt krånglig då på många sätt. Hon fick ju läkarintyg på hundens skada men det räckte inte som laga förfall.
Lite svårt att hänga med i hundens hälsa men den kanske levt lite tufft jämfört med andra hundar om man ska läsa lite mellan raderna.
Sen att den förgiftades uppe i stugan med ett gift som enligt KL behövde skickas till Tyskland för analys kanske man ska ta med den sedvanliga nypan salt.
Att Sverige inte skulle ha resurser att analysera blodprov på en hund låter för otroligt. Klart med många privata aktörer i dessa dagar så kanske det är billigare men jag satsar på att det kanske inte varit nån förgiftning alls då.

Vidare då är ju KL så rörig i allt som har med hennes processande att göra att man har lite svårt att köpa att CF skulle påverkat henne i det fallet ja.
Senast redigerad av Avel 2020-10-20 kl. 22:08.
Citera
2020-10-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tittar på Veckans brott.

När dom kommer in på betalningen säger han...
Det här börjar likna Jönssonligan faktiskt. Betala med guldtackor

Men Karin kallar guldet för linsvätskor...

På tal om linsvätskan och hela den turen där. Har någon nån teori om varför hon så benhårt håller fast vid att hon var uppe på hotellrummet innan hon drog vidare för att träffa MR?
Span hävdar ju motsatsen.
Citera
2020-10-20, 23:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om linsvätskan och hela den turen där. Har någon nån teori om varför hon så benhårt håller fast vid att hon var uppe på hotellrummet innan hon drog vidare för att träffa MR?
Span hävdar ju motsatsen.
Hon har inga teorier och nekar benhårt till allt trots span. Hon får passande nog minnesförlust hela tiden och skyller på sjukdom.
Hon håller troligen fast vid hotellrummet för att fortsätta förneka guldet.

Förhör med Lilja, Karin Cecilia; 2020-06-05
FL: Vad hände med linsvätskan då, du köpte?
H: Jag köpte alla möjliga saker. Linser, linsvätska, något annat för… ja.
FL: Ja, du köpte linser och linsvätska…
H: … Eh… köpte jag linser och linsvätska? Ja, då gjorde jag det. Eftersom ni har bättre koll så vet jag inte…
FL: Och vad blev det av den då? Det du köpte.
H: … Ja… vad det blev av den? Jag tror att jag… jag är ganska säker på att jag gick till hotellrummet. Men om ni har varit på hotellrummet, vilket ni säkert har varit lite då och då, så…
FL: Efter att du har köpt linsvätskan och innan du träffar Micke på restaurang China Wang så har du inte varit på hotellrummet. Så vad hände med linsvätskan?
H: Jo, jag är ganska säker på att jag var på hotellrummet… ja.
FL: Okej. Spanarna var med dig nämligen.
H: Ja.
FL: Och du har inte varit på hotellrummet.

H: Jo, jag är ganska säker på det. Att jag var på hotellrummet.
FL: Och vad gjorde du där då?
H: … Eh… anledningen till att jag är säker, det är att det dök upp en minnesbild… lustigt nog i natt. Det är ganska jobbiga nätter här, för det är någon som håller på och bankar och ger upp vid fem, sex på morgonen. Så det är absolut ingen sömn. Och minnet är ju som det är. Det riktiga minnet. Ni vet väl att dom som konstruerar minnesbilder har… ja, strunt samma. Att jag… jag tycker inte om oordning… och jag kommer ihåg att jag… eh, höll på och sorterade linserna som… det är ganska halvudda märke och så vidare. Och jag är ganska rädd om dom.
Så jag minns att jag… sa till mig själv när jag kom tillbaka till hotellrummet att jag skulle, till mig själv, att jag skulle vara lite mer försiktig. För jag hade lagt ut linserna lite slarvigt. Och jag minns att jag sa till mig själv att det borde jag inte ha gjort. Så jag måste alltså ha varit på hotellrummet... för linserna låg där när jag kom tillbaka.
FL: Okej. Du måste alltså ha varit på hotellrummet innan du åkte och träffade Micke på China Wang?
FL: Förstod jag rätt så?
FL: Så den linsvätskan du då köpte på Ringdahls Optik och dom linserna… blev dom kvar på hotellrummet då eller? Det måste dom ha varit eftersom dom var kvar när du kom tillbaka.
H: Lins… det jag minns, det är oordningen på linserna, linsvätska… jag köpte… ja… jag köpte säkert linsvätska till mig själv också. Jag hade fått av Micke Landwall… Frågade du om linsvätska nu?
FL: Ja, vad blev det av det du köpte på Ringdahls Optik? Var hamnade det någonstans?
H: Linserna hamnade på… och kanske… jag tror jag köpte flera linsvätska.
FL: Ja, var hamna…
H: Men det kan du väl se då?
FL: Nej, jag frågar dig.
H: Ja, men jag svarar ju, jag minns inte. Jag vet att jag köpte någonting till honom som han fick. Och… och det vart så här lite spontant där, för att jag hade ju beställt linser och hämtade ut linserna.
FL: Och vad köpte du till honom i så fall då?
H: Det jag minns är att jag köpte… ja, vad… ja… eh… linsvätska eller lins… något. Det är det jag minns. Eller så minns jag fel. Jag minns varje fall… eh… ja, det är det jag minns. Jag tycker in…
FL: Du minns att du köpte linsvätska till honom?
H: Jag tycker inte om att med 100 procent säga att jag minns någonting, när jag inte riktigt minns. Och åter igen, hur ska man minnas någonting till 100 procent som inte är speciellt viktigt. Och när ens huvud upp… har brottas med ungefär tusen andra problem kring den situation som er förundersökningsledare….
FL: Köpte du linser till Micke Rönnkvist?
H: Linser?
FL: Ja?
H: Det har jag inget minne av.
FL: Köpte du linsvätska till Micke Rönnkvist?
H: …
FL: Jag förstod det som att du köpte någonting till honom.
H: Ja. Ja, det är så jag minns det. Eller om jag… kanske någon sådan här liten… ja, flaska eller…
FL: Varför köpte du det till honom?
H: … Jag har för mig att du har frågat det. Och även om du inte har gjort det så…
FL: Har han bett om det eller?
H: Fråga honom.

Jag hade definitivt inte kunna vara förhörsledare för där någonstans hade jag dunkat hennes huvud i bordet eller nåt Förhör a la Guantánamo...
Vilket oändligt tålamod dom har med den absolut rörigaste människan dom någonsin har förhört.
Man blir ju helt slut bara av att läsa förhören
Citera
2020-10-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det här är intressant. Det har inte framkommit att de har något annat än sms. Karin påstår att det inte är hon som skrivit meddelanden men har de även inspelade röstsamtal blir det ännu svårare för henne att neka.

Jag kan inte bedöma relevansen i den här länken, men det talas om att santalen spelats in.

http://blog.zaramis.se/2020/10/20/amfetaminsmuggling-avslojad-genom-avlyssningen-av-encrochat/
Citera
2020-10-20, 23:22
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon har inga teorier och nekar benhårt till allt trots span. Hon får passande nog minnesförlust hela tiden och skyller på sjukdom.
Hon håller troligen fast vid hotellrummet för att fortsätta förneka guldet.

Förhör med Lilja, Karin Cecilia; 2020-06-05
FL: Vad hände med linsvätskan då, du köpte?
H: Jag köpte alla möjliga saker. Linser, linsvätska, något annat för… ja.
FL: Ja, du köpte linser och linsvätska…
H: … Eh… köpte jag linser och linsvätska? Ja, då gjorde jag det. Eftersom ni har bättre koll så vet jag inte…
FL: Och vad blev det av den då? Det du köpte.
H: … Ja… vad det blev av den? Jag tror att jag… jag är ganska säker på att jag gick till hotellrummet. Men om ni har varit på hotellrummet, vilket ni säkert har varit lite då och då, så…
FL: Efter att du har köpt linsvätskan och innan du träffar Micke på restaurang China Wang så har du inte varit på hotellrummet. Så vad hände med linsvätskan?
H: Jo, jag är ganska säker på att jag var på hotellrummet… ja.
FL: Okej. Spanarna var med dig nämligen.
H: Ja.
FL: Och du har inte varit på hotellrummet.

H: Jo, jag är ganska säker på det. Att jag var på hotellrummet.
FL: Och vad gjorde du där då?
H: … Eh… anledningen till att jag är säker, det är att det dök upp en minnesbild… lustigt nog i natt. Det är ganska jobbiga nätter här, för det är någon som håller på och bankar och ger upp vid fem, sex på morgonen. Så det är absolut ingen sömn. Och minnet är ju som det är. Det riktiga minnet. Ni vet väl att dom som konstruerar minnesbilder har… ja, strunt samma. Att jag… jag tycker inte om oordning… och jag kommer ihåg att jag… eh, höll på och sorterade linserna som… det är ganska halvudda märke och så vidare. Och jag är ganska rädd om dom.
Så jag minns att jag… sa till mig själv när jag kom tillbaka till hotellrummet att jag skulle, till mig själv, att jag skulle vara lite mer försiktig. För jag hade lagt ut linserna lite slarvigt. Och jag minns att jag sa till mig själv att det borde jag inte ha gjort. Så jag måste alltså ha varit på hotellrummet... för linserna låg där när jag kom tillbaka.
FL: Okej. Du måste alltså ha varit på hotellrummet innan du åkte och träffade Micke på China Wang?
FL: Förstod jag rätt så?
FL: Så den linsvätskan du då köpte på Ringdahls Optik och dom linserna… blev dom kvar på hotellrummet då eller? Det måste dom ha varit eftersom dom var kvar när du kom tillbaka.
H: Lins… det jag minns, det är oordningen på linserna, linsvätska… jag köpte… ja… jag köpte säkert linsvätska till mig själv också. Jag hade fått av Micke Landwall… Frågade du om linsvätska nu?
FL: Ja, vad blev det av det du köpte på Ringdahls Optik? Var hamnade det någonstans?
H: Linserna hamnade på… och kanske… jag tror jag köpte flera linsvätska.
FL: Ja, var hamna…
H: Men det kan du väl se då?
FL: Nej, jag frågar dig.
H: Ja, men jag svarar ju, jag minns inte. Jag vet att jag köpte någonting till honom som han fick. Och… och det vart så här lite spontant där, för att jag hade ju beställt linser och hämtade ut linserna.
FL: Och vad köpte du till honom i så fall då?
H: Det jag minns är att jag köpte… ja, vad… ja… eh… linsvätska eller lins… något. Det är det jag minns. Eller så minns jag fel. Jag minns varje fall… eh… ja, det är det jag minns. Jag tycker in…
FL: Du minns att du köpte linsvätska till honom?
H: Jag tycker inte om att med 100 procent säga att jag minns någonting, när jag inte riktigt minns. Och åter igen, hur ska man minnas någonting till 100 procent som inte är speciellt viktigt. Och när ens huvud upp… har brottas med ungefär tusen andra problem kring den situation som er förundersökningsledare….
FL: Köpte du linser till Micke Rönnkvist?
H: Linser?
FL: Ja?
H: Det har jag inget minne av.
FL: Köpte du linsvätska till Micke Rönnkvist?
H: …
FL: Jag förstod det som att du köpte någonting till honom.
H: Ja. Ja, det är så jag minns det. Eller om jag… kanske någon sådan här liten… ja, flaska eller…
FL: Varför köpte du det till honom?
H: … Jag har för mig att du har frågat det. Och även om du inte har gjort det så…
FL: Har han bett om det eller?
H: Fråga honom.

Jag hade definitivt inte kunna vara förhörsledare för där någonstans hade jag dunkat hennes huvud i bordet eller nåt Förhör a la Guantánamo...
Vilket oändligt tålamod dom har med den absolut rörigaste människan dom någonsin har förhört.
Man blir ju helt slut bara av att läsa förhören

Nu fattar jag vilken lycka jag har som slipper vara förhörsledare. Att vaska sanningen ur en spånhuvud och ändå vara tvungen att göra det seriöst. Och sen gå hem och tycka att jag har gjort något vettigt av mitt liv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in