2020-10-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linaat
Just nu är det endast eth jag har minar, kommer inte mina något annat för än eth går över till 2.0(proof of stake). Då går jag förmodligen över till något annat som fungerar bra med AMD kort, tänker mig att marknaden kommer stå ganska högt när eth 2.0 är live och man enkelt kan gå över till andra coins.

Rekommenderar om du har pengar över att köpa en syscoin masternode medans syscoin står lågt, det krävs 100k syscoin för en masternode. Just nu kostar 100k sys cirka 40-50k, dela med en polare eller liknande. Är ganska bra om du tittar på lång sikt och inte ska röra det hela på 2-4 år.
För att driva masternoden billigt så hosta den på en contabo.com server, deras billigaste vps för 5euro/mån räcker gott och väl

Jag önskar jag förstod det hela lika bra som du tycks göra. Vad kommer hända med min utrustning när eth går över till 2.0? Min utrustning kommer inte räcka till att mina eth på samma nivå som nu, eller?
Citera
2020-10-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Ja ska jag vara ärlig så är elen inte helt ärlig i det land jag har min utrustning i men det hör mer till vanligheterna att elen inte är ärlig än tvärtom i det landet.

Det funkar helt enkelt på följande sätt. En snubbe med mark och fastigheter hyr ut en av fastigheterna till ”miners”. Han tar en hyra på 30euro per månad för ”12 vga kort”(osäker på om det ens heter så). Varje vga kort är på 50mh/s. Fick en chock när jag gick in i den fastigheten😂, värmen och alla maskiner för att bli av med värmen. En annorlunda syn😂.

Men om du ligger på 650mh/s i Sverige, vad blir vinsten?

Det är förmodligen vega64 du har där borta, bra upplägg om ni slipper betala el.

Vinsten efter att jag betalat elen på de 650mh/s är cirka 3-4k i månaden
Citera
2020-10-12, 22:04
Medlem
Citat:
Jag önskar jag förstod det hela lika bra som du tycks göra. Vad kommer hända med min utrustning när eth går över till 2.0? Min utrustning kommer inte räcka till att mina eth på samma nivå som nu, eller?

När eth går över till 2.0 så kan du mina en annan coin, gissar på att du har AMD-kort och då kan du mina exempelvis xmr(monero) rätt så bra, så du kan vara hellugn.
Citera
2020-10-12, 22:05
Medlem
Citat:
Det är förmodligen vega64 du har där borta, bra upplägg om ni slipper betala el.

Vinsten efter att jag betalat elen på de 650mh/s är cirka 3-4k i månaden

Ok så du menar att om jag köper en liknande utrustning som jag har i utlandet och kopplar in den i Sverige så kommer jag tjäna 3000-4000kr per månad i Sverige efter elkostnader är betald? Stämmer detta verkligen? För då är det fasiken bud på att köpa en till och ha här hemma.
Citera
2020-10-12, 22:06
Medlem
Citat:
När eth går över till 2.0 så kan du mina en annan coin, gissar på att du har AMD-kort och då kan du mina exempelvis xmr(monero) rätt så bra, så du kan vara hellugn.

Ok det var riktigt skönt att höra😂😂
Citera
2020-10-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ok så du menar att om jag köper en liknande utrustning som jag har i utlandet och kopplar in den i Sverige så kommer jag tjäna 3000-4000kr per månad i Sverige efter elkostnader är betald? Stämmer detta verkligen? För då är det fasiken bud på att köpa en till och ha här hemma.

Ja, utan att tveka. Svårt att komma över kort billigt just nu, men köp begagnade på blocket.
Satsa på att köpa 5700xt och vega 7
Citera
2020-10-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ja, utan att tveka. Svårt att komma över kort billigt just nu, men köp begagnade på blocket.

Men alltså med 6 kort ligger jag på 320mh/s

Jag har 12 kort i utlandet. Men trots den billiga elen så ligger jag på runt 5000kr i månaden. Hur kan jag då tjäna 3-4000 i månaden i Sverige. På 6 kort borde elen sluka 60-70% av vinsten eller har jag fel?
Citera
2020-10-12, 22:16
Medlem
Citat:

Hade jag vetat hur man gör och det är så som du säger så hade jag definitivt satsat på en anläggning i Sverige med.
Kan du inte pma mig. Så kan vi skriva där?
Citera
2020-10-13, 06:29
Medlem
Sikkans avatar
Citat:

Xmr är väl ett ovanligt dåligt alternativ? 1100 h/s med ett vega64.. där gör ju min gamla ryzen 7 1800 ca 4,5kh/s så nån gpu-coin är det inte.

Med det sagt kommer det dock att finnas en drös andra gpu-vänliga coins att gå över till. Dock kan man ju gissa att profitability kommer gå ner då ALLA eth-miners ska hitta nya ”hem”. Men det är ju såklart en senare fråga.
Citera
2020-10-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Xmr är väl ett ovanligt dåligt alternativ? 1100 h/s med ett vega64.. där gör ju min gamla ryzen 7 1800 ca 4,5kh/s så nån gpu-coin är det inte.

Med det sagt kommer det dock att finnas en drös andra gpu-vänliga coins att gå över till. Dock kan man ju gissa att profitability kommer gå ner då ALLA eth-miners ska hitta nya ”hem”. Men det är ju såklart en senare fråga.

Helt riktigt, Monero, xmr algo är Randomx, den funkar bäst med en vass cpu. Här finns en pool där man kan ladda hem en bantad linuxversion och köra monero mining med oset flashad på en usb sticka. Oset är optimerat för cpu. Utvecklarnas planer för kommande krypto på poolen, Loki, Arweave, Epic (både cpu gpu), Ryo gpu. Ryo går bra med en hyfsat bra gpu, algo crytonight gpu som bygger på FP32, floating point matematik.

Poolen, https://ragerx.lol/
Senast redigerad av Pistolstjarnan 2020-10-13 kl. 10:07.
Citera
2020-10-13, 18:09
Medlem
Citat:
Just nu är det endast eth jag har minar, kommer inte mina något annat för än eth går över till 2.0(proof of stake). Då går jag förmodligen över till något annat som fungerar bra med AMD kort, tänker mig att marknaden kommer stå ganska högt när eth 2.0 är live och man enkelt kan gå över till andra coins.

Rekommenderar om du har pengar över att köpa en syscoin masternode medans syscoin står lågt, det krävs 100k syscoin för en masternode. Just nu kostar 100k sys cirka 40-50k, dela med en polare eller liknande. Är ganska bra om du tittar på lång sikt och inte ska röra det hela på 2-4 år.
För att driva masternoden billigt så hosta den på en contabo.com server, deras billigaste vps för 5euro/mån räcker gott och väl

Varför just syscoin av alla värdelösa MN coins?

För att svara på topic så byggde jag en budget rig av 10 st RX580 GPU:er för c:a ett halvår sedan mest för att jag fann ett nytt "asus b250 mining expert" moderkort för 400 kr och tänkte att det vore kul att bygga en rig. Har tjänat in c.a 70% av kostnaden än så länge (mest pga galna fees på eth till och från).

Jag byggde även så budget jag bara kunde med buntband, gammal skohylla osv

Så det kan vara lönsamt även med elkostnaderna i Sverige men tar en hel del tid att tjäna igen samt man vet inte om det i framtiden kommer vara lönsamt. Vet inte vad som kommer hända efter eth 2.0 med all hashpower som lär hitta nya vägar kommer nog tyvärr göra det allt mindre lönsamt.
Citera
2020-10-20, 22:08
Medlem
Men vad menar ni med eth 2.0? Har försökt läsa mig till information/klokhet men förstår inte. Vad händer med mitt ”minande” när eth 2.0 lanseras? Hur långt tid har jag kvar tro?😂.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in