2020-10-12, 21:10
Medlem
Satsa på vega 64 och 5700xt. Vega 64 kan du kamma hem för 2.5-3k på blocket och tillsammans med memtweak kan du få ut cirka 51-52 mh/s på 130w om du minar ethereum. 5700xt kan du kräma ur stabila 56-58mh/s, där också på runt 130w.

Ärligt så ser det ganska ljust ut på miningfronten just nu, köp beggade kort som folk i tråden skriver.
Är du riktigt cheap kan du köpa flera rx 580 för runt 1k/st, de ger 32mh/s på 80-90w.

Se det som ett långsiktigt sparande där du har en roi på 9-18 månader, det är en betydligt säkrare investering än att kasta in pengarna på börsen. Med tanke på att krypto är bullish om du kikar på ett 1-3 års perspektiv så är det en ganska bra idé just nu
Senast redigerad av linaat 2020-10-12 kl. 21:13.
Citera
2020-10-12, 21:17
Medlem
Jag håller på med ethereum mining”. Jag har lagt ca; 40 000kr för hårdvara. Jag minar dock utomlands där jag betalar 30euro i elräkning per månad. Jag skulle aldrig göra detta i Sverige då elförbrukningen blir för hög.
Citera
2020-10-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Jag håller på med ethereum mining”. Jag har lagt ca; 40 000kr för hårdvara. Jag minar dock utomlands där jag betalar 30euro i elräkning per månad. Jag skulle aldrig göra detta i Sverige då elförbrukningen blir för hög.

Jag minar i sverige och har gjort det ett tag, det går absolut att binda ett bra elpris under sommaren om man bor på rätt ställen.

Vad är det för utrustning du använder?
Citera
2020-10-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linaat
Jag minar i sverige och har gjort det ett tag, det går absolut att binda ett bra elpris under sommaren om man bor på rätt ställen.

Ok, funkar det så är det ju kanon men med 30euro i månaden för hela utrustningen Å blir vinsten betydligt högre. Jag har tur som har dessa kontakter utomlands.

Jag vet inte riktigt vad det är för utrustning kan gärna pma bild om det funkar?
Det jag vet är att jag ligger på avarage hashrate 650mh/s. Detta betalar jag 30euro i månaden för i el. Hade inte riktigt gått lika bra om jag kopplade upp utrustningen i Sverige😂.
Citera
2020-10-12, 21:29
Medlem
Citat:

Är det eth du minar? Säljer du och köper andra valutor eller behåller du eth. Tips på andra valutor jag kan köpa?
Citera
2020-10-12, 21:33
Bannlyst
Lol, varför köper du inte istället. Att mina skulle man gjort år 2010 inte nu 10 år senare.
Citera
2020-10-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .DASH
Lol, varför köper du inte istället. Att mina skulle man gjort år 2010 inte nu 10 år senare.

Förklara med siffror varför det är bättre att hodla än att mina? hans 650mh/s ger 57522.89kr per år om man räknar med dagens eth pris via whattomine. Skulle han hoodla har han endast värdeökningen i eth att casha in på och kan inte göra samma vinst nästa år. Då har han lagt ut 40k. Nu räknar jag utan något kostnad i elpris alls då snubben har bra pris utomlands.

Om du svarar med att han borde tradea sina coins istället så är det en kostnad i form av tid som inte alla har, jag ser mining som ett utmärkt spar då det inte kostar dig lika mycket tid som trading oftast gör.
Citera
2020-10-12, 21:46
Medlem
Varför jag inte köper? Det säger väl sig själv. Jag har tillbaka mina 40 000kr inom några månader. Sen fortsätter jag mina i princip gratis. Hur får du det till att inte vara värt det?
Citera
2020-10-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ok, funkar det så är det ju kanon men med 30euro i månaden för hela utrustningen Å blir vinsten betydligt högre. Jag har tur som har dessa kontakter utomlands.

Jag vet inte riktigt vad det är för utrustning kan gärna pma bild om det funkar?
Det jag vet är att jag ligger på avarage hashrate 650mh/s. Detta betalar jag 30euro i månaden för i el. Hade inte riktigt gått lika bra om jag kopplade upp utrustningen i Sverige😂.

Nice, låter schysst. Jag har ungefär samma hashrate på mina gpu-riggar sammanslaget, sitt lugnt i båten då du kommer kunna casha in bra på de riggarna. Grymt att du har sån låg elkostnad =)
Citera
2020-10-12, 21:51
Medlem
Citat:
Förklara med siffror varför det är bättre att hodla än att mina? hans 650mh/s ger 57522.89kr per år om man räknar med dagens eth pris via whattomine. Skulle han hoodla har han endast värdeökningen i eth att casha in på och kan inte göra samma vinst nästa år. Då har han lagt ut 40k. Nu räknar jag utan något kostnad i elpris alls då snubben har bra pris utomlands.

Om du svarar med att han borde tradea sina coins istället så är det en kostnad i form av tid som inte alla har, jag ser mining som ett utmärkt spar då det inte kostar dig lika mycket tid som trading oftast gör.

Precis min tanke. Jag är inte ett dugg kunnig vad gäller mining osv, men jag har en plånbok där etherum kommer in då varje gräns är nådd. Jag har dessutom koll på att hårdvaran är online och vad hashraten ligger på live. Detta är det enda jag behöver veta. Vad jag ska göra med de Eth som jag får ihop är däremot en fråga jag inte har ett svar på.
Citera
2020-10-12, 21:51
Medlem
Citat:
Är det eth du minar? Säljer du och köper andra valutor eller behåller du eth. Tips på andra valutor jag kan köpa?

Just nu är det endast eth jag har minar, kommer inte mina något annat för än eth går över till 2.0(proof of stake). Då går jag förmodligen över till något annat som fungerar bra med AMD kort, tänker mig att marknaden kommer stå ganska högt när eth 2.0 är live och man enkelt kan gå över till andra coins.

Rekommenderar om du har pengar över att köpa en syscoin masternode medans syscoin står lågt, det krävs 100k syscoin för en masternode. Just nu kostar 100k sys cirka 40-50k, dela med en polare eller liknande. Är ganska bra om du tittar på lång sikt och inte ska röra det hela på 2-4 år.
För att driva masternoden billigt så hosta den på en contabo.com server, deras billigaste vps för 5euro/mån räcker gott och väl
Senast redigerad av linaat 2020-10-12 kl. 21:55.
Citera
2020-10-12, 21:58
Medlem
Citat:
Nice, låter schysst. Jag har ungefär samma hashrate på mina gpu-riggar sammanslaget, sitt lugnt i båten då du kommer kunna casha in bra på de riggarna. Grymt att du har sån låg elkostnad =)

Ja ska jag vara ärlig så är elen inte helt ärlig i det land jag har min utrustning i men det hör mer till vanligheterna att elen inte är ärlig än tvärtom i det landet.

Det funkar helt enkelt på följande sätt. En snubbe med mark och fastigheter hyr ut en av fastigheterna till ”miners”. Han tar en hyra på 30euro per månad för ”12 vga kort”(osäker på om det ens heter så). Varje vga kort är på 50mh/s. Fick en chock när jag gick in i den fastigheten😂, värmen och alla maskiner för att bli av med värmen. En annorlunda syn😂.

Men om du ligger på 650mh/s i Sverige, vad blir vinsten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in