2020-10-20, 18:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nu är det slut på PK-ideologin i Frankrike. Franska inrikesministern är rasande och stänger moskeer. Hundratals skall utvisas. Snart är det bara Stockholm kvar med PK-ideologin. Kärleksparader och feminiserade män är UTE nu. DNs läsekrets är i otakt med tiden ioch fortsätter fördärva landet utanmför tullarna. DN-skadade och oupplysta om omvärlden i sin sekteristiska temapark. "bruksorten av byråkrati"

Jo men det är väl redan för sent för Frankrike. Men visst de kan göra vad som krävs där. I Sverige är man fortsatt bara rädda för att sk provocera.
Citera
2020-10-20, 20:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Får mig att minnas när Studio Ett frågade Israels ambassadör om inte de själva hade del av ansvaret för den växande antisemitismen. Lärarens ansvar när han provocerar så här, var börjar det? Det är den frågan Catomeris ställer.
Typ...
Jag minns detta och det var bland det sjukaste jag hört på Sveriges Radio vid den tiden. Därefter har dock SR överträffat sig själva gång på gång i sjuka tilltag.
Citera
2020-10-20, 21:03
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Det stämmer inte

Catomeris säger:
Citat:
"Republiken har vissa grundvärderingar som anses vara hotade. De ingick också i just den här utbildningen som provocerande fram, eller ledde till det här dådet"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen

Reaktionen här i tråden får en att tänka på lättkränkta minoriteter som letar minsta orsak att få lipa och tycka synd om dig själva. Givetvis kan man påstå att det som sades i utbildningen ledde fram till dådet utan att påstå att det är rättfärdigat. Man kan utan problem tala om orsaken till ett illdåd utan att skuldbelägga offret. Galningen som utförde dådet framställs ju just som en galning, en vettvilling som blir arg utan legitima skäl. Catomeris talar ju dessutom inte om läraren just där utan utbildningen som sådan, alltså att utbildningen innehöll delar som provocerade denna klart skeve filur till att handla helt galet.

Ibland framstår den här nationalisthögern lika lättkränkt som de själva ofta beskyller färgade eller judar att vara... ynkligt kan jag tycka
Citera
2020-10-20, 21:12
Bannlyst
Det där dikuterade vi på ett nyhetsmöte, vi kom fram till att läraren mycket väl visste vad han gjorde - så, ja, han provocerade fram sin egen avrättning, med all rätta.
Citera
2020-10-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Provocerade även de två tjejerna från Danmark och Norge som turistade i Egypten också sin halshuggning?
Kanske de försökte exportera feminism,genus,hbtq 🙄
Citera
2020-10-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja, det kommer ju. Sverige har ju skrivit på Marakeshavtalet och i och med det förbundit sig att förbjuda kritik eller andra negativa yttringar om religion.

Marrakechavtalet 1995? Det handlar om handel så du menar nog något annat.

Europakonventionen om mänskliga rättigheter från Rom 1950? Det ger starkare stöd för religionsfrihet än svensk lag. Det var därför Åke Green friades.
Citera
2020-10-20, 23:37
Medlem
Är nog fullt logiskt för en vänstermänniska. När andra än vita män gör något dåligt så är det ett resultat av omgivningen, samhället, tidigare erfarenheter. De väljer inte att göra det, utan är lika mycket ett offer själva. Detta illustrerades tydligt av förre polismyndighetssnubben Eliasson.

Då de enda som egentligen bär ansvar för sina egna dåliga handlingar är vita män, så måste en sådan sak föranletts av något som kan härledas till vita män.

Nu verkar de gilla den typen av tankegångar, men vad de inte inser är att det är djupt rasistiskt att göra alla andra än vita män till inkompetenta personer som inte kan ta ansvar ens för sig själva.
Citera
2020-10-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det är ju precis der han gjorde. Det behöver absolut inte betyda att det GM gjorde var rätt eller att man försöker på något sätt rättfärdiga det.

Självklart kommer ni vinkla det till något det inte är.

Brenton Tarrant hatar tydligen muslimer. Anser du att de muslimer som föll offer för honom i Christchurch "provocerade fram" sina egna avrättningar också?
Citera
2020-10-21, 00:20
Medlem
HateWrecks avatar
Att GM blev provocerad är inte samma sak som att BO provocerade...
Vart tog läsförståelsen vägen?
Citera
2020-10-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electionday
Det finns många saker i t. ex. Sverige som jag som kristen upprörs av. Vad gör jag då? Ber en bön, skriver ett inlägg, producerar en video, väcker opinion. Jag ropar inte på förbud och jag har noll förståelse för Djävulens anhängares (muslimernas) handlingar så fort någon trampar dem på lilltån. Tål de inte yttrandefrihet så kan de flytta till Saudiarabien, och stanna där.

För övrigt ser jag inte sambandet mellan bombhöger och högerkristna. Du vet väl att det parti i USA som verkligen gillar krig är vänsterliberalerna och ateisterna hos Demokraterna? Jo då, det finns neokonservativa som gillar krig. De är verkligen inga sanna konservativa, ej heller i amerikansk tradition - och USA visar tydligt att kristna kan göra samhället bättre. Men då måste de kristna sluta mesa, som i Sverige. Läs evangelierna för sjutton - vad säger Jesus om falska läror där? Han är verkligen inte PK.

Att kyrkan accepterar religions- och yttrandefrihet är ett rätt nytt fenomen. Man kunde avrättas för hädelse. Jag ser likheter mellan dagens islam och bl.a. 1600-talets puritaner. De startade teokratier, avrättade konkurrerande trosinriktningar (kväkare), och förbjöd musik i gudstjänsterna. Var deras stränga lagiskhet också en falsk lära? Puritanernas ideer har bitvis ärvts av oss frikyrkliga idag.

Jag försvarar inte islam. Det är en villolära. Tänker bara på att vi bör börja med att se bjälken i våra egna ögon. Jag menar att ingen stans i NT finns uppmaning till att omvända folk genom korståg, häxbränning och tvång, utan folk ska omvändas genom mission och genom hjärtats tro. Även muslimer. Ändå har kyrkan sysslat med sådant ända sedan medeltiden. NT uppmanar inte till att vi ensidigt ska ta ställning för Israel och mot palestinier.

Du har rätt om bombhögern. Det var ursprungligen ett skällsord för folkpartiet/liberalerna.
Senast redigerad av guru1966 2020-10-21 kl. 00:52.
Citera
2020-10-21, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Att kyrkan accepterar religions- och yttrandefrihet är ett rätt nytt fenomen. Man kunde avrättas för hädelse. Jag ser likheter mellan dagens islam och bl.a. 1600-talets puritaner. De startade teokratier, avrättade konkurrerande trosinriktningar (kväkare), och förbjöd musik i gudstjänsterna. Var deras stränga lagiskhet också en falsk lära? Puritanernas ideer har bitvis ärvts av oss frikyrkliga idag.

Jag försvarar inte islam. Det är en villolära. Tänker bara på att vi bör börja med att se bjälken i våra egna ögon. Jag menar att ingen stans i NT finns uppmaning till att omvända folk genom korståg, häxbränning och tvång, utan folk ska omvändas genom mission och genom hjärtats tro. Även muslimer. Ändå har kyrkan sysslat med sådant ända sedan medeltiden. NT uppmanar inte till att vi ensidigt ska ta ställning för Israel och mot palestinier.

Du har rätt om bombhögern. Det var ursprungligen ett skällsord för folkpartiet/liberalerna.

Vi vet redan vad kyrkan ansvarat för genom historien. Den är skit! Inget nytt. På så vis är det du skriver poänglöst. Vi vet också att dagens kyrka propagerar för islam och för massinvandring. Ja kyrkan är fortfarande skräp.
Citera
2020-10-21, 08:30
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Och så finns det idioter som kallar en för islamofob
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in