2020-10-20, 13:22
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Kommer vi en dag att få en rättspraxis där muhammedkarikatyrer och liknande räknas som kränkning, brott mot religionsfriheten eller hets mot folkgrupp? Precis som att media idag inte får visa karikatyrer av människor från olika folkgrupper.

Ja, det kommer ju. Sverige har ju skrivit på Marakeshavtalet och i och med det förbundit sig att förbjuda kritik eller andra negativa yttringar om religion.
Citera
2020-10-20, 13:27
Medlem
SVT i ett jävla nötskal...
Citera
2020-10-20, 13:40
Avslutad
Hade SVT gett samma utrymme för andra åsikter hade jag inte sett något problem med det hela. Nu känner jag bara en brinnande längtan efter någon slags statskupp. Demokratin är död eftersom den vilar på yttrandefrihetens skuldra, så varför ens bry sig. Låt nazistäcklena ta över..
Citera
2020-10-20, 14:04
Medlem
Nestor Xs avatar
Döp om SR/SVT till Svensk Vinklad Statspropaganda hädanefter. Skamligt att skuldbelägga offret som utförde sitt jobb när han framställde hur religionen förtrycker och vill stänga ner det öppna samhället. Nu så blamerade sig Christian Catomeris som för någon vecka sedan blev så provocerad när en fiktiv brottsling blev kallad Hassan att han såg sig tvungen lämna redaktionen för statspropagandans program Agenda. Efter attentatet mot Charlie Hebdo 2015 lyckades Alice Petrén placera foten i munnen med ännu grövre ordval. Som extra grädde på moset inte att förglömma Täppas Fogelberg som trots en grav synskada längtade efter att få sitta i tv-soffan och se på när salafistiska islamister stormar Lars Vilks bostad.
Statspropagandans nyhetsprogram låter ofta religiösa nötter som högre präster från diverse samfund, även rabbiner och imamer med den rätta värdegrunden, få framträda som experter på mänsklig psykologi efter traumatiska våldsdåd eller fatala olyckshändelser. Kanske för att blidka dessa som övertrampen sker med jämna mellanrum och utan påföljd.
Citera
2020-10-20, 14:39
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fast vänta, är det inte det han gjorde? Provocerade?

Han vet ju vad Muhammed betyder för muslimer och är väl införstådd med konsekvenserna, ändå väljer han att göra det. Alltså ville han få fram en reaktion. Provocerade så klart

Sen kan jag tycka att det är totalt sjukt att mörda en människa för det! Absolut. GM borde få livstid punkt slut.

Men att ifrågasätta ordet "provocerade" är inget att diskutera om. Han gjorde det med uppsåt att skapa ilska. Han fick det nu tyvärr.

Missförstå mig inte. Jag är inte på något sätt ok med att dessa apor reagerar så extremt, man ska kunna ifrågasätta allt tycker jag, jag förklarar bara läget.
Så påläst är du alltså så att du inte ens vet att gärningsmannen är död.

För att inte tala om hur dåligt insatt du är i vad som hänt överhuvudtaget men starka åsikter går bra. Inte seriöst.

För övrigt ser jag och andra skillnader i att provocera/provocera fram och att bli provocerad av något.

Att halshugga en lärare för att han gör sitt jobb, vilket en del övertydligt inte klarar av, det provocerar mig inte utan det gör mig rosenrasande och mycket sorgsen. Är inte ensam om det. Det anser jag att vi högljutt behöver visa.
Senast redigerad av Gusselby 2020-10-20 kl. 14:46.
Citera
2020-10-20, 15:10
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Döp om SR/SVT till Svensk Vinklad Statspropaganda hädanefter. Skamligt att skuldbelägga offret som utförde sitt jobb när han framställde hur religionen förtrycker och vill stänga ner det öppna samhället. Nu så blamerade sig Christian Catomeris som för någon vecka sedan blev så provocerad när en fiktiv brottsling blev kallad Hassan att han såg sig tvungen lämna redaktionen för statspropagandans program Agenda. Efter attentatet mot Charlie Hebdo 2015 lyckades Alice Petrén placera foten i munnen med ännu grövre ordval. Som extra grädde på moset inte att förglömma Täppas Fogelberg som trots en grav synskada längtade efter att få sitta i tv-soffan och se på när salafistiska islamister stormar Lars Vilks bostad.
Statspropagandans nyhetsprogram låter ofta religiösa nötter som högre präster från diverse samfund, även rabbiner och imamer med den rätta värdegrunden, få framträda som experter på mänsklig psykologi efter traumatiska våldsdåd eller fatala olyckshändelser. Kanske för att blidka dessa som övertrampen sker med jämna mellanrum och utan påföljd.

Kanske den som bestämde att det skulle vara en Hassan som brottsling nu är lite kallsvettig.

Catomeris tycker ju att det är ok att mörda människor som "provocerar", så kanske nästa gång denna individ blir omskriven, så är det p.g.a. något liknande det som hände i Frankrike...
Citera
2020-10-20, 16:15
Medlem
Nu är det slut på PK-ideologin i Frankrike. Franska inrikesministern är rasande och stänger moskeer. Hundratals skall utvisas. Snart är det bara Stockholm kvar med PK-ideologin. Kärleksparader och feminiserade män är UTE nu. DNs läsekrets är i otakt med tiden ioch fortsätter fördärva landet utanmför tullarna. DN-skadade och oupplysta om omvärlden i sin sekteristiska temapark. "bruksorten av byråkrati"
Citera
2020-10-20, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nu är det slut på PK-ideologin i Frankrike. Franska inrikesministern är rasande och stänger moskeer. Hundratals skall utvisas. Snart är det bara Stockholm kvar med PK-ideologin. Kärleksparader och feminiserade män är UTE nu. DNs läsekrets är i otakt med tiden ioch fortsätter fördärva landet utanmför tullarna. DN-skadade och oupplysta om omvärlden i sin sekteristiska temapark. "bruksorten av byråkrati"

Tror du på det du skriver? Det kräver mer än ett ärligt liv för att stoppa vansinnet. Vi kan hylla läraren men sanningen är att detta beteende vart accepterat för länge sen. Som exempel är soldaten Lee Rigby som vart slaktad av 2 muslimer i London när han vandrade av sitt skift. Det kommer dö alldeles för mycket unga män och flickor i namnet för PK innan detta verkligen tar fart. När man inte kan lita på sitt moderland är det jävligt svårt att vara soldat skulle jag vilja säga vilket leder till allt större vinster för utlänningarna och dom krafter som knullar oss dagligen.
Citera
2020-10-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Jag hade varit mer i chocktillstånd om SVT hade kritiserat muslimapan. De drömmer antagligen om att själva halshuggas.
Right ON!
Citera
2020-10-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det är ju precis der han gjorde. Det behöver absolut inte betyda att det GM gjorde var rätt eller att man försöker på något sätt rättfärdiga det.

Självklart kommer ni vinkla det till något det inte är.

Provocerade även de två tjejerna från Danmark och Norge som turistade i Egypten också sin halshuggning?
Citera
2020-10-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Tror du på det du skriver? Det kräver mer än ett ärligt liv för att stoppa vansinnet. Vi kan hylla läraren men sanningen är att detta beteende vart accepterat för länge sen. Som exempel är soldaten Lee Rigby som vart slaktad av 2 muslimer i London när han vandrade av sitt skift. Det kommer dö alldeles för mycket unga män och flickor i namnet för PK innan detta verkligen tar fart. När man inte kan lita på sitt moderland är det jävligt svårt att vara soldat skulle jag vilja säga vilket leder till allt större vinster för utlänningarna och dom krafter som knullar oss dagligen.

Stockholm är extremt efterblivet och sist i klassen som vanlig sittandes och försöka uppfinna hjulet. Det vet alla grannar och omvärlden men det händer grejor i andra Europeiska länder.

Japp jag tror att det händer grejor utanför DNs läsekrets och SVT/SRs "sfär" De bevakar inte tex Danmark. . - Det sker redan i Danmark tex där "utlänningar som inte vill delta i det danska samfundet" helt enkelt slängs ut på gatan. De vräks. - Slut med bostad, el och vatten och en del asylsökare får 50 kr om dagen. Ingen klumpsumma alltså. Det intressanta är att det är danska socialdemokrater och kvinnor som slår näven i bordet i Danmark. Och det är beslutat att 7 st Ghetton (utanförskapsområden som Klanen Bonniers anställda kallar dem) helt sonika skall rivas. De som bor där har fått ett brev hem att de har 24 månader på sig att själva ordna en ny bostad. Tänk dig att Damberg slår näven i bordet och säger "Nu är jag utled på detta - hela Rosengård skall rivas".
Om du är en kriminell utlänning i Danmark så blir du bostadslös. Hela familjen åker ut på gatan.

Inrikesministern i Frankrike har beodrat stängningar av moskeer och hundratals utvisningar. Nu har minsdtrar slagit näven i bordet och äntligen insett att "PK" är ute. Den som orerar om identitetspolitik och kärleksmanifestationer är politiskt dödsdömd i Europeisk politik framöver. Om 2 år fattar tom Södermalm det. (kanske)
Citera
2020-10-20, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Stockholm är extremt efterblivet och sist i klassen som vanlig sittandes och försöka uppfinna hjulet. Det vet alla grannar och omvärlden men det händer grejor i andra Europeiska länder.

Japp jag tror att det händer grejor utanför DNs läsekrets och SVT/SRs "sfär" De bevakar inte tex Danmark. . - Det sker redan i Danmark tex där "utlänningar som inte vill delta i det danska samfundet" helt enkelt slängs ut på gatan. De vräks. - Slut med bostad, el och vatten och en del asylsökare får 50 kr om dagen. Ingen klumpsumma alltså. Det intressanta är att det är danska socialdemokrater och kvinnor som slår näven i bordet i Danmark. Och det är beslutat att 7 st Ghetton (utanförskapsområden som Klanen Bonniers anställda kallar dem) helt sonika skall rivas. De som bor där har fått ett brev hem att de har 24 månader på sig att själva ordna en ny bostad. Tänk dig att Damberg slår näven i bordet och säger "Nu är jag utled på detta - hela Rosengård skall rivas".
Om du är en kriminell utlänning i Danmark så blir du bostadslös. Hela familjen åker ut på gatan.

Inrikesministern i Frankrike har beodrat stängningar av moskeer och hundratals utvisningar. Nu har minsdtrar slagit näven i bordet och äntligen insett att "PK" är ute. Den som orerar om identitetspolitik och kärleksmanifestationer är politiskt dödsdömd i Europeisk politik framöver. Om 2 år fattar tom Södermalm det. (kanske)

Woord nigga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in