2020-10-20, 14:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, att rymma från polisen är ju något av en pojkdröm för Madsen. Synd för honom att han vaknade så fort
Men fan altså om han hadde lyckats med det här..Då hadde det blivit tidernas «manhunt» i lilla Danmark. Grattis till danska polisen, igen får man säga.

Edit: Det finns tusentals hyrstugor i Danmark, dom står tomma just nu. Det skulle blivit ett rent helvete att hitta honom.
Förväntat.
Trodde dock han skulle ligga lågt fram till första riskbedömningen.

From nu kan man nog förvänta sig vad som helst om han känner sig rökt.

Hittade citatet med AO som är mer detaljerat btw.

"I en hårrejsende scene overrumpler han en af sine faste støtter ved at lege, at han vil foretage det hvide snit på hende. 'Så bare sid stille', siger han mens han holder en jernsyl et par centimeter fra hendes øje. 'Så stikker jeg bare den her ind','
Citera
2020-10-20, 14:49
Medlem
miss-fires avatar
Frun verkar vara inne på Aftonbladets kommentarsfält på fejjan, där hon skriver free Madsen och hur han "bara begått ett misstag" och att alla gör "fel" ibland. Det var väl precis det hon skrev i sitt manifest? Nu verkar dock flera av kommentarerna vara borttagna.
Citera
2020-10-20, 14:56
Medlem
Merwinnas avatar
Lite intressant, att Aftonbladet tillåter så många primitiva och onda önskningar mot Madsen i sitt kommentarfält. När folk skrivet sådant om/till en svart eller arabisk brottsling, så raderas det och personen stängs av från att kommentera mera på Aftonbladet. Men det är väl skillnad på skit och pannkaka som vanligt...
Citera
2020-10-20, 15:00
Medlem
develis avatar
Tog en psykolog som gisslan, pistolhot.
Citera
2020-10-20, 15:01
Medlem
crocodilelilos avatar
Psykiater om flugten: Stor sejr for Peter Madsen
Henrik Day Poulsen er ikke i tvivl om, at livstidsfangen med sit store ego og sin trang til opmærksomhed ser tilbage på sin spektakulære flugt som en succes.

- Han ville selvfølgelig hellere have haft sin frihed, men bortset fra det, så vil jeg tro, at han opnåede, hvad han ville. Han har tydeligvis et stort behov for at vise verden, at 'ingen kan kyse mig', siger psykiateren.

- Er det sandsynligt, at Peter Madsen ville begå selvmord?
- Nej, slet ikke. Han er så manipulerende og glad for sig selv, så det kan jeg ikke forestille mig

Psykiater om flugten: Stor sejr for Peter Madsen
Citera
2020-10-20, 15:01
Medlem
develis avatar
Kommer inte vara mer på Herstedvester.

Hahaha! 👍

Optog video af Peter Madsen: 'Din lille luder'
Overdænget med skældsord: - Jeg kan ikke lide ham, siger gymnasieelev, som overværede drama på tæt hold
https://ekstrabladet.dk/112/optog-video-af-peter-madsen-din-lille-luder/8334569
Senast redigerad av develi 2020-10-20 kl. 15:04.
Citera
2020-10-20, 15:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förväntat.
Trodde dock han skulle ligga lågt fram till första riskbedömningen.

From nu kan man nog förvänta sig vad som helst om han känner sig rökt.

Hittade citatet med AO som är mer detaljerat btw.

"I en hårrejsende scene overrumpler han en af sine faste støtter ved at lege, at han vil foretage det hvide snit på hende. 'Så bare sid stille', siger han mens han holder en jernsyl et par centimeter fra hendes øje. 'Så stikker jeg bare den her ind','

Jag är ju en av dom som bara har väntat på att han skulle försöka rymma. Hadde dock inte förväntat att ha skulle lyckas ta sig ut av själva kåken. Dom grep honom i en bil liksom..det här var fan «close to disaster».
Lite nyfiken på om dom hittar någon medhjälpare.

Tack för citat.
Citera
2020-10-20, 15:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Hahaha! 👍

Overdænget med skældsord: - Jeg kan ikke lide ham, siger gymnasieelev, som overværede drama på tæt hold

Jeg råbte lille luder til ham, fortæller Benjamin Bates til Ekstra Bladet.

Den 19-årige gymnasieelev var ikke alene om at overdænge morderen med ukvemsord.

- Der var en mand, som kaldte ham møgsvin, og en dame, der sagde, at han skulle parteres. Ham, der råbte møgsvin til ham, fortalte mig, at han kiggede på ham og virkede bange, siger Benjamin Bates, som med sin mobil optog afslutningen på dramaet, der begyndte tirsdag formiddag.
Citera
2020-10-20, 15:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag är ju en av dom som bara har väntat på att han skulle försöka rymma. Hadde dock inte förväntat att ha skulle lyckas ta sig ut av själva kåken. Dom grep honom i en bil liksom..det här var fan «close to disaster».
Lite nyfiken på om dom hittar någon medhjälpare.

Tack för citat.
Ja, med tanke på hans våta drömmar om att jagas, grandios och narcissistisk.

2014
" (..) mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden."
"Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler."

2017
"Han så for sig en situation, hvor politiet ville jagte ham til lands, til vands og i luften."

15.30 startar PT enligt tweet.

"Pressebriefingen vil blive holdt kl. 15.30 ved institutionschef for Herstedvester Fængsel Hanne Høegh Rasmussen og politiinspektør Mogens Lauridsen, Københavns Vestegns Politi."
Citera
2020-10-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men det finns ju redan..?
Med bla Rolf Lassgård och Pernilla August i rollerna som Kims föräldrar.
Serien heter ”Utredningen” (om jag minns rätt) och finns på SVTplay, jag har sett dom 3 avsnitten som hittills ligger ute.

Får kolla det.
Citera
2020-10-20, 15:17
Medlem
miss-fires avatar
Presskonferensen uppskjuten till 15.30.
Citera
2020-10-20, 15:20
Medlem
miss-fires avatar
Citat:

Hahaha! 👍

Hade han inte blivit gripen så snabbt som han blev, så tror jag inte att hans rymning hade blivit särskilt trevlig. Det hade nog inte dröjt länge innan danskarna gett sig efter och på honom. Det finns ju en anledning till att det heter dansk skalle. 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in