2020-10-20, 12:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Men dra åt helvete och dö din halvapa. Du är så sjuk i huvudet att du stör av dig av att andra bor hemma. Föräldrarna har det gott ställt och tar inte betalt. Man tar fan inte betalt av sina egna din idiot.
Det är så patetiskt med såna som du. Du bor själv och tycker det är häftigt att betala dina egna räkningar, verkligen häftigt. Slava och betala extra avgifter och skatt till vilken nytta då. Jävlar vad utvecklingsstörd du är.

Vuxna människor betalar sina räkningar och parasiterar inte på sina föräldrar.

Patetiska jävla förlorare.
Citera
2020-10-20, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Du har 100% rätt. Har ingenting med dem att göra. Lev ditt liv och bry dig inte om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Tror detta kommer bli vanligare och vanligare. Lägenheter är svårare att få, har högre hyror och människor har svårt att få jobb idag. Många har inget annat val än att flytta hem. Att bo ensam i en etta suger nog rätt hårt jämfört med att bo med föräldrarna som kanske har hus och bättre kranvatten samt erbjuder lite socialt umgänge och större ytor att befinna sig på.

Du har tur som kan flytta hem, inte alla har den möjligheten. De i tråden som gnäller på dig är bara avundsjuka efterssom de tvingas slita för en hög hyra utan något annat val egentligen. Deras liv suger troligtvis rätt hårt.

Sköt dig själv och skit i andra, är något du kan säga till dem.
Tack. Det är nog så. Avundsjuka kombinerat med osäkerhet och svaghet för omgivningens dom är vad som driver detta hatet mot oss som bor hemma.

Jag flyttade hem för knappt fem veckor sen för att det helt enkelt inte är lönt att slita från morgon till kväll för att betala lån, avgifter och onödiga extrakostnader. Bor jag hemma kan jag i stället spara undan nästan 20.000 i månaden, stressa mindre och leva precis som innan. Enda skillnaden är att jag delar taket med föräldrarna.

Många tror att de som bor själv lever livet i ett sexharem när sanningen snarare är att de lever ensamma, deprimerade, mår psykiskt dåligt och ljuger för sig själva för att intala att de är så himla lyckade.

Jag tycker det är sjukt och helt onödigt att flytta tre km längre bort för att betala 11.000 bara i kostnader för att stoltsera med att man bor själv. Vissa i tråden är utvecklingsstörda på riktigt.
Citera
2020-10-20, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vuxna människor betalar sina räkningar och parasiterar inte på sina föräldrar.

Patetiska jävla förlorare.
Förlorare som lägger undan 20.000 i månaden.

Vi måste reda ut det här. Det verkar som att du är mer arg än vad jag någonsin har varit. Varför är du angelägen om att jag ska flytta? Föräldrarna störs inte av att jag "parasiterar" på dem, har du tänkt på det?

Utvecklingsstörda jävla idiot.
Citera
2020-10-20, 12:25
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Vad är detta för fenomen egentligen. Jag har valt att bo hemma sen drygt en månad tillbaka (troligtvis tillfälligt pga höga andrahandshyror), föräldrarna bor stort och jag har tre rum för mig själv och föräldrarna jobbar om dagarna. Jag är mellan 30 och 35. Grannarna hälsar bara på föräldrarna och undviker mig som att jag vore nån mördare. Vad angår det dem egentligen? Varför bryr de sig om var jag bor?
Och jag pratade med en kille på jobbet som på något sätt tagit reda på att jag bor hos föräldrarna och gissa vad han säger, "så länge du sköter tvätten och städar så ser jag inga problem". Alltså, varför i helvete bryr de sig om jag städar och tvättar? Skulle man vara mer vuxen om man städar? Vissa människor är riktigt vidriga och bor i smuts trots att de flyttade hemifrån när de var 18. Är dessa mindre vuxna?

Så vaffan kommer det här sjuka beteende ifrån? Vad angår det dig om jag städar hemma? Vi alla slänger in kläder i tvätten och vrider på och sen slänger vi in det i torktumlaren. Är man vuxen då?

Vissa är ju helt befängt störda i skallen. Jag lever exakt som alla andra med fast jobb och har insett att det inte är lönt att bo själv. Kan folk fatta att det finns människor som är tillräckligt friska i huvudet som inte vill skuldsätta sig upp över öronen i osäkra tider och betala extra avgifter, lån, räntor eller dyra hyror på 6000 kr minst?

Bor jag hos föräldrarna har jag all frihet att glra som jag vill. Ingen stress eller någonting och den enda nackdelen är att man inte kan ha ett seriöst förhållande (men det går ändå inte att träffa en kvinna för ett seriöst förhållande, knulla går bra).

Ska städa och tvätta vara ett mått på att man är vuxen?

"så länge du sköter tvätten och städar så ser jag inga problem". Alltså, varför i helvete bryr de sig om jag städar och tvättar? "

Klarar man inte av denna fråga så ska man nog tänka efter.
Citera
2020-10-20, 12:26
Medlem
LKKINGENs avatar
Köp ett TV spel och mörkläggningsgardiner så kan du leva gott där hela livet.
Hela diskussionen bottnar väl i din och föräldrarnas relation. Om det funkar så visst.
Men försök att väcka din självinsikt. Du kommer bli bortskämd och lite institutionaliserad då du kommer att slippa mycket av det man gör i ett eget hushåll. Vill du ha en relation framöver så se upp så du inte letar efter en hushållerska för det kommer du inte hitta.
Men jag tror att flyttar man hem efter trettio så har inte relationer med andra någon högre prioritet.
Jobbade ett tag med en i 50 års ålder som bodde i en lägenhet mitt emot mamma och pappa.
När han var på jobbet var mamman och städade och fixade med tvätt mm. Han la en lapp på bordet om han behövde något från affären och frukost/middag knallade han in hos föräldrarna och åt.
Tror han var oskuld då och säkert fortfarande, man är/blir udda med ett sådant liv.
Citera
2020-10-20, 12:31
Medlem
Citat:
Tre inlägg tog det och incel-ordet nämndes. Nej jag är inte en incel.

Kan det inte handla om att man helt enkelt inte vill betala dessa absurda summor för att bo i ensamhet?

Men jag skrev det i huvudinlägget. Det går ju ändå inte att träffa nån. Jag städar och tvättar, men det sköter en tvättmaskin eller diskmaskin och alltså inget jag behöver göra 1 timme om dagen.

Det var mer förklaringen på varför ”folk” bryr sig, irrationellt, precis som du skriver, ser ner på ”vuxenbebisar” som inte reder sigsjälva om inte pappa tömt garderoben på monster och mamma nattat.

Man tror heltenkelt inte att du bor hemma för att.dina föräldrar behöver dig, utan tvärtom.

I andra kulturer så hade ingen hafft en åsikt öht.
Citera
2020-10-20, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Köp ett TV spel och mörkläggningsgardiner så kan du leva gott där hela livet.
Hela diskussionen bottnar väl i din och föräldrarnas relation. Om det funkar så visst.
Men försök att väcka din självinsikt. Du kommer bli bortskämd och lite institutionaliserad då du kommer att slippa mycket av det man gör i ett eget hushåll. Vill du ha en relation framöver så se upp så du inte letar efter en hushållerska för det kommer du inte hitta.
Men jag tror att flyttar man hem efter trettio så har inte relationer med andra någon högre prioritet.
Jobbade ett tag med en i 50 års ålder som bodde i en lägenhet mitt emot mamma och pappa.
När han var på jobbet var mamman och städade och fixade med tvätt mm. Han la en lapp på bordet om han behövde något från affären och frukost/middag knallade han in hos föräldrarna och åt.
Tror han var oskuld då och säkert fortfarande, man är/blir udda med ett sådant liv.
Jag fattar, men min situation handlar helt enkelt om att jag valt att flytta hem efter att ha flyttat ut när jag var 20. Bott själv i 13 år och klarar mig som vilken annan som helst, med skillnaden att jag hade mycker bättre ekonomi förut. Jag jobbar i stan och bodde tidigare i stan, föräldrarna bor 3 km utanför stan och jag ansåg det helt var onödigt att bo 3 km längre bort och betala 11.000 i räkningar. Till vilken nytta, för att säga att man bor själv?
Jag har bevisat att jag kan bo själv, det gjorde jag för 13 år sedan och det hela är så patetiskt med träskallar som ska förminska en över en sån sak.

Om ingen får veta att jag bor hemma så behandlar de mig som vem som helst. De skulle aldrig kunna ana sig till att jag bor med föräldrarna.
Citera
2020-10-20, 12:35
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har en kille på jobbet som bott hemma sedan många månader tillbaka och anger samma skäl som du.

Men, han har inga ambitioner.
Han jobbar, spenderar pengarna på skräp, jobbar spenderar skräp runt runt, det verkar inte finnas en plan.
Han är dessutom överviktig, väldigt oattraktiv och det skulle förvåna mig om han har fått ligga en enda gång, denne kille är 30.

Jag tycker det är sorgligt, han har tydliga mindervärdeskomplex som yttrar sig att han ljuger och överdriver om allt, kan höra ihop med hans utseende men säkerligen också för att han känner sig som en jättebebis som valt att flytta hem och bli torkad i stjärten och matad.

Det är inget fel att vara en jättebebis, valet är fritt, men vänta dig ingen högaktning.
Citera
2020-10-20, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det var mer förklaringen på varför ”folk” bryr sig, irrationellt, precis som du skriver, ser ner på ”vuxenbebisar” som inte reder sigsjälva om inte pappa tömt garderoben på monster och mamma nattat.

Man tror heltenkelt inte att du bor hemma för att.dina föräldrar behöver dig, utan tvärtom.

I andra kulturer så hade ingen hafft en åsikt öht.
Det du säger är rakt av mobbning och inggenting annat. Det är ingen som på allvar tror att morsan nattar en. Så säger man bara för att helt enkelt kränka och mobba. Det handlar om statlig hjärntvätt där man via medier splittrar familjer för att få in skattepengar från fler människor. Om jag skulle flytta ut och ta lån så går lånet till att betala av någon annans reavinstskatt på bostaden då allting har stigit. Självklart kommer staten att säga att det är fult att bo hos föräldrar och "fint" att flytta ut. Precis som många utvecklingsstörda i tråden är angelägna om.
Citera
2020-10-20, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag har en kille på jobbet som bott hemma sedan många månader tillbaka och anger samma skäl som du.

Men, han har inga ambitioner.
Han jobbar, spenderar pengarna på skräp, jobbar spenderar skräp runt runt, det verkar inte finnas en plan.
Han är dessutom överviktig, väldigt oattraktiv och det skulle förvåna mig om han har fått ligga en enda gång, denne kille är 30.

Jag tycker det är sorgligt, han har tydliga mindervärdeskomplex som yttrar sig att han ljuger och överdriver om allt, kan höra ihop med hans utseende men säkerligen också för att han känner sig som en jättebebis som valt att flytta hem och bli torkad i stjärten och matad.

Det är inget fel att vara en jättebebis, valet är fritt, men vänta dig ingen högaktning.
Samma hör, mobbning och kränkning igen. Jag är nog fräschare i röven än de flesta då jag använder vatten och inte nåt äckligt toapapper som många autister bunkrar.
Det är inget konstigt alls. Jag är visserligen tränad och träffar kvinnor ändå. Upplever inga svårigheter överhuvudtaget (du kan läsa mina inlägg i tindertråden).

Vad hade varit bättre, att riskera bostadsprisfall + förluster och höga lån, samt att eventuellt bli av med jobbet, vad ska man göra då?

Jag minns förut att man är oansvarig om man köper en lägenhet som man inte har råd med. Hur kommer det låta när prisfallet börjar, alla som sitter med lån blev stigmatiserade för att bo hemma och när det kraschar kommer alla som klagar på mig säga att "du kan ju inte köpa nåt du inte har råd med". Så funkar dessa idioter.
Senast redigerad av imola01 2020-10-20 kl. 12:44.
Citera
2020-10-20, 12:42
Medlem
jewclaws avatar
Är du precis röten i hela hövvet eller?
Du är över 30 som valt att flytta hem till pojkrummet, du har jobb och du betalar inte hyra till dina föräldrar och jag antar att du inte hjälper till med ett skit där "hemma" heller.

Det är inte konstigt att folk tittar snett på dig, det jag bara läser mig till ger mig intrycket av att du är en vidrig liten parasit-råtta, tänk dig då vad du lyckas spegla ut IRL.

Usch! Skäms på dig för helvete!
Senast redigerad av jewclaw 2020-10-20 kl. 12:44.
Citera
2020-10-20, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Du är över 30 som valt att flytta hem till pojkrummet, du betalar inte hyra till dina föräldrar och jag antar att du inte hjälper till med ett skit där "hemma" heller.

Det är inte konstigt att folk tittar snett på dig, det jag bara läser mig till ger mig intrycket av att du är en parasit-råtta, tänk dig då vad du lyckas spegla ut IRL.

Usch! Skäms på dig för helvete!
Ja ja ta i så du spricker. Föräldrarna tar inte betalt. Det där är en typisk svensk grej (jag är etnisk svensk om du undrar) där man inte ser fel med att ta betalt av sina egna. Varför skulle föräldrarna ta betalt? Aldrig att föräldrarna skulle ta betalt av mig och om de skulle hamna i knipa så skulle jag hjälpa dem gratis. Fattar du? Man ställer upp för varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in