2020-10-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Lever gulddrömmen för lagen bakom Malmö nu?

de har inget enkelt schema:

Göteborg (h)
Helsingborg (b)
Sirius (h)
Hammarby (b)
Varberg (b)
Östersund (h)

man ska nog va favoriter i alla, först hatmatch mot Göteborg och sen skånederby, man kan mycket väl tappa poäng där, sedan gubben i lådan laget Sirius, Hammarby kan slå Malmö om de har en bra dag, Varberg kan skrälla och Östersund har växlat upp.

Allt talar för att guldet inte går till Malmö.
Eeeh, om du tycker att allt inte talar för att Malmö tar guldet.

Vilket lag är det som du tror tar ikapp ca 8-10 poäng på 6 omgångar?

Edit: det enda jag kan komma på som skulle stoppa Malmö är om covid-19 stoppar hela säsongen så den inte spelas klart.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-10-19 kl. 21:39.
Citera
2020-10-19, 21:45
Medlem
Ovcharkas avatar
Ställer Göteborg upp med grisigast lag möjligt mot Malmö, där Wernbloom sätter tonen, så tror jag de kan ta en poäng där.

Spela fyra mittbackar i försvaret. Bänka alla Poja-spelare.

Om det är nån match jag kan unna Göteborg att vinna denna säsong, förutom de mot Solna, så är det den mot Malmö. Gör en cupfinal v2. Grisa in en boll efter ett misstag av Malmö.

Skönt att ligga före Hammarbyen igen. Såg konstigt ut i tabellen där ett tag. En oinsatt hade kunnat tro att Haif var det bättre av 08-lagen. Hade iofs bidragit till myten...
Citera
2020-10-19, 21:47
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Eeeh, om du tycker att allt inte talar för att Malmö tar guldet.

Vilket lag är det som du tror tar ikapp ca 8-10 poäng på 6 omgångar?

Edit: det enda jag kan komma på som skulle stoppa Malmö är om covid-19 stoppar hela säsongen så den inte spelas klart.

Sista meningen jag skrev var sarkastisk
Citera
2020-10-19, 21:54
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fy fan vad viktigt. Hoppas det här är en injektion efter alla pissmatcher. När vi låg under hade jag gett upp säsongen men nu tror jag laget får energi och krigar sig tillbaka. Att ligga under med 0-2 mot serieledarna och vända är väl bland den bästa energi ett lag kan få.

Den här matchen med publik...
Ja man har haft sprängande huvudvärk i månader nu.

Men nu jävlar ska det kapitaliseras på den här skiten.

Kvitteringen mot Bajen var ju rätt skön trots biraregnet man fick men det var ju mest för att det var att.
Citera
2020-10-19, 21:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Lever gulddrömmen för lagen bakom Malmö nu?

de har inget enkelt schema:

Göteborg (h)
Helsingborg (b)
Sirius (h)
Hammarby (b)
Varberg (b)
Östersund (h)

man ska nog va favoriter i alla, först hatmatch mot Göteborg och sen skånederby, man kan mycket väl tappa poäng där, sedan gubben i lådan laget Sirius, Hammarby kan slå Malmö om de har en bra dag, Varberg kan skrälla och Östersund har växlat upp.

Allt talar för att guldet inte går till Malmö.
Alltså. Det är Malmö vi pratar om.

Oavsett vad man tycker om pedofilringen så har de högsta respekten av alla lag. Det där är ett jävligt lätt schema för de.. på papperet.

Kanske har fel men så är känslan. De har bra hemmamatcher och Bajen är absolut inte någon bane för MFF.
Citera
2020-10-19, 22:08
Medlem
Tycker inte MFF har varit bra i år, tappat och slarvat mycket..räddningen är att de andra lagen gjort liknande tapp, dock får jag ge MFF att på slutet har det sett bättre ut, men alla lag kan slå MFF tror de tar guldet dock, fast de kommer säkerligen tappa poäng på de sista omgångarna fast de kommer lagen bakom också!
Citera
2020-10-19, 22:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ja man har haft sprängande huvudvärk i månader nu.

Men nu jävlar ska det kapitaliseras på den här skiten.

Kvitteringen mot Bajen var ju rätt skön trots biraregnet man fick men det var ju mest för att det var att.
Ja. Det sjuka är att det känts som en total skitsäsong. Men ändå har vi stor chans till att hamna topp 3 fortfarande. Spelarna lär vara svintaggade på det nu.

Jag gick från "jaha det var den säsongen, kul att vi vann mot gnaget och kvitteringen mot bajen var ju skön just då men vilken skitsäsong" till "nu jävlar!!"

Har verkligen varit årens konstigaste år.
Citera
2020-10-19, 22:48
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ja. Det sjuka är att det känts som en total skitsäsong. Men ändå har vi stor chans till att hamna topp 3 fortfarande. Spelarna lär vara svintaggade på det nu.

Jag gick från "jaha det var den säsongen, kul att vi vann mot gnaget och kvitteringen mot bajen var ju skön just då men vilken skitsäsong" till "nu jävlar!!"

Har verkligen varit årens konstigaste år.
Samma för alla såklart. Men jag tkr vi har varit helt apatiska länge nu. Inget har kuggat i tyvärr.

Hade vi hållit lite stake från i våras så hade vi kunnat utmana.. men vi är inte bättre.

Men nu hoppas jag att glöden tänds så det blir fart sista matcherna.
Citera
2020-10-19, 22:55
Medlem
Dalulvens avatar
Har satt man och mös åt en väl genomförd match!

Men så byts Sarr och Adrian in, och MFF:s defensiv klappar ihop helt på några minuter.

Tänk om Lasse Nielsen och Kiese Thelin kommit in istället. Då hade väl guldet varit hemma nu.

Vet inte hur många gånger man kliat sig i huvudet över Jon Dahl Tomassons byten, eller brist på byten.

Här hade säkert, återigen, en nu vägskeppad Antonsson varit bra att ha i djupled, med IKT som target.

Spänningen lever! Kan man förvandlas till schweizerost i turbofart, en gång, så kan det hända igen.

Måtte Lewicki bli frisk illa kvickt!

P.S. På tal om hälsa: Hur mår Axén? Helt rödsprängd i ansiktet. Kanske bäst att kolla upp blodtrycket?
Citera
2020-10-19, 23:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Samma för alla såklart. Men jag tkr vi har varit helt apatiska länge nu. Inget har kuggat i tyvärr.

Hade vi hållit lite stake från i våras så hade vi kunnat utmana.. men vi är inte bättre.

Men nu hoppas jag att glöden tänds så det blir fart sista matcherna.
Det är skumt med målskyttet. Inget händer för anfallarna sen plötsligt gör Holmberg två mål på några minuter.
Citera
2020-10-19, 23:03
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Det är skumt med målskyttet. Inget händer för anfallarna sen plötsligt gör Holmberg två mål på några minuter.
Jag tror på Kalle. Men det tar ett tag ibland med nya roller. Och vårt långsamma positionsspel gör inte ngn en enkel tjänst. Svårt att anpassa sig till.
Citera
2020-10-19, 23:15
Medlem
Bottenstriden känns hetare, två lag bakom MFF kommer backa sig in till ett Conference League kval(vad blir ens prispengarna i den turneringen?), det känns inte superhett. Inte jämfört med striden om uppflyttning och nedflyttning, där det kommer vara riktiga känslor.

Nästa omgång möts Kalmar och Falkenberg, snacka om ångest. Torsk så är man nästan ute, kryss förlorar båda på, och seger så kan man vara 2p från säker mark(och blåvitt 2p från direktnedflyttning åt andra hållet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in