Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Nej, jag är här och kräver svar på mina frågor. Ert problem är att ni är så jävla korkade att ni direkt lapar i er allt som säger att Trump ska vinna utan att fundera på hur det hänger ihop.
Hur kommer du fram till att 50% fler röster för Biden leder till seger för Trump?
OK, du får en snabbkurs:
Du har olika röster:
VBM (poströstning) = D
EV (tidig röstning) = D+R
ED (valdagsröstning) = R
Röstning, dessa har historiskt fördelats genom att Demokrater sänder in sina röster eller röstar tidigt och Republikanerna röstar på valdagen. Detta är ingen ny uppfinning utan något man gjort länge. I takt med att vi närmar oss valdagen kommer du se Republikanska och Demokratiska röster närma sig varandra (du har Arizona länken, kolla ett par ggr per vecka). På Valdagen är det USAs dag, dvs alla Republikaner går till vallokalen och röstar, demokraterna lyser med sin frånvaro (i antal).
Allt detta baseras på det antal röstberättigade som är förutbestämt genom registrering samt en del av rösterna där man ej registrerat sig men vet väl hur dessa fördelas.
Det är därför ganska enkelt att se hur en stat kommer rösta, om ledingen är någorlunda tydlig för en kandidat, Arizona var oklart, men inte längre, idag så skulle alla som inte har ett politiskt syfte att mörka vara överens om att Demokraterna inte kommer kunna ta igen det försprång Republikanerna skaffat där. Demokraterna har i just Arizona inte ens tillräckligt med potentiella registrerade röster där för att kunna göra det matematiskt. Denna går till Trump.
Min slutsats, valet om allt löper på som nu kommer stå i tre stater.
Trump måste vinna
en av dessa för att vinna valet:
Minnesota, Pennsylvania eller Michigan.