2020-10-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Nästa sommar? Är inte detta över tills dess?
Detta är permanent.
Citera
2020-10-19, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Detta är permanent.

Lagen menar du? För pandemin kan väl börja ebba ut tills nästa sommar? Iförsig kan det ta en del tid att distribuera vaccine, så ok låt oss säga ett år till med Covid 19.

Eller menar du att covid och lockdowns är för alltid?
Citera
2020-10-19, 19:45
Medlem
Citat:
Lagen menar du? För pandemin kan väl börja ebba ut tills nästa sommar? Iförsig kan det ta en del tid att distribuera vaccine, så ok låt oss säga ett år till med Covid 19.

Covid och lockdowns är för alltid. Eller rättare sagt: lockdowns kommer fortsätta för evigt oberoende av om det finns några covid-patienter eller ej. Det är vad vi ser redan idag.
Senast redigerad av apropos 2020-10-19 kl. 19:50.
Citera
2020-10-19, 19:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Nej.

”Pandemin har pågått under en längre tid nu. Varför kommer det här förslaget först i slutet av oktober?

– Den här pandemin har bara börjat. Vi är förmodligen inte ens mitt i den, utan vi har fortfarande lång tid kvar innan pandemin är över. Det är pandemi av historiska mått i en kris vi inte skådat tidigare. Vi har behövt hantera så många förändringar och besöksförbud. Vi har helt enkelt inte hunnit med att göra alla delar.”

DN.se
Citera
2020-10-19, 19:47
Medlem
Citat:

Nej viruset är permanent... vi kommer att få leva med det! Men troligt blir det som andra virus , tydligen har vi spanskan kvar osv osv... många härliga år kvar av pandemin
Citera
2020-10-19, 19:48
Avslutad
Citat:

Det är en lagstiftning man vill ha på plats inför framtida epidemier.
Citera
2020-10-19, 19:49
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är väldigt troligt. Jag läste en rapport från Singapore i Februari/Mars, tyvärr hittar jag inte just den, men där varnade man för offentliga toaletter. Dels att det är fekal transmission samt att när man spolar bildas aerosoler. Här är en annan rapport om fekal transmission:

https://www.cebm.net/covid-19/sars-cov-2-orofecal-transmission/

Jag kan tänka mig Globen när de hade melodifestivalen, den har ju ganska stor rymd i själva arenan så där är nog dispersionen stor men hur många toaletter finns det? Tänk att 30K delar toalett, hygienen vet vi ju att det är si och så med. Jag sätter inte min fot på en offentlig toalett. Tänk en tjej som sitter ner och skvalar aerosoler rakt in i fiffi.

Melodifestivalen har inte varit i Globen på flera år. Du kanske tänker på Friends? Inte heller där delar 30 000 pers på en toalett. Paruresis eller bakteriofobi kallas ditt problem.
Citera
2020-10-19, 19:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det är en lagstiftning man vill ha på plats inför framtida epidemier.
De menar att vi bara är i början av denna pandemin just nu så, nej, det är tänkt som en tillfällig lag för denna pandemin.
Citera
2020-10-19, 19:52
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Covid och lockdowns är för alltid. Eller rättare sagt: lockdowns kommer fortsätta för evigt oberoende av om det finns några covid-patienter eller ej. Det är vad vi ser redan idag.
Så ”de” vill införa en new world order menar du?
Citera
2020-10-19, 19:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det är väldigt troligt. Jag läste en rapport från Singapore i Februari/Mars, tyvärr hittar jag inte just den, men där varnade man för offentliga toaletter. Dels att det är fekal transmission samt att när man spolar bildas aerosoler. Här är en annan rapport om fekal transmission:

Jag kan tänka mig Globen när de hade melodifestivalen, den har ju ganska stor rymd i själva arenan så där är nog dispersionen stor men hur många toaletter finns det? Tänk att 30K delar toalett, hygienen vet vi ju att det är si och så med. Jag sätter inte min fot på en offentlig toalett. Tänk en tjej som sitter ner och skvalar aerosoler rakt in i fiffi.
Det är nog inte offentliga toaletter du ska vara rädd för. Risken att indirekt smittas är låg, även om den finns där. Tänk bara på handhygienen och att inte peta dig i näsan eller torka dig i ögonen. Risken att smittas genom mat anses vara mycket liten. De länder som desinfekterade gatorna i början av pandemin överdrev nog det hela en aning.
Citera
2020-10-19, 19:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Usch ja, fy, jag skulle aldrig sätta min fot på en offentligtoalett.
Citera
2020-10-19, 19:59
Medlem
arbetets avatar
Irland förbereder lock-down:

Covid-19 restrictions: Government prepares move to Level 5 for six weeks
Schools to stay open and public to stay within 5km of home and PUP to be increased to €350 for some

The Government is preparing to move to Level 5 restrictions for six weeks from Wednesday night, The Irish Times understands.

Ministers will be asked at a Cabinet meeting currently underway to approve a return to the tightest restrictions under the Government’s Living with Covid plan in a bid to curtail the spread of the virus.

It is understood intense negotiations between Ministers and health officials resulted in a decision to seek Cabinet approval for Level 5 rather than an enhanced Level 4, which was under discussion yesterday.

However, it is understood schools and crèches will remain open and elite level sport will be permitted.

As part of the proposal going to Cabinet, the public will be asked to stay within 5kms of their home.

The Government will also consider proposals to lift restrictions county by county depending on the performance of the virus.

Sources described the proposal going to cabinet as a “soft Level 5” approach.
https://www.irishtimes.com/news/ireland/irish-news/covid-19-restrictions-government-prepares-move-to-level-5-for-six-weeks-1.4384986
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in