2020-10-19, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Då har högervilden, Charlie Kirk, fått klart för sig även han att man inte kan göra vad som helst på nätet. Frågan är om han kan motstå från att bryta mot reglerna igen...Hela hans vlogg karriär är liksom avhängigt på att få göra just såna (faktabefriade) utvikningar.

Charlie Kirk Twitter Account Locked for Spreading Voting Misinformation to His 1.8 Million Followers

Därmed inte sagt att det finns andra vägar att gå...via proxies som Rudy eller skvallertidningen NYP, bara för att ta upp ett annat aktuellt exempel. För ska man t ex gå genom Facebook nu, då blir det genast svårare, om inte omöjligt rentav, speciellt om det är inlägg som hotar landets valintegritet.

Facebook VP says the platform rejected more than 2 million ads for trying to obstruct voting

Jag tror fortfarande inte på att Mercer/Kushner/Parscale/Stepien/Murtaugh kampanjapparat har samma, eller fullt motsvarande chanser, att påverka opinionen som 2016...Mycket tyder på att man inte har det oumph som krävs denna gång. Förstår att de flesta känner till detta redan. Särskilt fullblodspropagandisterna. Men bara för att vara tydlig, allt som återstår nu, det är att hitta en nyhet som har hög chockfaktor, värdigt ett överraskningsmoment vi annars bara kan finna i tidigare october surprises.

(FB) Presidentvalet 2020

Så förvånande. Uppgifter som inte passar det Demokratiska partiets partiets narrativ censureras i vanlig ordning av etablissemanget. Fake news är de enda som får komma till tals. Etablissemangets röstfuskande och valfuskande går på högvarv (naturligtvis).
2020-10-19, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om Trump förlorar Florida eller valet så kommer folk skratta åt dit. Du kommer tvingas loggas ut för alltid.

Jag tror inte Trump vinner. Väldigt lätt att dra ihop folk. Men den vanlige amerikanen är van att låta croocks-politiker styra för dom känner sig bekväm när det fungerar dåligt, men politikerna och media säger att allt är fint.

Folk vill höra det dom vill höra.

Förväxla inte amerikanerna med svenskar. Amerikanerna kommer att rösta fram Trump till en andra period.
2020-10-19, 17:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Förväxla inte amerikanerna med svenskar. Amerikanerna kommer att rösta fram Trump till en andra period.

Sjävklart förväxlar jag inte Amerikaner med Svenskar. Men skulle vi ha haft en Trump i Sverige så hade han varit redan statsminister.
2020-10-19, 17:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
President Donald Trump ridiculed his Democratic rival Joe Biden on the campaign trail on Sunday by saying that if elected, Biden would "listen to the scientists" when it came to handling the coronavirus.

https://www.businessinsider.com/trump-nevada-biden-listen-to-scientists-coronavirus-2020-10?r=US&IR=T

Visst har det gått långt i Trumps Amerika när det anses vara något negativt, och något att förlöjliga landets kommande ledare över, att denne kommer att lyssna på vetenskapen när det gäller hur man hanterar en Pandemi och den enskilt största dödliga virussjukdomen sedan spanska sjukan (1918-1920). Frågan är vem eller vilka detta säger mest om, mannen som yttrar sig på detta sätt, eller de personer som trots denna typ av uttalanden tänker rösta på honom för en ny presidentperiod.

"evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-19, 17:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Om Trump förlorar Florida eller valet så kommer folk skratta åt dit. Du kommer tvingas loggas ut för alltid.

Jag tror inte Trump vinner. Väldigt lätt att dra ihop folk. Men den vanlige amerikanen är van att låta croocks-politiker styra för dom känner sig bekväm när det fungerar dåligt, men politikerna och media säger att allt är fint.

Folk vill höra det dom vill höra.

Och vad händer när han vinner Florida med 2-3% ?

Du tror inte Trump vinner, har du en länk på det ?
För övrigt verkar inte Biden kunna "dra ihop folk" så någonstans har du fel även där. Hur känns det ?
2020-10-19, 18:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

För övrigt verkar inte Biden kunna "dra ihop folk" så någonstans har du fel även där. Hur känns det ?

Då startar vi en tråd där vi tillber Nixter den store predikteraren.

Jag har inte länk, men jag har en djup teori. Teorin innefattar att media har gjort att för kraftigt tag och spritt så mycket otrolig propaganda. Den vanliga amerikanen är en Carlifonia-amerikan. Som jag uppfattar det som.
2020-10-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Flera här hänger upp sig på hur många som registrerats som valdeltagare men det finns nu ganska osäkra faktorer som påverkar dom som tänkt "rösta bort Trump".

Biden är mer osynlig än vad någon kunde förutse och nu när skandalerna fördjupas blir jag inte förvånad om många som tänkt rösta demokraterna helt enkelt tröttnar på skiten och avstår från att rösta.

Kanske är skandalerna uppförstorade men dom ligger och gnager, var så säkra. Dags för Biden att rentvå sig nu innan det är för sent.
Huvudet på spiken. Trump vinner inga röster på att Biden avslöjas som mutkolv, men Biden förlorar röster.
2020-10-19, 18:14
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Biden drar ihop bra med folk framför Tv-apparaterna, ett par miljoner mer än Trump!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-19, 18:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Då startar vi en tråd där vi tillber Nixter den store predikteraren.

Jag har inte länk, men jag har en djup teori. Teorin innefattar att media har gjort att för kraftigt tag och spritt så mycket otrolig propaganda. Den vanliga amerikanen är en Carlifonia-amerikan. Som jag uppfattar det som.

Ok, tror jag backar från min sarkasm. Det där känns definitivt som en djup teori.
2020-10-19, 18:20
Medlem
skillnads avatar
Hur i helvete kan svensk media vara så ofattbart korkade och rapportera om att Trump endast har 14% chans att vinna? Det som sittande president mot en totalt menlös och halvt senil motståndare.

Joe Biden som redan innan han blev utvald till demokraternas presidentkandidat hade ljummet stöd bland sina egna. Kollar man bara på stödet Trump har på gatan med de tiotusentals supporters han har och jämför med Biden, som knappt kan samla ihop ett par dussin ibland, ser det här valet ut att bli en straffspark utan målvakt för Trump. Och då inte ens nämnt den enorma skandal omkring Biden och hans crackrökande son, Hunter.
Senast redigerad av skillnad 2020-10-19 kl. 18:23.
2020-10-19, 18:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Biden drar ihop bra med folk framför Tv-apparaterna, ett par miljoner mer än Trump!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Ja, textläsning är ju inget större problem längre då telepromptern plötsligt blivit gigantisk.
https://mobile.twitter.com/jacobkschneider/status/1317479666723311616
2020-10-19, 18:21
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Så förvånande. Uppgifter som inte passar det Demokratiska partiets partiets narrativ censureras i vanlig ordning av etablissemanget. Fake news är de enda som får komma till tals. Etablissemangets röstfuskande och valfuskande går på högvarv (naturligtvis).

Nu har du missförstått igen, Men jag förstår att det är svårt för dig. Det är just Fake News som nekas publicering på social medier som Facebook, Twitter etc.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in