2020-10-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fy satan vilka idioter
Idioter blir inte antagna på Chalmers.
Citera
2020-10-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Gick in på platz nyss. 601 ny fall idag, det bådar inte gott. Förra måndagen var det 450 och måndagen innan dess 402. Det ser inte heller ut som om vi tänker göra så mycket för att stoppa smittan denna gång heller. Känner nästan för att skriva ett ”gråt inlägg”.
Det håller på att urarta till en tragedi.

Gissar att nästan hela ökningen kommer från Skåne
Citera
2020-10-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Idioter blir inte antagna på Chalmers.

Uppenbarligen
Citera
2020-10-19, 17:51
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Var på min lokala VC idag, och satt i väntrummet.

Sedan kommer det in en svensk kvinna, ca 25-35 år.
Hon satt också i väntrummet 2-5m ifrån mig.

Plötsligt kommer en läkare fram och säger till kvinnan, Du kan inte vara här inne.
Varpå kvinnan säger men ja har inte haft symtom på 2 dagar, ingen feber och mild hosta.
Men du är Positiv sa läkaren.

FUCK MY LIFE.

Jag satt i ca 15 min, framför en kvinna som var 100% corona fall.

Vad kommer hända nu kommer jag DÖ, hur stor är risken att jag blir smittad?

Hur i helvete kan människor vara så själviska när det gäller sådana saker, att de endast tänker på sig själva.

Dessutom när jag hörde detta reste jag mig upp, och sa va fan du har corona och så kommer du in här wtf, och varpå läkaren har mage att säga nej de ingen fara! När jag var typ 2 m ifrån de båda och hörde allt va dem sa.

Sjukvården har en tendens att tona ner allvarligheten när det kommer till viruset.

För typ några månader sedan, så sökte jag råd på 1177 när ja var sjuk, och passade på att fråga om vad ja ska göra gällande mitt pendlande till och från skolan, är det en fara pga corona.
Redan då märkte jag av hur läkarna var tränade i att besvara dessa frågor, de sa till mig men det finns risk i allt, tex när du kör en vanlig bil så finns det risk att du krockar och dör.

Hur fan kan man jämföra den risken men corona risken? hur tänker dem.

Dessutom läste jag nyligen en vetenskaplig artikel där man skrev att sverige kör med flockimmunitet trots att det inte fungerar, och dessutom så har det aldrig fungerat att besegra viruset på det sättet.
Sedan så hävdade denna läkaren att sverige ljuger för sitt folk, och att de använder små barn i en experimentell dödlig test, för att försöka driva på smittan så att flock immunitet uppnås, trots att det inte finns tillräcklig underlag för att räkna ut detta.

Sedan förstår jag att covid 19 kan va en falsk pandemi, där eliten använder sig av detta för att skaka om saker och ting till sin fördel. Men hursomhelst så tycker jag att sverige hanterar covid 19 helt fel och detta är inte bra, även om viruset visar sig vara fel bedömt vad gäller dess allvarlighet och även om viruset i sig är en lurendrejeri.

Vi människor i sverige är inte värda ett skit för pappa staten.

Fuck sverige som regering.

Det är inget nytt tyvärr att många svenskar är egoister. Regeringen och FHM har lagt ansvaret på enskild individ. Det betyder i princip att du kan inte lita på någon och bör betrakta alla som potentiella smittobärare. Ett bra exempel är mörkläggningen på skolorna hur den här regeringen har skött pandemin och inte vill informera. I våras erkände de dock att viss sekretess kommer att ske. Vi ser just nu bland annat detta i skolan då det är valfritt från skolledningen att informera berörda föräldrar om det finns fall på skolan.
Senast redigerad av .Dostoj. 2020-10-19 kl. 17:54.
Citera
2020-10-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tycker inte att du ska oroa dig. Du sa dessutom att du satt framför henne, risken är nog väldigt liten att du blivit smittad.

Personligen skulle jag inte sätta min fot på en VC utan munskydd ffp2-3.

Jag har en mask med filter, men använder inte den då alla stirrar på en vare det man sitter på bussen,tåget eller är i affären. Man är liksom värre än pesten för dessa folk.

Jag skyller allt detta beteende på folkhälsomyndgheten.
Citera
2020-10-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Halloween fest någon?

Chalmersstudenter planerar årlig halloween-fest

99 personer har sagt att de kommer och uppemot 700 personer är intresserade av att komma. Så ser uppslutningen ut på Facebook för studenternas årliga halloween-fest på Chalmers, skriver Göteborgs-Posten.

Arrangemanget får kritik av smittskyddsläkaren i Västra Götalands-regionen.

– Man måste vara jätteförsiktig när kommer till sådana här arrangemang just nu, säger smittskyddsläkare Thomas Wahlberg till GP”

svt.se

Här ska man ta personnummer på varenda en som deltar på festen och sedan neka vård vid eventuellt behov.
Inte svårare ändå. Svåra är att kanske få personnummer men går nog att lösa.
Citera
2020-10-19, 17:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tror du Anders Tegnell eller någon annan vill ha ett nytt humant virus på jorden så måste du ha något fel någonstans.

I så fall har jag något fel någonstans, för vad jag har kunnat se, är att Anders Tegnell har kämpat på virusets sida hela tiden.

Anders Tegnells "försök" att hindra viruset att komma in i Sverige, var så löjligt, att det i princip gav viruset öppna dörrar till Sverige. Anders Tegnell redogjorde en strategi som gick ut på att anländande resenärer fick kliva rakt in i svenska samhället och sprida smitta. När resenärerna sedan fick symtom på sjukdom, så skulle sjukvården kontaktas. Då skulle smittspårning inledas, för att se hur sjukdomen hade spridits. Det var en så vansinnigt dum idé, att syftet aldrig kan ha varit någonting annat än att hjälpa viruset att få fäste i Sverige. Ifall resenärerna istället hade fångats upp vid ankomst, och isolerats, så hade det aldrig behövts någon smittspårning kring dessa resenärer.

Anders Tegnell fortsatte att strida på virusets sida. Några skolor försökte förebygga smittspridning bland eleverna, genom att be eleverna stanna hemma några dagar, ifall eleverna hade varit på resa i länder med pågående epidemi. Det väckte Anders Tegnells missnöje. Anders Tegnell tillrättavisade dessa skolor, och förklarade att närvaroplikten skulle gälla. Det innebar att Anders Tegnell inte bara var passiv inför virusets spridning. Anders Tegnell var aktiv i att hjälpa viruset få fäste i Sverige.

Citat:
Att viruset är här för att stanna kan du se på all den spridning som finns på jorden.

Anders Tegnell är inte helt oskyldig till virusets spridning över Jorden. När några länder visar att dom tydligt ger upp kampen mot viruset, så minskar övriga länders motivation att bekämpa viruset, eftersom viruset ändå kommer att finnas kvar i dom länder som har gett upp. Asiaterna bekämpade viruset kraftigt, men när viruset kom till Europa, så mötte viruset mycket svagare motstånd. I Sverige, så retirerade Anders Tegnell omedelbart inför viruset, helt utan försök till strid. Det beslutet påverkar även andra länder.

Citat:
Den kommer att finnas kvar precis som ett förkylningsvirus.

Självuppfyllande profetia.

Citat:
Om planen skulle vara att utrota detta virus kan vi lika gärna utrota alla förkylningsvirus på en gång. Det kräver hård lockdown på jorden samtidigt en given tid - inte sannolikt att ens detta kulle fungera heller.

Förkylningsvirusen har redan fått mycket bred spridning. Corona-viruset borde ha bekämpats innan det hade fått bred spridning, men Anders Tegnell hade en annan åsikt. Nu har Anders Tegnell fått som han ville.

Citat:
Detta coronavirus beter sig som ett nytt influensavirus med högre R-tal. För influensa har vi oftast ett vaccin redo till det drar igång, men inte alltid. För detta coronavirus kan ett vaccin för alla vara redo 2022. Om det ens nu fungerar så bra som några hoppas härinne.

När vaccin saknas, så har vi fortfarande tillgång till dom verktyg som fungerade mot Digerdöden på Medeltiden.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I Norge sattes skidturisterna i karantän vid hemkomst. Vilket förmodligen var en starkt bidragande orsak till att grannlandet lyckades hantera smittspridningen så framgångsrikt.

Sverige hade kunnat göra samma sak som Norge. Men Anders Tegnell hade andra tankar.
Citera
2020-10-19, 17:58
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Gissar att nästan hela ökningen kommer från Skåne
Ja mer en hälften av ökningen. 184 idag jämfört med 71 för en vecka sedan. Man trodde ju att Skåne nästan fått kontroll på det innan. Det verkar ju som om de tappat det, inte lätt med Malmö kanske.
Citera
2020-10-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Majoriteten kommer att överleva. Men när det brakar loss kommer vanliga läkemedel att bli bristvara och folk som normal skulle ha klarat sig med lite febernedsättande dör ändå i brist på medicin.

För inte alls så många månader sen messade du om att svenskar skulle dö i tiotusental /vecka
nu har pandemin pågått sedan februari och vi har ungefär 6000 dödsfall .

Att du inte har förstånd att hålla dig undan från att spamma sönder även denna tråd
med ditt skit och påhitt är högst märkligt.

När det kommer till förstånd och kunskap stod du nog sist i kön när det fördelades ut.
Citera
2020-10-19, 18:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Frågan är om du ens skulle bli insläppt på VC med mask. Du skulle ju kunna ”skapa oro”. Inte ens läkarna har väl munskydd på sig trots starka vetenskapliga bevis för att munskydd fungerar, särskilt i vårdmiljö.
Jo, jag har varit på VC med mask, inga problem. Dock fanns det ingen ur personalen som bar mask. Inte ok.
Citera
2020-10-19, 18:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Gick in på platz nyss. 601 ny fall idag, det bådar inte gott. Förra måndagen var det 450 och måndagen innan dess 402. Det ser inte heller ut som om vi tänker göra så mycket för att stoppa smittan denna gång heller. Känner nästan för att skriva ett ”gråt inlägg”.
Det håller på att urarta till en tragedi.
Nej, det bådar inte gott. Jag vill inte tänka på det, hur ska det gå?🤷🏼‍♀️
Citera
2020-10-19, 18:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Fy satan vilka idioter
Ja, jag håller med. Det visar på en otrolig egoism och arrogans. Jag tycker att det är extremt korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in