Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Har sagt det innan och säger det igen, på toppen blåser det mycket skit underifrån.
Att du faktiskt orkar sansat bemöta typ alla inlägg skall du ha cred för Jag hade lagt ner det för ett tag sedan..
Själva VAR:
Med mänsklig bedömning så kommer vi alltid ha situationer där det går att hitta fel. För Uniteds del ex så jämför DDG straffräddning som resulterar i att straffen går om med skatornas keepers straffräddning på Brunos straff. Bägge målvakterna är ifrån linjen, i ena fallet dömer VAR ny straff i andra inte. Andra klubbar har X antal incidenter som påvisar samma sak.
Den enda delen där VAR faktiskt kan vara 100% korrekt är offside, är du framför är du framför. Så använd VAR till den delen och nyttja VAR till att göra bestraffningar i efterhand istället för saker som vi INTE vill se i spelet, typ bestraffning av uppenbara filmningar (detta pratades det ju extremt mycket om ett tag men har inte hört eller sett att en enda spelare blivit avstängd för det) så vi slipper se döende spelare a Lamela (han går i golvet som om Martial Tyson-knockar honom).
Det fetade, exakt så är det. Sen retar det väl alltid nån att hålla på med "LiVARpool" även fast det har rätt lite med verkligheten att göra. De har ju fått mig att skriva massa inlägg om det, t.ex.
Nej, jag borde inte heller orka med det. Det är ju bara bete som de hoppas någon nappar på.
Gällande er straff mot Toons - jag kollade, och nog ser Darlow ut att ha en fot på linjen när Bruno slår till den? Hårfint om han inte har det. Minns inte straffen som gick om pga de Geas påstådda tjuvande.
https://highlightsfootball.net/video/newcastle-united-vs-manchester-united-highlights-4/
På tal om straffen - kan inte riktigt se varför Rashford får den. Är det för Lewis lätta spark på benet efter Rashford styrt undan bollen? Är det för Lascelles hand på axeln? Tycker nog ingen av dem är tillräckligt för varken straff eller VAR-granskning, om jag ska vara ärlig. Men ni vann ju oavsett så kanske kvittar. Vatten på kvarnen för "United får en straff per match" dock.
I Merseyside-derbyt har jag inga problem med VAR in itself egentligen, mer det talanglösa användandet av det. Pickford ska ut efter tacklingen på VvD. Ingen straff pga offsiden, men det ska granskas för rött kort. Sen Keanes uppenbara tröjdragning på Fabinho före 1-1 - ska dömas bort. Går liksom inte snacka bort. Manes offside har jag fortfarande inte sett en vinkel på där jag köper att det är offside, men det är som du säger - svartvitt. Antingen är du onside eller offside.
Jag kan vara emot grundtanken - att VARs syfte är att rätta uppenbara fel, inte plocka millimeteroffsider som inte går att se med blotta ögat - men svårt att se hur vi gör det 100% rättvist. Och det blir ju så sjukt inkonsekvent när VAR silar mygg och sväljer kameler, hela tiden. PL måste ändra något, så här kan det inte vara.