Alltså, vad fan hände i Spurs-Brighton igår?
https://highlightsfootball.net/video/tottenham-hotspur-vs-brighton-hove-albion-highlights-3/
I minut 23 leker Doherty ryggsäck på Trossard. Granskas av VAR. Ingen straff. WTF? Visst, ni kan argumentera att "han höll inte i så hårt" och "sånt där händer hela tiden" - men fakta är: Doherty håller fast Trossard när han är på väg framåt i straffområdet. Foular du någon i boxen ÄR det straff. Lösning? Foula inte i boxen. Det enda Doherty lärde sig igår var att göra det nästa gång igen. Solklart. Hur VAR inte kan fälla den fattar jag inte.
I minut 56 kommer Brightons kvittering. Den föregås av en uppenbar foul på Höjbjerg, en satsning som är gult kort alla dagar i veckan. Brighton bryter, anfaller, gör mål. Domaren granskar PERSONLIGEN på skärmen och låter målet stå. WTF?
Det enda argumentet jag kan se till att det inte är foul är att Gross träffar lite lite av bollen före han kapar Höjbjerg. Men solklart foul, alldeles för tuff satsning. Hur det kan stå kan jag för mitt liv inte förstå.
VAR lär få mängder av skit för det där, men för mig är det granskarna som ska ha all skit. Hur kan de - trots video-repriser - ta så fel beslut? Ofattbart.