2020-10-19, 12:28
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vilka vi? Jag är inte muslim. Jag känner många muslimer och det är fina människor som aldrig skulle komma på tanken att halshugga något. Däremot blir de mycket upprörda när någon gör narr av dem för deras tro och rika kultur.

Jag blir mycket upprörd av dina åsikter. Alltså borde du ha vett att hålla käften.

För övrigt är jag kristen, och det handlar inte om en timmes lajvande per vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electionday
Vad är syftet med yttrandefrihet? Är det för att beskydda populära eller impopulära yttranden?

Syftet är att vem som helst ska få säga sin mening. Inte att det ska vara fritt fram för rasism och mobbning av minoritetsgrupper.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vem? Du kan inte mena mig, för jag har absolut inget med judendom eller jude att göra. Hela min familj är kristen så långt vi har släktforskat till åtminstone 1600-talet. Och jag är både döpt och konfirmerad.

Sen är jag nog inte kulturmarxist, iallafall skulle jag nog inte uppfattas som det av någon annan än en som lever i en nazistisk bubbla. Tvärt om, jag uppfattar mig om socialkonservativ.

Du kan inte lura mig. Så fort man har nämnt judar i andra trådar så har du varit som en aggressiv kobra.

Läs nu det DevitatorX skrev.
Citera
2020-10-19, 12:29
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Syftet är att vem som helst ska få säga sin mening. Inte att det ska vara fritt fram för rasism och mobbning av minoritetsgrupper.

Så vem som helst skall få säga sin mening - så länge den meningen inte är obehaglig enligt dig?
Citera
2020-10-19, 12:30
Medlem
Att säga att en person provocerat fram en reaktion från någon är inte att lägga ansvaret på personen.

För använda liknelsen ovan: om man skulle påstå att en våldtäktsman blev provocerad av en kvinnas klädsel - försvarar man då mannen? Svar nej.

Provocera är synonymt med att orsaka. Bara för att det finns en orsak innebär det inte att något är rättfärdigat. Att förklara och försvara är inte samma sak.
Citera
2020-10-19, 12:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellus177
Att säga att en person provocerat fram en reaktion från någon är inte att lägga ansvaret på personen.

För använda liknelsen ovan: om man skulle påstå att en våldtäktsman blev provocerad av en kvinnas klädsel - försvarar man då mannen? Svar nej.

Provocera är synonymt med att orsaka. Bara för att det finns en orsak innebär det inte att något är rättfärdigat. Att förklara och försvara är inte samma sak.
Liknelsen i sammanhanget är väl snarare att säga att en kvinna som blev våldtagen provocerade med sin klädsel.

Då lägger man väl ett visst ansvar på kvinnan?
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det jag säger är att om vi låter bli att provocera kommer integrationen att gå mycket fortare.

Så det är paradismäklare eller radikala islamister som ska bestämma över yttrandefriheten som väst
har kämpat över länge för att uppnå.

Dessa människor ska inte ö h t integreras någonstans utan ska skickas ut från Europa direkt.

Återigen ditt tankegods är vidrigt och kan inte hoppas på mer än att karma snart besöker dig
Citera
Medlem
Flytta SVT från Gärdet till Rinkeby!
Citera
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Nej, det jag säger är att om vi låter bli att provocera kommer integrationen att gå mycket fortare.

Just därför skall vi inte ha integration. Vi skall ha assimilation. Gillar man inte det har man ingenting i Västerlandet att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Ni som kritiserar ordvalet – menar ni att Paty var ett slumpmässigt utvalt offer?

Ställer du dig samma fråga när en kvinna blir våldtagen för att hon inte täckte sitt hår i en hijab?

Menar ni att den våldtagna kvinnan var ett slumpmässigt utvalt offer?

Vi som varken är ideologiskt- eller religiöst drivna förstår hur absurd din frågeställning är när det handlar om religiösa motiv. Vänsterextremister och religiösa tomtar gör det däremot inte.
Citera
2020-10-19, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag håller med dig om att SVT är en propagandamaskin, och jag tar alla dar i veckan hellre parti för Jimmie Åkesson än SVT.
Och detta just p g a att jag avskyr SVT:s (och all ljugmedias) odemokratiska fulspel.

Tyvärr är denna tråd ett sorgligt exempel på att vi bär oss åt på exakt samma sätt som de fulmedier eller islamister som vi föraktar.

Vi borde veta bättre.

Det viktiga är alltså att förlora snyggt, inte att vinna. Det är ett sådant här vekt resonemang som gör att svensk borgerlighet aldrig kommer att få något politiskt inflytande. Svensk borgerlighet har haft närmast noll inflytande i Sverige under 120 år och det är inte en slump. T o m idag när vi har borgerlig majoritet styr (S) pga denna attityd.
Citera
2020-10-19, 12:36
Medlem
Citat:
Yttrandefriheten ger ingen rättigheten att förlöjliga sina medmänniskor, eller i det här fallet deras kultur.

Flyttar man till ett icke-muslimskt land så får man vackert anpassa sig till den kultur som råder där. Vägrar man att göra detta så ska man skickas tillbaks till det land man kom ifrån. Detta är exakt vad Frankrike nu gör. Man utvisar nu 231 islamister. Det borde dock vara minst 231 000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in