2020-10-19, 12:17
Medlem
Ja så är det , men om man växt upp med sin feministiska mamma så tänker man som en feminist 😁
Citera
2020-10-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Ja nu jäklar provocerar du allt för mycket.
Nu ska du få betala.
Kom hit får jag halshugga dig.
För jag tar min åsikt på riktigt stort allvar ska du veta!

(Skämt...)
Får man skämta om vad som helst?

Nej, inte om saker som är grunder för diskriminering. De som tillhör diskriminerade grupper kan däremot skämta om sig själva, men det är ytterst opassande om någon som tillhör makten och majoriteten gör det.
Citera
2020-10-19, 12:20
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Man måste kunna bedriva undervisning i yttrandefrihet utan att visa provocerande bilder. Tillförde bilden någonting eller var den bara där för att demonisera gruppen muslimer? Hur respektfullt är det att visa något man vet provocerar? Det är dags för västerlandet att inse att muslimer tar Islam på allvar. Det är inte bara en religion utan även en kultur och en livsstil. Muslimer är muslimer 24/7/365. Inte som kristendomen som är en lajvhobby man ägnar sig åt en timme i veckan, ungefär som andra lajvare som klär ut sig till alver och trollkarlar.

Vad tycker du är det största problemet?

1 - Att muslimer inte kan hålla sig från att halshugga folk som förolämpar deras saga.

eller

2 - Att en lärare sade något under en lektion i undervisningens kontext som några tyckte var jobbigt vilka även hade fått möjligheten att gå ut innan.

Det är sagor uppdiktade för att kontrollera befolkningen. Vi har fattat det. Ni måste bara komma ifatt...
Citera
2020-10-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det är ju precis der han gjorde. Det behöver absolut inte betyda att det GM gjorde var rätt eller att man försöker på något sätt rättfärdiga det.

Självklart kommer ni vinkla det till något det inte är.

Jag antar att du tycker att när SVT rapporterar om en våldtäkt att de borde rapportera att våldtäktsoffret "provocerade fram" våldtäkten genom att klä sig utmanande eller vara mycket sminkad?
Citera
2020-10-19, 12:21
Medlem
DeviatorXs avatar
Citat:
Man måste kunna bedriva undervisning i yttrandefrihet utan att visa provocerande bilde.

Verkar som du inte vet vad yttrandefrihet är men egentligen tycker att bara vissa ska få uttala sig. Jag tycker inte de som är emot yttrandefrihet ska få uttalas sig så du kan sluta skriva nu. Ingen bör i alla fall bry sig ett ord av vad du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Med den här logiken får landets journalister sluta tycka synd om sig själva för de hot de ”anser” sig utsatta för. De har provocerat fram dem.

Tror inte de tänkt så långt. Tänkande verkar över lag vara väldigt uttröttande för våra journalister. Men givetvis har du rätt. Den kritik som kallar hat har de helt enkelt provocerat fram. Måste enligt deras egna resonemang vara samma sak med det riktiga hat och hot de möts av.
Citera
2020-10-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electionday
I Västerlandet skall yttrandefrihet gälla. Gillar man inte det kan man flytta till valfri totalitär stat.

Yttrandefriheten ger ingen rättigheten att förlöjliga sina medmänniskor, eller i det här fallet deras kultur.
Citera
2020-10-19, 12:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Juden får ta och läsa vad DevitatorX skrev.

Den enda som är hjärntvättad här är du och de andra kulturmarxisterna som inte kan se det uppenbara.

Vem? Du kan inte mena mig, för jag har absolut inget med judendom eller jude att göra. Hela min familj är kristen så långt vi har släktforskat till åtminstone 1600-talet. Och jag är både döpt och konfirmerad.

Sen är jag nog inte kulturmarxist, iallafall skulle jag nog inte uppfattas som det av någon annan än en som lever i en nazistisk bubbla. Tvärt om, jag uppfattar mig om socialkonservativ.
Citera
2020-10-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Så det du säger är att om man inte anpassar sig efter Islam så får man räkna med att halshuggas ?

Du är fullkommligt vidrig i ditt tankegods, hoppas karma hälsar på dig snart

Nej, det jag säger är att om vi låter bli att provocera kommer integrationen att gå mycket fortare.
Citera
2020-10-19, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är i sanning en skrämmande korkad tråd. Ofattbart korkad. Den sätter på något sätt fingret på hur vissa användare här på Flashback lever i en bubbla som är så instängd så man inte ved vad...

SVT berättar alltså under 2 minuter hur fruktansvärt detta dåd är och hur det skakat Frankrike i dess grundvalar och att många fransmän demonstrerar och känner avsky för dådet.

Sen beskriv helt korrekt och mycket kort hur gärningsmannen har provocerats till dådet, vilket är helt sakligt korrekt. Om något så blir ju då första reaktionen "att det finns så hjärntvättade personer så de kan provoceras till något sådant här, det är ju skrämmande".

Och så sitter det några halvapor här på Flashback och insinuerar att SVT i och med detta ord skulle ha "förminskat" eller till och med "tagit ställning för" dådet. Fullständigt sjukt är vad det är.

Det förvånar nog ingen att du tar ställning för fake news och islamister. Flytta ner till MÖ på en gång så vi slipper dig här.
Citera
2020-10-19, 12:25
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Nej, inte om saker som är grunder för diskriminering. De som tillhör diskriminerade grupper kan däremot skämta om sig själva, men det är ytterst opassande om någon som tillhör makten och majoriteten gör det.

Vad är syftet med yttrandefrihet? Är det för att beskydda populära eller impopulära yttranden?
Citera
2020-10-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Vad tycker du är det största problemet?

1 - Att muslimer inte kan hålla sig från att halshugga folk som förolämpar deras saga.

eller

2 - Att en lärare sade något under en lektion i undervisningens kontext som några tyckte var jobbigt vilka även hade fått möjligheten att gå ut innan.

Det är sagor uppdiktade för att kontrollera befolkningen. Vi har fattat det. Ni måste bara komma ifatt...

Vilka vi? Jag är inte muslim. Jag känner många muslimer och det är fina människor som aldrig skulle komma på tanken att halshugga något. Däremot blir de mycket upprörda när någon gör narr av dem för deras tro och rika kultur.
Citera
2020-10-19, 12:27
Medlem
Mosbulles avatar
SVT och SR och deras "journalister" saknar skam alltså. Helt sjukt att detta får pågå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in