2020-10-19, 09:54
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Får mig att minnas när Studio Ett frågade Israels ambassadör om inte de själva hade del av ansvaret för den växande antisemitismen. Lärarens ansvar när han provocerar så här, var börjar det? Det är den frågan Catomeris ställer.
Typ...
Eller när Alice Petrén, numera migrationskorrespondent, påpekade att journalisterna på Charlie Hebdo inte var oskyldiga personer då de "attackerat med nidbilder på Muhammed" gång på gång.
Citera
2020-10-19, 09:57
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryellowman
Plus att han rättade sig i samma mening genom att säga ”eller ledde till”.
Jag tror han insåg samma sekund som han sade det att det var fel ordval.
Citera
2020-10-19, 10:01
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Haha en islamist som blev triggad av sanningen.

Ni kommer aldrig bli accepterade i Sverige. Inse sanningen.
Om du tror att jag är islamist ska läsa några av mina tidigare inlägg. Jag har varnat för islamiseringen i åratal. Men du verkar ha läs- och skrivsvårigheter.
Citera
2020-10-19, 10:07
Medlem
GeleZachas avatar
Bisarrt, men är inte förvånad
Citera
2020-10-19, 10:10
Medlem
Om man tänker att en muslim våldtar en svensk tjej (inte ovanligt) och sedan blir halshuggen av en svensk så skulle SVT inte skriva att mannen som våldtog provocerade fram halshuggningen.
I det fallet så skulle fokus garanterat ligga på rasism och det skulle tändas ljus mot rasismen av batikhäxor runt om i landet.
Citera
2020-10-19, 10:13
Medlem
Erik Östs avatar
För mig som svensk är det provocerande att Svt fortfarande har tittare.
Man borde uttala en Fatwa över Svt och deras tittare .

"Pappan till en elev, samt en känd militant islamist, uppges ha uttalat en fatwa mot läraren Samuel Paty, 47, som utsattes för en brutal halshuggning i Paris i fredags"
Citera
2020-10-19, 10:15
Medlem
rex144s avatar
SVT anser att självcensur vad gäller islam är common sense. läraren bröt mot censuren angående islam.
Citera
2020-10-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
MEDIA. SVT får nu kritik efter att ha antytt att den franske läraren Samuel Paty "provocerade fram" sin egen halshuggning genom att visa Muhammedbilder.

https://mobile.twitter.com/JensGanman/status/1317888544107597825/photo/1

Helvete.......Jag är i chocktillstånd...Fritt att diskutera vad ni vill..

Jag brukar kalla Lars Vilks för bullier. Han hymlar inte med att han vill provocera. Känner igen människotypen från min egen uppväxt. Både vissa lärare och klasspolare betedde sig illa mot oss frikyrkoungar, och jag kan tänka att många muslimska barn får uppleva liknande saker och värre i dagens skola.

Men skulle någon av mina mobbare bli mördad för detta skulle jag direkt glömma och förlåta, och inte skuldbelägga dem.
Citera
2020-10-19, 10:23
Medlem
Zloths avatar
Vem är egentligen förvånad? SVT är ett kulturmarxistiskt propagandaorgan.
Citera
2020-10-19, 10:24
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag brukar kalla Lars Vilks för bullier. Han hymlar inte med att han vill provocera. Känner igen människotypen från min egen uppväxt. Både vissa lärare och klasspolare betedde sig illa mot oss frikyrkoungar, och jag kan tänka att många muslimska barn får uppleva liknande saker och värre i dagens skola.

Men skulle någon av mina mobbare bli mördad för detta skulle jag direkt glömma och förlåta, och inte skuldbelägga dem.

Så vad vill du ha sagt egentligen? Du har förstått att islam är en av Djävulens många irrläror, eller hur? Läraren talade om yttrandefrihet. Om han i stället hade visat en bild av Marilyn Manson som brände bibeln hade ingenting hänt. Vilket jag antar var din poäng, trots att det låter som du mest vill relativisera. Sverige behöver högerkristendom av amerikanskt slag. Inte frikyrkovänster.
Citera
2020-10-19, 10:30
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jag förstår vad han menar, men det ironiska är att Christian "Hassan" Catomeris själv i högsta grad bidragit till ett debattklimat som är så förgiftat att allt fultolkas.

Eller, om man så vill, så har Catomeris själv provocerat fram detta.
Citera
2020-10-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
För mig som svensk är det provocerande att Svt fortfarande har tittare.
Man borde uttala en Fatwa över Svt och deras tittare .

"Pappan till en elev, samt en känd militant islamist, uppges ha uttalat en fatwa mot läraren Samuel Paty, 47, som utsattes för en brutal halshuggning i Paris i fredags"

Är det denna fatwa som i svensk media benämnts som "en youtubevideo där en förälder framförde kritik mot läraren"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in