2020-10-19, 00:57
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Observera att det är samme Catomeris som sade upp sig från Agenda för att de valde namnet "Hassan" för att illustrera en ung gängkriminell.
/Johan

Om han verkligen sade upp sig av den anledningen ska han inte vara reporter på svt. Då är han en tokextremist.
Citera
2020-10-19, 01:00
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det är ju precis der han gjorde. Det behöver absolut inte betyda att det GM gjorde var rätt eller att man försöker på något sätt rättfärdiga det.

Självklart kommer ni vinkla det till något det inte är.

Hon ville inte knulla och provocerade fram våldtäkten. Också en uppenbar brottsprovokation? Han provocerade så klart inte fram någonting av det som hände. Han trodde väl att de flesta människor kan använda käften att kommunicera med om något är störande. Han hade fel. En viss religion är jävligt känslig.
Citera
2020-10-19, 01:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
MEDIA. SVT får nu kritik efter att ha antytt att den franske läraren Samuel Paty "provocerade fram" sin egen halshuggning genom att visa Muhammedbilder.

https://mobile.twitter.com/JensGanman/status/1317888544107597825/photo/1

Helvete.......Jag är i chocktillstånd...Fritt att diskutera vad ni vill..

Kritik som baseras på en halv mening ur ett flera minuter långt inslag?

Nu får ni väl ändå ge er..
Citera
2020-10-19, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Snake
SVT måste ju ta hänsyn till en ganska stor del av den svenska befolkningen som tycker dådet var motiverat, fattar ni inte det?
öööh... nej?
Citera
2020-10-19, 01:12
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:
MEDIA. SVT får nu kritik efter att ha antytt att den franske läraren Samuel Paty "provocerade fram" sin egen halshuggning genom att visa Muhammedbilder.

https://mobile.twitter.com/JensGanman/status/1317888544107597825/photo/1

Helvete.......Jag är i chocktillstånd...Fritt att diskutera vad ni vill..

Som vanligt spelar folk kränkta över någonting de inte brytt sig om ingen poängterat det. Ni baserar hela tesen på ett säg av en två minuter intervju, där den intervjuade i fråga ger en korrekt analys av läget och utrycker säg något klumpigt på ett ord som han sedan rättar. Det är även live.

Du är inte i chocktillstånd TS. Jag gissar även att du inte sett något av klippet förutom Ganmans skärmklipp.
Citera
2020-10-19, 01:17
Medlem
kalkryggars avatar
Snart börjar det bli dags att förbjuda alla religioner helt och hållet. Kanske den enda lösningen på att få bort sagorna från samhället?

Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Spelar det någon roll om han provocerade fram det ändå. Sen när är mord berättigat på grund av provokation? SVT hyser sjuka människor som ursäktar mord och borde stängas ner genast.

Nu hittar du ju på så det sjunger om det. Ingen på SVT har hävdat att mordet var berättigat.

Sen är det givetvis så att rent konkret så provocerade han fram mordet på sig själv. Det vet vi ju eftersom vi sitter här efter händelsen med facit i hand. Hade han inte visat bilderna så hade han sannolikt varit i livet idag.

Att någon sen känner sig provocerad av det läraren gjorde är ju enligt mig helt sjukt. Det får mig att undra om vi inte borde tänka lite mer på vad det är för kreti och pleti vi släpper in i Europa.
Citera
2020-10-19, 01:26
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Snart börjar det bli dags att förbjuda alla religioner helt och hållet. Kanske den enda lösningen på att få bort sagorna från samhället?

Nu hittar du ju på så det sjunger om det. Ingen på SVT har hävdat att mordet var berättigat.

Sen är det givetvis så att rent konkret så provocerade han fram mordet på sig själv. Det vet vi ju eftersom vi sitter här efter händelsen med facit i hand. Hade han inte visat bilderna så hade han sannolikt varit i livet idag.

Att någon sen känner sig provocerad av det läraren gjorde är ju enligt mig helt sjukt. Det får mig att undra om vi inte borde tänka lite mer på vad det är för kreti och pleti vi släpper in i Europa.

Plus att han rättade sig i samma mening genom att säga ”eller ledde till”.
Citera
2020-10-19, 01:50
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryellowman
Som vanligt spelar folk kränkta över någonting de inte brytt sig om ingen poängterat det. Ni baserar hela tesen på ett säg av en två minuter intervju, där den intervjuade i fråga ger en korrekt analys av läget och utrycker säg något klumpigt på ett ord som han sedan rättar. Det är även live.

Du är inte i chocktillstånd TS. Jag gissar även att du inte sett något av klippet förutom Ganmans skärmklipp.
Hade han inlett och sagt han fördömer det dådet och att han inte vill se dessa individer inom Demokratins ramar så hade jag instämt med dig men jag tycker mig allt mer se människor på tv/media som försöker hitta ursäkter gällande direkt LIVSFARLIGA individer...
Upploppen i Malmö samt Judehatet var ursäkten att det var människor som var kriminella medan förundersökningen visade att det till och med fanns äldre kvinnor som hejade på och ledde hatet som inte var kriminella jag tycker man ursäktar sig i det här landet mer och mer fastän man mycket väl vet vad allt beror på och varför det är som det är.
Man vill inte ta bladet från munnen riktigt..
Det ska inte spela någon roll om det handlar om invandrare eller svenskar för vi alla är svenskar utan det ska handla om logiskt tänkande.
Farliga individer är farliga, terrorister är terrorister och kriminella är kriminella.
Citera
2020-10-19, 02:03
Medlem
anomaligns avatar
Nej, svt har inte påstått att läraren provocerade fram sin halshuggning. Subjektet i meningen är inte läraren, utan utbildningen i yttrandefrihet, och ordvalet "provocerade" korrigerades direkt i samma mening till ett neutralt "ledde till".

Det finns riktiga saker att uppröras över. Varför slösa tid på att bli upprörd över nonsens?
Citera
2020-10-19, 02:15
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:
Hade han inlett och sagt han fördömer det dådet och att han inte vill se dessa individer inom Demokratins ramar så hade jag instämt med dig men jag tycker mig allt mer se människor på tv/media som försöker hitta ursäkter gällande direkt LIVSFARLIGA individer...
Upploppen i Malmö samt Judehatet var ursäkten att det var människor som var kriminella medan förundersökningen visade att det till och med fanns äldre kvinnor som hejade på och ledde hatet som inte var kriminella jag tycker man ursäktar sig i det här landet mer och mer fastän man mycket väl vet vad allt beror på och varför det är som det är.
Man vill inte ta bladet från munnen riktigt..
Det ska inte spela någon roll om det handlar om invandrare eller svenskar för vi alla är svenskar utan det ska handla om logiskt tänkande.
Farliga individer är farliga, terrorister är terrorister och kriminella är kriminella.

Men nu är det inte hans uppgift att fördöma dådet, hans uppgift är att berätta vad som sker i Frankrike just nu, vilket han gör.

Sedan, ja jag håller med dig att det finns tendenser inom svensk media som försöker (med eller utan vilja) förmildra vissa dåd. Men det är OT, ämnet i TS är hur journalisten utrycker sig om just detta dåd.
Citera
2020-10-19, 02:19
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryellowman
Men nu är det inte hans uppgift att fördöma dådet, hans uppgift är att berätta vad som sker i Frankrike just nu, vilket han gör.

Sedan, ja jag håller med dig att det finns tendenser inom svensk media som försöker (med eller utan vilja) förmildra vissa dåd. Men det är OT, ämnet i TS är hur journalisten utrycker sig om just detta dåd.
Jag tycker det är allas vår uppgift att stärka varandras trygghet och ALLTID starkt fördöma orättvisa vare sig det handlar om rasism eller brottslighet.
Citera
2020-10-19, 02:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är lite märkligt formulerat av Svt att Samuel skulle ha provocerat fram att han blev mördad.

Yttrandefrihet provocerar alltid vissa grupper som inte håller med. Om man då ska låta bli att framföra sina åsikter bara för att inte provocera andra eller för att man är rädd för att bli av med livet inte acceptabelt i en öppen modern demokrati.

Än mer bisarrt blir det när ett nyhets o mediaföretag framför det. Bör Svt avstå från att sända sådant som kan anses som provocerande? Eller om Svts journalister blir halshuggna bör då attityden var att de får skylla sig själva?

Nu har de ju fått mer pengar till livvakter så det lär ju onte hända. Dessutom så rapporterar de sällan om sådant som är ”provocerande” för de grupper som halshugger sina meningsmotståndare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in