2020-10-19, 09:22
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Det skapar bara mera sprickor mellan oss och muslimerna, vill vi leva i samexistens så måste vi sluta upp med att konstant provocera.

Jag har aldrig hört en muslim eller för den delen sett nån förlöjliga Jesus?

Allt strunt och goja som görs om Jesus och kristendomen kommer ofta från vår jude media.

Judarna vill söndra och skapa osämja mellan kristna och muslimer.

Låt oss leva i fred utan påhopp, glåpord, förlöjliganden, förnedringar.

Ni är porrskadade ni som tycker att man ska acceptera förnedringar?

Alla former av förnedringar mot andra människor ska vara olagligt.
Nej naturligtvis inte eftersom Jesus enligt Islam var en profet. Så han är i högsta grad betydelsefull i Islam också. Här får du allt läsa på lite bättre...
Citera
2020-10-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Kommer aldrig att ske inom EU att de utvisas till ett fientligt land. Någon som betalar får dom och sen kommer dom till S för att "rädda våra pensioner". Ordet är ju fritt och politiker pratar om pengar, bara pengar!

Rättelse, det HAR sällan skett, det är en trött fras men denna gången stämmer den: Fransmännen har tröttnat.
Citera
2020-10-19, 09:32
Medlem
Citat:
Man kan ju ifrågasätta en religion på flera sätt, utan att driva och skymfa och förlöjliga den.

Jag kan ifråga sätta Israels okupation i Gaza tex , utan att göra karikatyrer på judarnas stora näsor.

Gör du så, men låt de som är samhällssatiriker få göra karikatyrer på judarnas stora näsor. (Påminn mig igen, hur många fransmän har dött i judiska attacker efter att ha ritat karikatyrer?)

https://forward.com/schmooze/212244/when-charlie-hebdo-lampooned-jews-too/

Om du klickar på länken ser du att det i Charlie Hebdo gjorts nidbilder på judar hur många gånger som helst. Jag förstår att du vill stoppa det, och jag har sagt det förut. Det är okej att bli känna sig kränkt och dra iväg en arg twitteruppdatering. Men det är aldrig okej att halshugga någon på grund av samma kränkta känsla.

Problemet är att detta, det mest grundläggande (att livet är okränkbart och att släcka liv är oetiskt) nu ifrågasätts. Problemet är att islamister får med sig andra i att rucka på den principen. Att folk börjar mumla om att "jo, ja, förvisso halshuggen, men...han får skylla sig själv."

Dina paralleller till (att du betraktar muslimer som) vilda djur och annat köper jag inte för fem öre.
Det är i sig en djupt kränkande och rasistisk idé att muslimer skulle vara vilddjur och att vi andra ska se dem som sådanna. Samtidigt är du beredd att köpa hela spjutspetsen av radikala idéer från islamisternas allt mer framskjutna positioner. Du använder redan deras retorik. Du är så att säga radikaliserad i de frågor där du borde kunna ta avstånd, men slänger dig med allmän-Flashback-rasism på låg nivå, därtill en rad tröttsamma antisemitiska idéer. Du har inte heller en enda gång i den här tråden lyckats visa prov på läsförståelse på den mest grundläggande nivå.

Jag har gett dig exempel efter exempel på hur svastikor (du vet...Hitler?) visas inom grundskolans SO-ämnen, utan att det för den skull halshuggs SO-lärare av judiska, radikala arga män. (Hur var det nu, hade du exempel på det? Du tjatar om att "judarna är så kränkta", hur många attacker på yttrandefrihet har utförts av judiska radikala kom du fram till?)

SAMTLIGA maktföreträdare, SAMTLIGA religioner, har fått ordentliga slevar genom tiderna av samhällssatiriker. Fundera på varför det ENDAST resulterat i mord gällande EN AV GRUPPERNA.

Katolska kyrkan inte varit nådig mot samma karikatyrister. Här nedan ser du bilder som enligt dig provocerar och rättfärdigar halshuggningar utförda av katoliker. Hur många attacker av katoliker kom du fram till nu igen?

https://isoladipatmos.com/en/musulmani-e-comunisti-il-caso-della-rivista-charlie-hebdo-ed-i-limiti-della-satira/

Så bara sluta dra ut muslimer som särskilt utpekade offer för karikatyrerna. Du har ingen trovärdighet i det överhuvudtaget. Det stämmer inte.

Du kan heller inte se den här attacken som en isolerad händelse. 267 personer har dödats av islamister i Frankrike under senare år.
Citera
2020-10-19, 09:34
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Hos vänstern snackas mycket om att högern skulle använda "hundvisslor" som endast extremister kan höra.
Detta om något är ju en hundvissla som islamister hör klart och tydligt.
Skulle någon driva med islam så är det förståeligt om du, Hassan, hugger av personens huvud.
Citera
2020-10-19, 09:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Rättelse, det HAR sällan skett, det är en trött fras men denna gången stämmer den: Fransmännen har tröttnat.
Jag tror också det. Om det finns vilja finns dessutom militära och ekonomiska resurser att backa upp med vilket torde göra att även länder som är motvilliga att ta emot sina medborgare backar.

Med anledning av mordet på Paty kommer dessutom en debatt i parlamentet idag kl 17.00 att äga rum där syftet är att enas om förslag som motarbetar radikal islamism. Min franska är inte bra nog att förstå förslagen i detalj, men det verkar vara grundläggande nog för att ev föranleda en folkomröstning?
https://www.lefigaro.fr/politique/islamisme-radical-le-senat-ouvre-le-debat-sur-la-constitution-20201019
Citera
2020-10-19, 09:42
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Det skapar bara mera sprickor mellan oss och muslimerna, vill vi leva i samexistens så måste vi sluta upp med att konstant provocera.

Jag har aldrig hört en muslim eller för den delen sett nån förlöjliga Jesus?

Allt strunt och goja som görs om Jesus och kristendomen kommer ofta från vår jude media.

Judarna vill söndra och skapa osämja mellan kristna och muslimer.

Låt oss leva i fred utan påhopp, glåpord, förlöjliganden, förnedringar.

Ni är porrskadade ni som tycker att man ska acceptera förnedringar?

Alla former av förnedringar mot andra människor ska vara olagligt.

Vi vill inte leva i samexistens, vi vill leva i segregation. I olika länder.
Citera
2020-10-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror också det. Om det finns vilja finns dessutom militära och ekonomiska resurser att backa upp med vilket torde göra att även länder som är motvilliga att ta emot sina medborgare backar.

Med anledning av mordet på Paty kommer dessutom en debatt i parlamentet idag kl 17.00 att äga rum där syftet är att enas om förslag som motarbetar radikal islamism. Min franska är inte bra nog att förstå förslagen i detalj, men det verkar vara grundläggande nog för att ev föranleda en folkomröstning?
https://www.lefigaro.fr/politique/islamisme-radical-le-senat-ouvre-le-debat-sur-la-constitution-20201019

Hinner inte läsa allt nu, men det står att det här förberetts långt innan attacken på Paty. Så det är är inte "Med anledning av mordet på Paty", har varit på gång sen länge.
Citera
2020-10-19, 09:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Hinner inte läsa allt nu, men det står att det här förberetts långt innan attacken på Paty. Så det är är inte "Med anledning av mordet på Paty", har varit på gång sen länge.
Tack för klargörandet.
Citera
2020-10-19, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Jag hyser ingen större kärlek till islam eller religion men det där är helt efterbliven retorik. Det finns 1,3 miljarder kommunister i Kina som arbetar för att störta Västeuropa vore ett ungefär lika begåvat påstående. Tycker du att USA’s allierade Saudiarabien ingår och är indiska muslimer en del av denna aktiva rörelse? Hur ser du på att många muslimer främst verkar vilja mörda andra trosinriktningar inom den egna religionen?

Du tror att muslimer i Saudi är vänner till väst? Efterblivet om något. Saudiarabien finansierar moskébyggen i hela Europa. Islam är ett program för världsherravälde, det är problemet. Det är inte bara "en gammal religion" utan ett aktivt politisk rörelse, i flera grenar.
Muslimer i Sverige, inte alla naturligtvis men många, arbetar för att islam ska få mer och mer plats och makt. Det finns inget land i världen där fredlig samexistens med islam har fungerat.
Citera
2020-10-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Du har tydligen inte förstått att själva grundvalen för det västerländska samhället är rätten att ifrågasätta, "sätta på sin spets", ironisera över för att få fram sin poäng etc etc. Att någon kommer uppleva det som provocerande är liksom själva poängen i ett politiskt system som bygger på att tankar och (van)föreställningar ifrågasatts. Om vi inte hade tillåtit någon form för "provokation" så hade solen fortfarande snurrat runt jorden och arbetarklassen hade inte haft rösträtt. Undrar om denna idén om att ingen skal någonsin behöva bli upprörd är en generationsgrej med "safe spaces" på universitetet och disclaimers om att historieboken om Holocaust kan upplevas obehaglig. För att citera Aron Flam mfl: "your feelings are hurting my thoughts...."

Otroligt sant och något som glöms bort i dagens samhälle. Dessa tankar måste läras ut generation för generation. Men det verkar inte fungera längre. Sådant som förut var självklara grundvalar i en demokrati ifrågasätts varje dag, utan mothugg.
Citera
2020-10-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Nja, FR har många olika relationer i MÖ liksom länderna där har med varandra. Kommer du ihåg vad som hände på SA-konsulatet i Istanbul förra året med en man som ville ha ett personbevis, hela kroppen styckades och ingen vet vad som hände sen? Valet i USA driver nu på oron i EU och efter det? Vi vet inte så det kallas framtiden.
Citera
2020-10-19, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Och vart kommer de att resa?

Hem? Ut ur Frankrike och ut ur Europa och ut ur västerländska civilisationen - efter det så kan de kan plocka blommor i Törnrosdalen eller utforska Katlagrottan.. jag fullständigt i vart de hamnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in