Citat:
Ursprungligen postat av
Suckdorffsvapnet
Man kan ju ifrågasätta en religion på flera sätt, utan att driva och skymfa och förlöjliga den.
Jag kan ifråga sätta Israels okupation i Gaza tex , utan att göra karikatyrer på judarnas stora näsor.
Gör du så, men låt de som är samhällssatiriker få göra karikatyrer på judarnas stora näsor. (Påminn mig igen, hur många fransmän har dött i judiska attacker efter att ha ritat karikatyrer?)
https://forward.com/schmooze/212244/when-charlie-hebdo-lampooned-jews-too/
Om du klickar på länken ser du att det i Charlie Hebdo gjorts nidbilder på judar hur många gånger som helst. Jag förstår att du vill stoppa det, och jag har sagt det förut. Det är okej att bli känna sig kränkt och dra iväg en arg twitteruppdatering. Men det är aldrig okej att halshugga någon på grund av samma kränkta känsla.
Problemet är att detta, det mest grundläggande (att livet är okränkbart och att släcka liv är oetiskt) nu ifrågasätts. Problemet är att islamister får med sig andra i att rucka på den principen. Att folk börjar mumla om att "jo, ja, förvisso halshuggen, men...han får skylla sig själv."
Dina paralleller till (att du betraktar muslimer som) vilda djur och annat köper jag inte för fem öre.
Det är i sig en djupt kränkande och rasistisk idé att muslimer skulle vara vilddjur och att vi andra ska se dem som sådanna.
Samtidigt är du beredd att köpa hela spjutspetsen av radikala idéer från islamisternas allt mer framskjutna positioner. Du använder redan deras retorik. Du är så att säga radikaliserad i de frågor där du borde kunna ta avstånd, men slänger dig med allmän-Flashback-rasism på låg nivå, därtill en rad tröttsamma antisemitiska idéer. Du har inte heller en enda gång i den här tråden lyckats visa prov på läsförståelse på den mest grundläggande nivå.
Jag har gett dig exempel efter exempel på hur svastikor (du vet...Hitler?) visas inom grundskolans SO-ämnen, utan att det för den skull halshuggs SO-lärare av judiska, radikala arga män. (Hur var det nu, hade du exempel på det? Du tjatar om att "judarna är så kränkta", hur många attacker på yttrandefrihet har utförts av judiska radikala kom du fram till?)
SAMTLIGA maktföreträdare, SAMTLIGA religioner, har fått ordentliga slevar genom tiderna av samhällssatiriker. Fundera på varför det ENDAST resulterat i mord gällande EN AV GRUPPERNA.
Katolska kyrkan inte varit nådig mot samma karikatyrister. Här nedan ser du bilder som enligt dig provocerar och rättfärdigar halshuggningar utförda av katoliker. Hur många attacker av katoliker kom du fram till nu igen?
https://isoladipatmos.com/en/musulmani-e-comunisti-il-caso-della-rivista-charlie-hebdo-ed-i-limiti-della-satira/
Så bara sluta dra ut muslimer som särskilt utpekade offer för karikatyrerna. Du har ingen trovärdighet i det överhuvudtaget. Det stämmer inte.
Du kan heller inte se den här attacken som en isolerad händelse. 267 personer har dödats av islamister i Frankrike under senare år.