Citat:
Ursprungligen postat av
riotsstoir
Du kallar en halshuggning för repressalier och menar att det är i sin ordning? Du menar att den som undrar om den kan ha samlag med olämplig person förtjänar en halshuggning?
Så om jag skulle skriva: Ett enda ord till av Sucksdorffsvapnet leder till repressalier, för jag blir jättejättekränkt av att se den pseudonymen, så betyder det enligt dig att du får skylla dig själv om jag skulle halshugga dig? Det är helt vansinnigt. Och oerhört obehagligt att gå runt och vakta sitt liv på det sättet.
Fundera lite över begrepp som "yttrandefrihet".
Fundera lite över skillnaden mellan att inom undervisningen exemplifiera utan att ta ställning för eller emot, ungefär som att en historielärare skulle visa bilder på Hitler och någon skulle springa hem till pappa och säga att "pappa, pappa, historieläraren är nazist, han visade hakkors i skolan!" "Men det får man ju inte, hakkors är olagliga, nazistsvinet ska dö. Halsugger svinet genast!"
Är det det du menar? Att det som är stötande och jävligt i världen inte kan talas om i skolan ens som historia/nutidshistoria och att du drar paralleller till en simpel knulla din fru-förolämpning?
Du har missat hela poängen , du är tydligen lite slow/retard.
Jag tar ett lättare exempel så du inte rör ihop det.
Om jag går runt med en fet guld kedja i Mozambiques slum , och råkar bli rånad/mördad har jag då inget självansvar som den idiot jag skulle vara?
När vi vet att 1,5 miljarder muslimer tar illa upp när Mohammed förnedras , varför måste vissa efterblivna envisas med att göra det? Det är uppenbarligen väldigt känsligt för vissa av dom, så känsligt att dom kan mörda för det.
Leker man med elden kan man bränna sig.
Det är väl inte svårare än så egentligen?
Du går väl inte in till dom vilda djuren på zoo? Då får du skylla dig själv .
Hitler jämförelsen var ju snurrig .
Väst Europa pratar om yttrandefrihet men om man tycker hitler va bra och att judeutrotningen va ett hoax så kan man bli åtalad.
Varför kan vissa driva med Mohammed?
Men om man förnekar förintelsen kan du bli åtalad?
Han kunde pratat om Mohammed karikatyren, det hade räckt , inte provocera genom att visa bilden.precis som vissa medier väljer att censurera vissa bilder av just såna anledningar, dvs inte skapa provokation.