Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Detta gör Jimmy Dore och han är inte pro-Trump. Men han tycker det är bra att det finns en president som talar sanningen om USA's militär & krig.
[Tillagt]
Såg nu att jag läste fel på din ursprungskommentar så ta det jag skriver härunder för vad det är, en lätt misstolkning av din tonart.
[/Tillagt]
Han är ganska så långt ifrån pro-Trump man kan komma då han är en som tidigare arbetade på heltid för The Young Turks och fortfarande är gäst hos dem ganska ofta.
Jag håller med honom ibland men han är lite för nära konspirationsteorier och nosar ibland, men ja det är bra att ha en president som lyfter upp problematiken med den amerikanska militären och de amerikanska krigen, men grejen är den att Trump glorifierar militären och då menar jag inte bara USAs militär utan all militär.
Trump är en udda individ när det kommer till det militära, han smet undan att bli inkallad men han är samtidigt en som dyrkar militären, det närmsta jag kan komma det är att han är töntig när det kommer till militären men det är fortfarande inte korrekt beskrivning.
Med det sagt så är inte Biden ett bättre alternativ på den biten heller även om han inte dyrkar militären och vill ha en massa parader osv.