Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Läste också detta. Mycket intressant också att Bannon lovat att släppa ÄNNU skadligare material på Biden familjen innan valet.

Jag tror vi får se någon bomb om Joe Biden av episka mått 1-2 dagar innan slutdebatten.

Ja rent strategiskt så verkar det ska vara så eftersom de tar upp det här redan nu. De tar sig tid att låta historien komma fram. Ett steg i taget. Så vi får vänta och se.
2020-10-18, 20:46
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja vid känslomässiga behov av att se det som fusk om Trump förlorar kan man förbereda sig ordentligt redan nu, så smärtar det mindre. Och har något att hålla fast vid. Jag tror att det är många Trumpfans som gör så.

Men jag skulle inte ännu räkna ut Trump. Det kan ändras av allt möjligt nu under de två veckorna som är kvar. Så förtvivla inte lilla du!

Vi fungerar nog inte så lika, du och jag. Nog därför dina analyser missar. Det är bevisat att det pågår valfusk. Frågan är om det är tillräckligt för att stjäla valet. Jag tror inte det. Jag tror den goda sidan vinner, i bästa fall utan våld. Däremot tycker jag det är ointressant att debattera just detta. Varken du eller jag vet hur utbrett fusket är och vilka konsekvenser det kommer få.
2020-10-18, 20:48
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Läste också detta. Mycket intressant också att Bannon lovat att släppa ÄNNU skadligare material på Biden familjen innan valet.

Jag tror vi får se någon bomb om Joe Biden av episka mått 1-2 dagar innan slutdebatten.

Det blir ingen slutdebatt tror jag. Inte med Biden åtminstone.
2020-10-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vinner Biden så beror det på fusk, en kupp, och då blir det krig. Det är uppenbart, och det tror jag även ni på er sida innerst inne inser. Undersökningarna visar något annat än vad verkligheten visar.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vi fungerar nog inte så lika, du och jag. Nog därför dina analyser missar. Det är bevisat att det pågår valfusk. Frågan är om det är tillräckligt för att stjäla valet. Jag tror inte det. Jag tror den goda sidan vinner, i bästa fall utan våld. Däremot tycker jag det är ointressant att debattera just detta. Varken du eller jag vet hur utbrett fusket är och vilka konsekvenser det kommer få.

Nej, tack och lov för det då du verkar schizofren.

Min analys är alltså att det än finns gott om tid för Trump att vinna valet. Jag vet inte om du klarar av att förstå den meningen pga din bias? Kanske? Det är med problemen för Biden med hans son kan vara något som får allt att ge Trump en landslide.
2020-10-18, 20:53
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ja vid känslomässiga behov av att se det som fusk om Trump förlorar kan man förbereda sig ordentligt redan nu, så smärtar det mindre. Och har något att hålla fast vid. Jag tror att det är många Trumpfans som gör så.

Men jag skulle inte ännu räkna ut Trump. Det kan ändras av allt möjligt nu under de två veckorna som är kvar. Så förtvivla inte lilla du!

Du måste faktiskt se det ur ett annat perspektiv. Vad är det Demokraterna har sysslat med under fyra år ? Rysslandstjaffset som blev totalsågat och bevisat att bl.a Hillary låg bakom. Impeachment (Vilket också bara var ett spel för gallerian) Så en normal människa skulle nog ta sig en fundera en extra gång om Bidén vinner då han är helt korrupt, och vad det kommer få för konsekvenser för USA.

Demokraterna har kör fulspel sen start, och förvänta dig inte att de inte kommer göra det under valet. Sen kommer nog Republikanerna göra det de kan för att försöka säkra vinsten. Dock är Demokraterna extremt mycket värre.

Man kan tycka vad man vill om Trump men i speltermer :

Demokraterna kör full Esp, Wallhack, Aimbot, DDos
Republikanerna kör lite Glitching
2020-10-18, 20:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
För er vad Biden-kritiker tänker om Biden, men är ej pro-Trump.

https://www.youtube.com/channel/UC3M7l8ved_rYQ45AVzS0RGA

Känns som hela D är bara ett träsk av korruption och skådespeleri.
2020-10-18, 21:01
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Nej, tack och lov för det då du verkar schizofren.

Min analys är alltså att det än finns gott om tid för Trump att vinna valet. Jag vet inte om du klarar av att förstå den meningen pga din bias? Kanske? Det är med problemen för Biden med hans son kan vara något som får allt att ge Trump en landslide.

Jag har inte sagt emot. Jag är övertygad att Trump kommer vinna valet, så där står vi inte i rak motsats åtminstone. Frågan är om globalisterna kommer lyckas stjäla valet, vilket är en helt annan fråga, och väldigt svårt att spekulera i.
2020-10-18, 21:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Bägge partierna är lika korrupta och smutsiga, det är därför jag tjatar om att den amerikanska politiken skulle behöva nollställas och göra som, bägge sidor är för fortsatt legalisering av mutor och bägge sidor är lika goda kålsupare, grejen som skiljer dem åt är vilken grupp de fokuserar på att fånga röster ifrån
2020-10-18, 21:07
Avslutad
Citat:

De är absolut inte pro-Trump men en hel del av dem kommer att rösta på Trump i protest mot korruptionen i Dems och hatet och svineriet inom Dems mot Reps.
2020-10-18, 21:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bägge partierna är lika korrupta och smutsiga, det är därför jag tjatar om att den amerikanska politiken skulle behöva nollställas och göra som, bägge sidor är för fortsatt legalisering av mutor och bägge sidor är lika goda kålsupare, grejen som skiljer dem åt är vilken grupp de fokuserar på att fånga röster ifrån

Detta gör Jimmy Dore och han är inte pro-Trump. Men han tycker det är bra att det finns en president som talar sanningen om USA's militär & krig.
2020-10-18, 21:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
De är absolut inte pro-Trump men en hel del av dem kommer att rösta på Trump i protest mot korruptionen i Dems och hatet och svineriet inom Dems mot Reps.

Jag tror dom delar samma syn på utrikespolitiken. Det gör många med Trump.
Det är Trump's starkaste kort.
2020-10-18, 21:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Detta gör Jimmy Dore och han är inte pro-Trump. Men han tycker det är bra att det finns en president som talar sanningen om USA's militär & krig.

[Tillagt]

Såg nu att jag läste fel på din ursprungskommentar så ta det jag skriver härunder för vad det är, en lätt misstolkning av din tonart.

[/Tillagt]

Han är ganska så långt ifrån pro-Trump man kan komma då han är en som tidigare arbetade på heltid för The Young Turks och fortfarande är gäst hos dem ganska ofta.

Jag håller med honom ibland men han är lite för nära konspirationsteorier och nosar ibland, men ja det är bra att ha en president som lyfter upp problematiken med den amerikanska militären och de amerikanska krigen, men grejen är den att Trump glorifierar militären och då menar jag inte bara USAs militär utan all militär.

Trump är en udda individ när det kommer till det militära, han smet undan att bli inkallad men han är samtidigt en som dyrkar militären, det närmsta jag kan komma det är att han är töntig när det kommer till militären men det är fortfarande inte korrekt beskrivning.

Med det sagt så är inte Biden ett bättre alternativ på den biten heller även om han inte dyrkar militären och vill ha en massa parader osv.
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-10-18 kl. 21:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in