2020-10-18, 20:02
Medlem
Airwave92s avatar
Det är såhär att jag funderar på att färga håret blont, att ha ljust hår för första gången i mitt liv. Dock så är jag vuxen så har ju nån halvcentimer skägg vanligtvis.

Skulle det se riktigt pinsamt ut eller konstigt med ljust hår + mörkare skägg?

Jag har försökt hitta bilder på män med just detta men verkar inte hitta något speciellt. Någon som har tips eller åsikter om hur jag ska göra eller skita i det?
Citera
2020-10-18, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Det är såhär att jag funderar på att färga håret blont, att ha ljust hår för första gången i mitt liv. Dock så är jag vuxen så har ju nån halvcentimer skägg vanligtvis.

Skulle det se riktigt pinsamt ut eller konstigt med ljust hår + mörkare skägg?

Jag har försökt hitta bilder på män med just detta men verkar inte hitta något speciellt. Någon som har tips eller åsikter om hur jag ska göra eller skita i det?

https://i.redd.it/u2tj9dttlwf01.jpg

pewdiepie
Citera
2020-10-18, 20:09
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
https://i.redd.it/u2tj9dttlwf01.jpg

pewdiepie

Jävlar nu hade han väldigt mycket skägg, jag tänker mer ca 1 cm skäggvis
Citera
2020-10-18, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jävlar nu hade han väldigt mycket skägg, jag tänker mer ca 1 cm skäggvis

https://i.pinimg.com/736x/05/15/c6/0515c6c2a565b67f62ba441f3da168cd.jpg

kanske du kan föreställa dig ungefär hur det kan se ut.
dvs kontrasten mellan ljust och mörkt
Citera
2020-10-18, 20:14
Medlem
grungewhores avatar
jag råkar vara född med detta fenomen. det är ingen fördel i livet kan jag säga. avstå.
Citera
2020-10-18, 20:16
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
jag råkar vara född med detta fenomen. det är ingen fördel i livet kan jag säga. avstå.

Jag med. Skulle dock säga tvärtom, brudar gillar det.
Citera
2020-10-18, 20:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Jag med. Skulle dock säga tvärtom, brudar gillar det.
paja inte det här nu, inga jävla fejkare ska komma och ta vår grej 😂
Citera
2020-10-18, 23:09
Avslutad
Jeremiah Johnson
Citera
2020-10-18, 23:24
Medlem
Merwinnas avatar
Är ditt hår VÄLDIGT mörkt, då? I så fall kanske det ser mer harmoniserande ut, om du bara gör lite ljusa slingor i håret. Men inte färgar det helblont. Min son har ljust cendréfärgat hår som blir solblont på sommaren, och till det mörkrött skägg. Jag tycker att det ser pikant ut! Men då är jag hans mor förstås! (Han har så naturligt alltså.)
Citera
2020-10-19, 07:31
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
paja inte det här nu, inga jävla fejkare ska komma och ta vår grej 😂

Haha sant!
Jag menar självklart att det inte gett mig några fördelar alls i livet 😉
Citera
2020-10-19, 13:51
Medlem
Zoofs avatar
Anledningen till att det inte finns så många bilder på kombinationen är väl att det inte är så populärt helt enkelt. De få träffar jag såg efter en sökning på pinterest var inte snyggt. Men då hade de totalblonderat håret och lämnat skägget väldigt mörkt.

Jag tycker som någon annan också sagt att du borde testa slinga håret ljusare, iom det så har du kvar mörkare rötter som kommer gå i ton med skägget varvid kontrasten inte blir lika markant. Du ska absolut gå till en frisör och inte ge dig på att slinga håret själv.
Citera
2020-10-19, 13:57
Medlem
Har aldrig riktigt förstått det där med att färga håret blont om man inte har det i grunden.
Speciellt om man som du verkar ha mörkt hår i grunden kommer att lysa igenom och visa på en osäkerhet där du inte trivs med ditt naturliga jag.
Men den kombinationen du beskriver tror jag få kommer att uppfatta som naturlig.
Sen finns de som har olika färger på hår på huvudet och skägget: Jag själv t.ex har haft mellanbrunt hår och ljusrött skägg: Idag är det mest grått.
Fundera en gång till om det är vad du vill göra med din tid och dina pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in