2020-10-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared

Högg han henne när dom stod i vattnet, kanske?
Spelar ingen roll, nån jävla droppe skulle ha funnits tycker jag.

God iakttagelse! Emilia kan blivit iknuffad och han hoppat efter med vapen i högsta hugg. Han har ju inte hemlighållt att han drällt i ån.
Citera
2020-10-18, 18:52
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Och inte minst varför den senare läggs i en liten ficka i en tunn röd jacka som lämnas på plats? Utan spår av varken blod eller vävnadsrester?
Här är några som vill skylla på någon annan.
Problemet med den teorin är ju att inga vittnesmål finns, det är bara A. som setts lämna lägenheten med E och korsa E22 med henne. Varken Emilia har synts tillsammans med någon annan eller A. med någon annan för den delen. Då måste någon annan kommit till och från den oländiga marken längs med ån, utan att synas.

Men jag fattar verkligen inte heller grejen med knivjäveln och jackan som lämnats. Han bar ju dessutom alltid kniv står det. Känns tvärknäppt att ta med E's IKEA-kniv då. Kanske ännu troligare att han har egen kniv om han ska pusha någon lite att betala en skuld eller försöka dra in lite stålar. Kan jag tycka.

Men det är väl dumt att utgå från logik när han var så påtänd att han vacklade fram på vägen och dessutom frågade E's mamma "om hon var arg" alltså anspelandes på att han just mördat hennes dotter. Han måste varit riktigt påtänd för att säga en sak, det påminner ju om vad ett barn skulle kunna säga halvvaken i en mardröm.
Citera
2020-10-18, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag tror inte att A gjorde det . Inblandad definitivt men jag tror att gärningsmannen är en annan. Någon som redan nämnts i Fup.

Har du nåt tips på alternativ GM.?
Citera
2020-10-18, 19:24
Medlem
Citat:
Har du nåt tips på alternativ GM.?
Ro**in
Senast redigerad av janibollen 2020-10-18 kl. 19:54. Anledning: Maskering av namn
Citera
2020-10-18, 19:25
Bannlyst
Blev verkligen förvånad när jag såg bilderna från Emilias vardagsrum.
Mina fördomar mot en pundande prostituerad transvestit med Adhd som festar loss med olika torskar, langare och andra transor var tydligen helt fel.
Jag förväntade mig en riktig knarkar-kvart.
Men det är bara att erkänna att jag hade helt fel.
Vardagsrummet var ju i tiptop.!
Citera
2020-10-18, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Rommin

Nu pekar ju inte utredningen alls åt det hållet, så min fråga blir ju då.
Hur kan du dra den slutsatsen när en hel förundersökning med proffsutredare kommer fram till nåt annat?
Har du nåt som pekar mot Rommin, eller är det bara en gissning du har?
Citera
2020-10-18, 19:28
Medlem
Citat:
Mina fördomar mot en pundande prostituerad transvestit med Adhd som festar loss med olika torskar, langare och andra transor var tydligen helt fel.
Vilken aktbilaga? Finns en hel bunke av dom :-)
Citera
2020-10-18, 19:30
Medlem
Citat:
Morsan brukade komma dit och städa
Citera
2020-10-18, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken aktbilaga? Finns en hel bunke av dom :-)
Aktbilaga 124
Sid 1319

Så trodde jag absolut inte att det skulle se ut, men det gjorde det, så jag får svälja mina fördomar.
(i o för sig så har jag inte sett resten av lägenheten än. He He he)
Citera
2020-10-18, 19:34
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Har A snaskat på Emils kotte?
Drogskulder?
Psykos?
Undertryckta homosexuella känslor som exploderade?

Skumt fall detta.

A har snaskat på den kotten många gånger ja.
Citera
2020-10-18, 19:38
Medlem
Citat:
Aktbilaga 124
Sid 1319

Så trodde jag absolut inte att det skulle se ut, men det gjorde det, så jag får svälja mina fördomar.
(i o för sig så har jag inte sett resten av lägenheten än. He He he)
124? Ok, den har jag inte... Kan du lägga upp i doctroit.net? Jag har 127 och framåt.
Citera
2020-10-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Problemet med den teorin är ju att inga vittnesmål finns, det är bara A. som setts lämna lägenheten med E och korsa E22 med henne. Varken Emilia har synts tillsammans med någon annan eller A. med någon annan för den delen. Då måste någon annan kommit till och från den oländiga marken längs med ån, utan att synas.

Men jag fattar verkligen inte heller grejen med knivjäveln och jackan som lämnats. Han bar ju dessutom alltid kniv står det. Känns tvärknäppt att ta med E's IKEA-kniv då. Kanske ännu troligare att han har egen kniv om han ska pusha någon lite att betala en skuld eller försöka dra in lite stålar. Kan jag tycka.

Men det är väl dumt att utgå från logik när han var så påtänd att han vacklade fram på vägen och dessutom frågade E's mamma "om hon var arg" alltså anspelandes på att han just mördat hennes dotter. Han måste varit riktigt påtänd för att säga en sak, det påminner ju om vad ett barn skulle kunna säga halvvaken i en mardröm.
Finns det någon logik i denna kretsen? Alla verka vara drogade eller fulla hela tiden. Nattliga promenader, ses på cigg, bli skjutsade i olika bilar. Kompisar som hänger med kompisars mostrar fastrar kusiner. Skulder till varandra kors och tvärs.

Hur logiskt är det att slå in en peruk i femtioelva olika plastpåsar när man är hög så man inte kan stå upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in