2020-10-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Jag är en sund realist, om jag fick bestämma skulle Islam och andra religioner förbjudas, men nu ser ju verkligheten ut som den gör. Vad är det som är så svårt att förstå? Jag förskastar detta avskyvärda brott, men alla med lite sunt förnuft måste ju fatta att Samuel var väl medveten om riskerna han tog? Alla med lite vett i skallen förstår ju att det kan barka åt skogen om man upprör muslimer. Lika bra att fatta det eller skylla dig själv?
Bara för man har rätt att säga vad man vill så måste man väl inte såra andra genom sina gärningar? Utan att förstå konsekvenserna av handlingen isåfall.
Nä lite måtta på stolligheter må det vara.

Jag tror inte att du har förstått vad det hela handlar om. Det handlar inte om att det är roligt att provocera muslimer, eller att man inte kan undvika att visa en teckning på profeten. Det kan man i ett SUNT samhälle där yttrandefriheten är ohotad.

Idag, när det gått så långt att man riskerar att bli halshuggen för en handling som har stöd i lagen, innebär det att samhället gått åt helt fel håll, och man måste sätta ner foten ordentligt.

Hade jag fått bestämma hade samtliga skolor startat måndag med en visning av karikatyrer på Mohamed, med tydlig pedagogik om varför det görs. Yttrandefrihet kan inte existera utan att vara total, och det är statens ansvar att reagera hårt när intressegrupper försöker motarbeta den.
Citera
2020-10-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outtogetya
Jag tror inte att du har förstått vad det hela handlar om. Det handlar inte om att det är roligt att provocera muslimer, eller att man inte kan undvika att visa en teckning på profeten. Det kan man i ett SUNT samhälle där yttrandefriheten är ohotad.

Idag, när det gått så långt att man riskerar att bli halshuggen för en handling som har stöd i lagen, innebär det att samhället gått åt helt fel håll, och man måste sätta ner foten ordentligt.

Hade jag fått bestämma hade samtliga skolor startat måndag med en visning av karikatyrer på Mohamed, med tydlig pedagogik om varför det görs. Yttrandefrihet kan inte existera utan att vara total, och det är statens ansvar att reagera hårt när intressegrupper försöker motarbeta den.

Det är för mjukt att bara visa karikatyrer, islam ska ut ut Europa, detta har gått för långt. De har aldrig passat in och kommer aldrig att gör det.
Citera
2020-10-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Minns ni christ church-incidenten? Börjar nästa tycka att den inte var så horribel, med tanke på att raden terrordåd tog i princip ett avbrott efter det. Inte som att muslimerna planerar på att sluta fred med väst, varför ska jag gråta för att mina fiender dör?

Muslimpacket har förklarat krig mot oss så det behövs ett motstånd, ett oändligt antal attacker på muslimerna tills vi är av med dem alla.
Citera
2020-10-18, 17:18
Medlem
Overminds avatar
Dags för Islam att reformeras. Alla Imamer runt om i Världen måste gå ut tillsammans och acceptera bögeri och freedom of speech från och med Årsskiftet.
Citera
2020-10-18, 17:23
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Muslimpacket har förklarat krig mot oss så det behövs ett motstånd, ett oändligt antal attacker på muslimerna tills vi är av med dem alla.
Det känns inte bra att ha statsapparaten mot sig och på islamisternas sida.
Inte bara det att organisera sig är näst intill omöjligt pga SÄPO och liknande, även demoraliserande att boomers och alla makthavare suger blattekuk frivilligt.
Citera
2020-10-18, 17:30
Medlem
Man måste ändå säga att muslimerna har anpassat sig till fransk kultur där halshuggning av oliktänkande är en specialitet.
Citera
2020-10-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Det känns inte bra att ha statsapparaten mot sig och på islamisternas sida.
Inte bara det att organisera sig är näst intill omöjligt pga SÄPO och liknande, även demoraliserande att boomers och alla makthavare suger blattekuk frivilligt.

Det är ju en rejäl uppförsbacke och man undrar ju hur många terrorattacker det ska krävas innan människor tröttnar och kräver förändring.
Citera
2020-10-18, 17:32
Avstängd
online_alwayss avatar
Nu demonstreras det mot detta och för läraren i hela Frankrike.
Citera
2020-10-18, 17:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Vänstern hit och vänstern dit.
Ny/Högerliberalerna i Sverige är väl dom största invandringsivrarna,vem kommer inte ihåg Reinfeldts "öppna era hjärtan politik" då Sveriges gränser i princip öppnades upp för en nästan fri invandring.
Det är helt otroligt vad högern/nyliberalismen är beredda att göra för att knäcka välfärdsstaten.
Reinfeldt, Schlingmann och Borgs strategi att importera billig arbetskraft och bidragstagare som redskap för att knäcka den enligt Reinfeldts egna utsago "förhatliga välfärdsstaten" var mycket lyckat.
Mission complete,så att säga.
Ja, och enligt logiken här så om Reinfeldt mördas så får han skylla sig själv.
Citera
2020-10-18, 17:33
Medlem
kukflashs avatar
Hemskt dåd, de flesta muslimer har noll respekt för det mänskliga livet. Kollar man in al-jazeras facebooksida och dess kommentarer så inser man ganska snart hur sjuka i huvudet många av islams anhängare faktiskt är- https://www.facebook.com/aljazeera/posts/10159404622088690
Citera
2020-10-18, 17:55
Medlem
shaktas avatar
Muslimer kan inte integreras, det har vi gång på gång redan fått konstaterat.

Logiken säger ju att man inte gärna släpper in en räv i ett hönshus och sen tycker att räven eventuellt ska anpassa sig i hönshuset. Det går inte, och kommer aldrig att gå. Slutet vet vi.
Citera
2020-10-18, 17:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja herregud, man hör ju hur hemskt det låter men det är väl så dessa vansinniga vill ha det - men med ändringen att det är islam som ska gälla. Överallt.
Eftersom islam inte tillåter religionsfrihet så ska vi vara lika hårda tillbaka. Islam är kätteri och ska straffas med döden enligt gamla testamentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in