2020-10-18, 16:49
Medlem
Rudy Giulianis dotter tar avstånd från sin Trump-älskande pappa och deras skitpolitik och vädjar om att folk ska rösta på Biden. Rudy Giulani är samma person som häromdagen var högst aktuell i "storyn" om Hunter Biden och hans dator. Jobbigt läge när inte ens dottern till Giulani tror på sin pappas idioti, hur fan ska vi då göra det? HAHA!

https://www.youtube.com/watch?v=AmxU3VNWOPM&ab_channel=CNN
2020-10-18, 16:51
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Du är en hatisk person, vilket du visade i det mest vedervärdiga Ad Hominem tidigare i tråden. Jag har sällan sett maken till hat. Inlägget finns kvar. Fräckt av dig detta.

Resten av ditt inlägg är knappast värt att slösa kalorier på, då du satsar pengar på detta, samtidigt som du raljerar över barnövergrepp och child trafficking. Du hånar människor som försöker göra skillnad, kallar dem allt möjligt nedvärderande. Skäms gör du inte heller, i din uppvisning av arrogans och bristande empati. Inte allt kan avfärdas med konspirationsteorier, men som härskarteknik fungerar det. Än så länge.

Trump är den ende president som tagit child trafficking på allvar, vi har bara sett början. Att det dröjer med de stora framstegen beror på personlighetstyper av din sort, som gör allt att för att skörda billiga poäng kring allvarliga saker och bidrar till att blanda korten.

Vi får se om lite av detta tema kommer upp på ytan i slutet av valkampanjen.

Det är detta resonemang som visar hur sjuk du och din rörelse är. Jag skall ge dig lite fakta. Donald Trump stödjer och uppmuntrar Ghislaine Maxwell, Jeffrey Epsteins flickvän och hallick för underåriga flickor.

Citat:
Donalt Trump om Ghislaine Maxwell, efter avslöjandena:
" Jag har träffat henne många gånger de senaste åren, särskilt då jag bodde i Palm Beach, och jag tror att de (Maxwell och Epstein) också bodde i Palm Beach. Jag önskar henne väl vad det än är", säger Trump

Källor: https://www.townandcountrymag.com/society/money-and-power/a33393615/president-donald-trump-ghislaine-maxwell-relationship/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jm4J3/trump-om-koppleri-misstankta-maxwell-onskar-henne-bara-val

Donald Trump tillsammans med sin kamrat Jeffrey Epstein, inte bara varit misstänkt, utan också Polisanmält och föremål för en förundersökning om våldtäkt mot minderårig.

Citat:
Ur förundersökningen mot Donald Trump och Jeffrey Epstein:
"COMPLAINT FOR RAPE, SEXUAL MISCONDUCT, CRIMINAL SEXUAL ACTS, SEXUAL ABUSE, FORCIBLE TOUCHING, ASSAULT, BATTERY, INTENTIONAL AND RECKLESS INFLICTION OF EMOTIONAL DISTRESS, DURESS, FALSEI MPRISONMENT, AND DEFAMATION"

Källa: https://cdn.factcheck.org/UploadedFiles/Johnson_TrumpEpstein_Lawsuit.pdf

Donald Trump har ett (närmast) livslångt kamratskap med Jeffrey Epstein, den kände pedofilen och sexbrottslingen.

Citat:
"According to an interview with Cosmopolitan in 2002, Donald Trump said that he and Jeffrey Epstein were “great friends” who knew each other for fifteen years."

Källa: https://filmdaily.co/news/jeffrey-epstein-donald-trump/

Donald Trump har visat upp ett sjukligt och sexuellt intresse för sin dotter Ivanka och för hennes kropp.

Citat:
Citat Donald Trump:

"“Yeah, she’s really something, and what a beauty, that one. If I weren’t happily married and, ya know, her father….”

“Is it wrong to be more sexually attracted to your own daughter than your wife?

Källa: https://forward.com/schmooze/357185/7-creepy-things-donald-trump-has-said-about-ivanka/

Citat:
Avslutar med det välkända och omtalade uttalandet som fastnade på film, dvs
"Grab them by the pussy"

Detta var i och för sig en vuxen kvinna men säger väldigt mycket om Trumps syn på sex och sin egen rätt till att utnyttja sin kändisskap.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=o21fXqguD7U

Detta är alltså denna person som är din vita riddare i polerad rustning som skall stoppa pedofilin i USA och den hemliga pedofilringen som drivs av Hillary Clinton i källarlokalerna hos Cosmos Ping Ping.

Om du inte förstår att världen skrattar åt dig och dina gelikar, inklusive den orange clownen så är det dags att ta av foliehatten och lyfta blicken lite.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-18 kl. 17:48.
2020-10-18, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Rudy Giulianis dotter tar avstånd från sin Trump-älskande pappa och deras skitpolitik och vädjar om att folk ska rösta på Biden. Rudy Giulani är samma person som häromdagen var högst aktuell i "storyn" om Hunter Biden och hans dator. Jobbigt läge när inte ens dottern till Giulani tror på sin pappas idioti, hur fan ska vi då göra det? HAHA!

https://www.youtube.com/watch?v=AmxU3VNWOPM&ab_channel=CNN

Varför skulle det här ha någon som helst betydelse tror du?
2020-10-18, 16:53
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket är min poäng, Trump är en katastrof för USA rent utrikespolitiskt då USA sakta men säkert blir isolerat vilket absolut ingen gynnas av, för oavsett vad man tycker om USA, Kina, Ryssland och/eller EU så tävlar dessa om att vara den dominanta faktorn internationellt och de gör det på olika grunder.

Ryssland drömmer om att åter bli den supermakt de var under sin tid som Sovjetunionen, Kina har imperialistiska drömmar där de blir samma typ av maktfaktor som Storbritannien var under den viktorianska eran, EU vill vara den absoluta maktfaktorn när det kommer till handel och ekonomi medan USA verkar stundvis vara en korsning mellan Kinas och EU men genom diplomati och inte genom erövringar och överbelåna länder så att de säljer sig till Kina för att bli av med skulden.

Jag är ingen jätte vän av USA men jag ser hellre USA som den dominanta faktorn än Kina eller Ryssland

Vad ser du för tecken på att USA håller på att isoleras? Dom verkar snarare steppat upp och leder kampen mot det största hotet vi har nämligen Kina. Sedan har vi bara under de senaste 3 månaderna sett tre fredsfördrag framförhandlat och pådrivet av USA. Ingen kan eller vill isolera sig från en jättemarknad som USA och inget reellt tyder på det du vill hävda.
2020-10-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Helt korrekt. Det stämmer naturligtvis alltsammans, och ändå kan de inte få till en klar vinst mot Trump, vilket säger en hel del om en hel del. Men ...

Min konklusion. Trump må vinna nu (eller inte, vem vet egentligen?) men vad spelar det egentligen för roll avseende den stora bilden och byggandet av NWO? Förmodligen ingenting mer än att en del projekt försenas med fyra år. Trump har ingen ersättare så spelet är iaf över om fyra år.
Det är inte Trumps (obefintliga) personliga kvaliteter som gjort honom till president utan hans politik. Med en vettig antietablissemangskandidat i Trumps ställe så hade valsegern varit säkrad nu.

Om fyra år är det fullt möjligt att Republikanerna kan skaka fram en normal människa med ännu bättre politik som kommer att vara långt mindre hatad än Trump, t.ex. Josh Hawley.
2020-10-18, 16:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Du svarade inte på min fråga.
Vi tar det igen.

"Hur stärker flera av Natos länder banden till USA genom att låta USA stå för stora delar av deras nota?" (Eller skjuta på inbetalningarna)

Jag tror inte du riktigt förstår vad jag pratar om så jag tar det lite enklare för dig.

Hur stärks banden mellan länderna om länderna inte respekterar eller känner en tillit till USA?

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Om du inte vill se Kina som en dominant faktor i världen, men gillar demokraterna.
Vad har Biden & co för plan gentemot Kina?
Parisavtalet ?

Du framställer dig bara som dummare och dummare, sätt dig ner och tänk igenom dina livsbeslut och sedan sök till Komvux för du saknar klart och tydligt en gymnasial utbildning.

Kinas makt har vuxit under de här 4 åren, trots att Republikanerna vill framställa det som något annat så har deras makt genuint vuxit tack vare att Natomedlemmarna inte litar på USA längre, själva förbudet mot iransk vapenhandel går ut nu innan november och alla som är inblandade i det vägrar att tala med USA just för att de inte längre litar på USA efter att de lämnade avtalet med Iran samt mördade en iransk general enbart på grunden av att denna general talade illa om USA.

Vill man hindra att Kina växer internationellt så måste man göra USA mer attraktivt och pålitligt, USA har påbörjat ett handelskrig med Kanada efter att försök till nya förhandlar om handelavtal gick i kras.
2020-10-18, 17:00
Medlem
[quote=Friherr|Om fyra år är det fullt möjligt att Republikanerna kan skaka fram en normal människa med ännu bättre politik som kommer att vara långt mindre hatad än Trump, t.ex. Josh Hawley.[/QUOTE]

Jag blir inte förvånad om Republikanernas nästa kandidat blir Pence och efter honom kommer det en kvinna, Nikki Haley....
2020-10-18, 17:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Du blir så ilsk att du inte kan låta bli att helt okontrollerat stava fel. Om du i fortsättningen slutar skriva med sån högerfanatisk iver så kanske du klarar av att trollbinda någon med dina "metoder" och alternativa fakta.

Vad gäller länkarna så kan man klicka sig fram och se hur många som faktiskt röstat...på delstatsnivå (med all nödvändig statistik behäftat).

Vi provar igen. Någon kanske inte hann med att snappa upp dem under tiden du började skräpposta väldigt febrigt:

https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/index.html
https://targetearly.targetsmart.com/index.html

Vad exakt är mitt synsätt? Har inte fått detta klart för mig, inte från ett högerradikalt perspektiv dvs.

Om jag har förstått det korrekt, så har antalet avlagda röster, som vid det här laget vida överstiger Republikanernas, och Demokraternas redan överlägsna röstregistreringspool, ingenting med att göra hur allt slutar, eftersom din "metod" förklarar varför.

Det är väl femtioelftegången nu som du duckar från att visa upp dessa magnifika variabler...som inte tar någon som helst hänsyn till att voter turnout faktorn de facto ställer hela din problemuppställning på ända.

Men snälla Erik, det finns ingen extra-våg av demokratiska röster, det finns inga studenter i omfattning Ni pratat om, och antalet röster fördelas på vita/svarta/latinos/unga/gamla som de gjort vid tidigare val. Om du inte är vän med detta faktum kan du givetvis inte dra slutsatser. Men följ data så kommer även du vara tvingad att acceptera detta om sisådär 5-6dgr. Att man i år startat poströsta tidigare i flera stater ger naturligt returer tidigare, dock kan man räkna hur många returer och när, så får du ett mönster som kan läggas bredvid 2016 och jämföras, givetvis skall alla dessa faktorer måste vägas in stat för stat ej landet som helhet.

Som Löfven skulle säga, om "dina ingångsfakta" är felaktiga kommer du inte ha rätt slutresultat (kanske det smartaste Löfven någonsin sagt).

Baserat på sajten du hänvisar till kan vi redan nu konstatera att Trump leder i Michigan, Ohio, Wisconsin, Florida mfl stater. Inte på målsnöret, Leder. Vi bör koncentrera oss på de stater där slaget står. Flera av dessa stater leder Trump med större marginal än vad förståsigpåare på "min sida" hoppats på.

Arizona är en Republikansk stat där man trott Biden skulle kunna ha en chans men som underlaget ser ut just nu leder Trump med större marginal än 2016. Denna kan man nu räkna som säker och därmed satsa resurser på andra stater som behöver uppmärksamheten mer, där Trump kör rally drar han in en 5-6.000 röster per kväll. Tippingpoints.

Har full förståelse för att din kommunistiska hjärna inte vill acceptera detta, men då låter du ju politiken gå före siffrorna. Du bör låta detta sjunka in så du inte får hjärnblödning på valnatten. När detta sker vill jag att du börjar ifrågasätta media dess rapportering och sociala medias censur. Vi mår alla bättre av en Fri Värld.

Specialen: Intressant är att demokratiska stater som NM och NV är uppe för möjlig vinst för Trump, tror att han kan kamma hem Nevada. Rally där idag!
2020-10-18, 17:06
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Man har så mycket pengar nu att man inte riktigt vet var exakt man ska lägga alla adcash.

Democrats Can’t Spend All Their Money

Att man når djupare in i Trumpcountry med sitt budskap är en självklarhet...likafullt drar Team Trump in sin reklam. På flera platser. Oavsett hur jämt lopp pollsen visar att det är. Stämmer ryktet, så ska Stepien ha sagt, "att vid det här laget så handlar det bara om att klara av att landa planet." Är inte helt säker på vad han menar...men något bra lär det knappast inte vara i varje fall.

Problematiskt vad mycket politiska åtaganden som kommer bli biprodukten av alla dessa kampanjpengar ifall olyckan är framme och Biden vinner. Många som kommer vilja ha betalt i gentjänster vilket Biden inte har några som helst problem med. Helt och hållet uppbunden och köpt av kapitalet tillskillnad från sin motkandidat. Han kommer inte vara folkets president utan specialintressenas president. Precis som vanligt när det gäller dems.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det är inte Trumps (obefintliga) personliga kvaliteter som gjort honom till president utan hans politik. Med en vettig antietablissemangskandidat i Trumps ställe så hade valsegern varit säkrad nu.

Om fyra år är det fullt möjligt att Republikanerna kan skaka fram en normal människa med ännu bättre politik som kommer att vara långt mindre hatad än Trump, t.ex. Josh Hawley.

Det gjorde Trump unik var väl att han var ekonomiskt oberoende? Uppgifter om motsatsen har dock framkommit i tråden och jag säger ingenting om det emedan jag inte är insatt nog för att uttala mig om det. Men frågan blir då om denne Josh Hawley också är ekonomiskt oberoende eller om även han kommer att vara ägd av ryssarna? (Liksom Biden för övrigt är ägd av kineserna.)
Medlem
arbetets avatar
Färsk Poll från idag:

Trump Vs. Biden Race Tightens As Election Day Nears: IBD/TIPP Presidential Poll

https://www.investors.com/news/trump-vs-biden-poll-tightens-2016-voters-ibd-tipp-presidential-poll/

General Election: Trump vs. Biden vs. Jorgensen vs. Hawkins IBD/TIPP

Biden 50, Trump 45, Jorgensen 2, Hawkins 1

Biden +5

https://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/
2020-10-18, 17:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
En fullt rimlig poäng, och jag har tänkt precis så många gånger. Jag försöker sampla så brett jag kan. Ta del av bilder, filmer och åsikter från alla håll. Argumenten kommer naturligtvis vara precis det: Jag är lurad av min filterbubbla.

Det vi vet och kan betrakta som fakta är att Facebook och Twitter stödjer en av kandidaterna och använder sina extremt kraftfulla trollspön på ett sätt som får eventuell rysk propaganda att påminna om nån galning med ett plakat på en låda nånstans.
Vi kan också konstatera att svensk media stödjer samma kandidat efter fyra års otroligt skev rapportering.

Personligen anser jag att det bästa vore att hela systemet kraschade och att ingen kandidat vann, men vi vet alla att det inte kommer att ske. Hur man än vrider och vänder på det hela är det tydligt att hela det befintliga systemet (globalt) stöttar Biden, nästan utan undantag.

Håller med dig rörande att i bästa fall så vann ingen av de två kandidaterna, USA behöver göra om sitt system och bli mer likt en Europeisk demokrati med fler än 2 partier som styr över senaten, inget parti ska ha carthe blanche efter varje val utan det måste finnas så att partier tvingas att samarbeta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in