Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-18, 12:57
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det kan inte vara Björkman Fauzzi ser, Björkman är väldigt tydlig i de senaste förhören att han aldrig var norr om Banken. Det är någon annan Fauzzi ser.

Om det inte är Björkman så har det dykt upp en till man i blå jacka, runt 40 år, som ragglar runt bakom LOP och som sen inte går att hitta.

Båda ändarna i det svaret är osäkra. Björkman var berusad och Fauzzi själv är osäker på positionen. Han ändrar sig exempelvis kring var han möter Palme och skapar en tidslucka på 43 sekunder. Antingen pratade OP med gärningsmannen i en halvminut, tog en kafferast eller så är det helt enkelt Fauzzi som är den felande länken.

Att den s k Tensonmannen bara var Björkman men att platsen hoppat fel är det enklaste svaret.
Citera
2020-10-18, 12:57
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Mm, det är din åsikt. Jag backar upp det jag tror på NF:s förhör.

Jag tror att NF såg AB bakom LOP. Behöver inte va då långt norrut som La Carterie. Måste ju inte ens va så att AB var bakom LOP, kan ha varit framför när NF såg, men blandar ihop sen

Fauzzi lägger mannen på minnet i samband med att han ser en person i La Carteries fönster, vilket bekräftas av den som stod i fönstret. Fauzzis placering av iakttagelsen bör därför vara korrekt.

Det finns ingen i PU som på senare år utrett detta med scenariot en inväntade Dekorima-man.

Det är helt fel, det bygger på Morelius felaktiga upplevelse.
Citera
2020-10-18, 13:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Om det inte är Björkman så har det dykt upp en till man i blå jacka, runt 40 år, som ragglar runt bakom LOP och som sen inte går att hitta.

Båda ändarna i det svaret är osäkra. Björkman var berusad och Fauzzi själv är osäker på positionen. Han ändrar sig exempelvis kring var han möter Palme och skapar en tidslucka på 43 sekunder. Antingen pratade OP med gärningsmannen i en halvminut, tog en kafferast eller så är det helt enkelt Fauzzi som är den felande länken.

Att den s k Tensonmannen bara var Björkman men att platsen hoppat fel är det enklaste svaret.

Björkman var inte särskilt berusad, hans fru var höggravid och han ville helt enkelt inte bli full. Det han drack var ganska lite och utspritt på längre tid.

Ja, det är ju en person som inte har hittats under alla år, nämligen GM. Det är han som går bakom LOP.
Citera
2020-10-18, 13:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ok, över Sveavägen förstod jag. Hur långt efter LOP tror du han gick lr menar du att han inte gick efter från Grand?

Har läst förhör flera gånger för att se vad som är möjligt längs Sveavägen. Men just denna teori har jag inte checkat av mot förhören än.

Mördaren är på östra sidan vid Grand (eller går från Grand till östra sidan). Förföljer från andra sidan gatan. Tar första övergångsstället vid Adolf Fredriks kyrkogata västerut, men LOP går då oväntat över österut mellan övergångsställena. GM möter dom i stort sett.

GM går västra sidan ner till Tunnelgatan, går över, ställer sig några sekunder vid Dekorima. LOP passerar, ett par steg, skottlossning.
Citera
2020-10-18, 13:04
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ja, det är ju en person som inte har hittats under alla år, nämligen GM. Det är han som går bakom LOP.

Värt att veta är att Fauzzi själv drar slutsatsen att det är Björkman. Efter skotten vänder han sig om och tittar mot mordplatsen, där han ser en man som kastat sig in i skydd i en port. Han drar slutsatsen att detta är samma man han såg gå bakom Palme, bland annat på grund av jackan.
Citera
2020-10-18, 13:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Fauzzi lägger mannen på minnet i samband med att han ser en person i La Carteries fönster, vilket bekräftas av den som stod i fönstret. Fauzzis placering av iakttagelsen bör därför vara korrekt.

Det finns ingen i PU som på senare år utrett detta med scenariot en inväntade Dekorima-man.

Det är helt fel, det bygger på Morelius felaktiga upplevelse.

NF säger han ser mannen i skyltfönstret EFTER han mött de tre. Det enda det säger oss är att mötet skedde söder om La Carterie.

Vad PU utrett är ointressant för mig. De är inga genier.

Att GM står vid väggen när LOP passerar är IM:s mest tillförlitliga uppgift, den kommer tidigt och följer sen med.

Att GM väntade mer än högst 20 sekunder är något IM diktar ihop med tiden.
Citera
2020-10-18, 13:11
Medlem
Många av Palmes antagonister ( moderater/borgare , de som ville att Sverige skulle gå med i NATO - Reaganadministrationen ( eg. Bush den äldre som styrde ) m.fl. ) då på 80-talet försökte få det till att Palme var Sovjetvänlig , vilket var helt fel , Palme fördömde den kommunistiska diktaturen och dess ofria samhälle men ville ändå föra samtal med Sovjet för att få så mkt avspänning som möjligt i det kalla kriget , Palme jobbade även för att Östersjön/Norden skulle vara en kärnvapenfri zon , Palme ville att Danmark och Norge skulle gå ur NATO ( Sverige , Norge , Danmark skulle ha mer militärt samarbete ) och måste bort pga av en del av detta så du har rätt att många i Sverige verkar att ha gått på den desinformationen om Palme som Sovjetvänlig och därmed röjdes undan , organisationer som WACL och en hel drös med andra mer eller mindre högerextrema element förde fram denna lögn om Palme.

Palme definierar sin ideologi 1982:
http://www.youtube.com/watch?v=_3ZebXTWN-0

Jag tycker att detta politiska mord är för j-t och har tänkt att jag skulle hämnas på de som är ansvariga för detta , men orkar inte bry mig längre , då hade jag även behövt hämnas på alla de som var ansvariga för mordet på John F Kennedy , för det var samma krafter som tog död på både JFK och Palme.
Citera
2020-10-18, 13:15
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
För mig är detta CA. Men hur tar sig denna person till Dekorima?

Tänk om CA var där och tittade på Palme. Men faktiskt inte är mördaren. Hans panik när han inser han har en likadan revolver som mördaren.... Alternativ förklaring

För mig verkar det mer som en ensam och hittills okänd gärningsman.

Vad är hindren för att GM promenerat på lite avstånd bakom paret LOP från Grand fram till Dekorima.
Är det vittnet Pia E eller att GM måste hinna före Dekorima innan LOP kommer dit?

Pia E kollade efter om det var något som såg ut som livvakt/livvakter i omedelbar närheten av LOP .
Jag ser inget problem med att hon inte lagt märke till en man som gick ute vid sträckstenskanten
på längre avstånd efter LOP.

Varför måste GM hinna före till Dekorimahörnet ? Är det inte mer troligt att han bara gick ifatt och sköt när de kom fram tiil korsningen ? Personen som IM såg vid Dekorimahörnet tror jag är AB som uppehöll sig vid den södra reklampelaren och gick lite fram och tillbaka mellan reklampelaren och Dekorimahörnet när han väntade på eftersläntarna i sitt sällskap.
Citera
2020-10-18, 13:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Björkman var inte särskilt berusad, hans fru var höggravid och han ville helt enkelt inte bli full. Det han drack var ganska lite och utspritt på längre tid.

Han säger han på en dryg timme 16:30-17:30 drack tre snapsar, tre öl och en whiskey. Det är imponerande rask takt. Sen "nån öl" under resterande kvällen. Vilket jag tolkar som att han i långsamt tempo druckit öl från 18 till 23. Med tre öl, tre snaps och en whisky som grund.

Inte direkt nyktert va?

Var är AB när NF passerar i så fall? Stillastående 30 m därifrån? Inget som NF tycker är värt att nämna.

Det enklaste är att NF såg AB, som han själv säger. (mannen i blå jacka gömmer sig i porten).
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-10-18 kl. 13:21.
Citera
2020-10-18, 13:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
För mig verkar det mer som en ensam och hittills okänd gärningsman.

Vad är hindren för att GM promenerat på lite avstånd bakom paret LOP från Grand fram till Dekorima.
Är det vittnet Pia E eller att GM måste hinna före Dekorima innan LOP kommer dit?

Pia E kollade efter om det var något som såg ut som livvakt/livvakter i omedelbar närheten av LOP .
Jag ser inget problem med att hon inte lagt märke till en man som gick ute vid sträckstenskanten
på längre avstånd efter LOP.

Varför måste GM hinna före till Dekorimahörnet ? Är det inte mer troligt att han bara gick ifatt och sköt när de kom fram tiil korsningen ? Personen som IM såg vid Dekorimahörnet tror jag är AB som uppehöll sig vid den södra reklampelaren och gick lite fram och tillbaka mellan reklampelaren och Dekorimahörnet när han väntade på eftersläntarna i sitt sällskap.

Det går dåligt ihop med NF.

Jag har lusläst IM:s förhör. Jag tycker det är väldigt troligt att GM står vid Dekorimas vägg och kliver upp bakom. Efter en kort väntan.
Citera
2020-10-18, 13:21
Medlem
H24s avatar
Citat:

Självklart, eftersom det är helt omöjligt att få ihop med Engström. Ett spontant dåd är långsökt i sig, men han kan ju inte ha gått ut från Skandia och ställt sig i förbehåll rent spontant. Krävs att han är direkt klärvoajant för att det ska gå. Enda som återstår för Filter/PU är att greppa halmstrået med Tensonmannen. Det du argumenterar för här är att PU bänder fakta för att passa teorin.
Citera
2020-10-18, 13:31
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Det går dåligt ihop med NF.

Jag har lusläst IM:s förhör. Jag tycker det är väldigt troligt att GM står vid Dekorimas vägg och kliver upp bakom. Efter en kort väntan.

Jag har inte läst alla förhör lika noga men är det inte möjligt att AB stått lite skymd av södra reklampelaren när NF passerade?
https://imgur.com/a/2TwuCkv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in