2020-08-18, 17:50
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoonmaster
Ok. Jag kommer nog inte uppdatera denna tråd mer. Jag har sparkat ut dem (ja det var två rävar, en hane och en hona jag ville bara vara lite mer anonym). Jag kommer ge dem mindre och mindre mat och hoppas att de anpassar sig till ett vilt liv.
Hur har din hund reagerat på dessa rävar?

Jag hade gärna haft en halvtam räv-jävel (eller två), synd det inte hände mig då min jycke förmodligen bara tyckt det vore spännande & intressant? (han gillar/tolererar andra djur).
Citera
2020-08-19, 18:37
Medlem
Du kanske bor i närheten av någon djurpark som vill ta emot räv?
Citera
2020-08-19, 18:41
Medlem
Opportunitiess avatar
Skaffa en räv till så den får en kompis.
Citera
2020-08-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
Hur har din hund reagerat på dessa rävar?

Jag hade gärna haft en halvtam räv-jävel (eller två), synd det inte hände mig då min jycke förmodligen bara tyckt det vore spännande & intressant? (han gillar/tolererar andra djur).

Hunden är rätt gammal... Han var inte så förtjust i dem i början, han skällde och ville jaga dem men det gick över på en halvtimme eller så. Nu tolererar han dem men han tycker de är jobbiga då de konstant söker hans uppmärksamhet. Är de i samma rum så är hunden bara intresserad av mig, han försöker ignorera dem. Men han är snäll och gör inget mot dem, han försöker bara gå därifrån.

Men nu får de inte vara inne längre och det tycker han nog är bra.
Citera
2020-08-19, 21:18
Medlem
Riddar-Katos avatar
Tam och tam. Det är väl en definitionsfråga. Kommer det en söt sädesärla och sätter sig bredvid den lär den väl hugga fågeln direkt. Tack för den tamheten. Nä tacka vet jag fåglar.

Se till att sluta mata den. Rävar ska inte vara hemma hos folk. Då är avlivning den slutgiltiga lösningen. Inte mig emot dock.
Citera
2020-10-17, 23:26
Medlem
Hur har det gått?
Citera
2020-10-18, 00:53
Medlem
Pungsvings avatar
Sluta släpp in den då. Det är du som är problemet. Om den kommer tillbaka så smäll med en slev i en kastrull och skrik.
Citera
2020-10-18, 13:19
Medlem
bl-gr-ns avatar
Rävar är revir djur.
En räv vill vara enda räven i sitt revir, vilket gör att den starkaste kommer jaga iväg sina syskon från sitt revir.

Rävungar likt kattungar och hundvalpar måste lära sig jaga. Om de bara får lära sig att en människa ger dom mat i en skål. Kommer dom svälta ihjäl när de jagats bort av sina syskon.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in