2020-10-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det har varit upp bilder tidigare, stället är helt förfallet, ingen har sett till det under decennier

Det fanns ju planer inom släkten för egendomen, men EB hann före...som jag sa tidigare, hade den varit ute för försäljning på Booli t.ex. hade det varit annorlunda!
2020-10-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur sondera mera än att söka i fastighetsregistret och att mannen ifråga är myndig. Finns inga barn.
Att grannar säger ingen varit där på måååånga år.

Att fortsätta snoka/sondera kräver privatdetektiv.
Ingen som köper fastighet går längre än vad Ebba gjort.

Eftersom denne Matz dök upp omgående och det är en släktgård med 100 år på nacken, borde sonderingen varit busenkel.

Esbjörns släkt är uppenbarligen inte ointresserad.

Esbjörns svajiga minne och ålder får väl klockorna att ringa - det finns såklart folk runt honom, och namn på gamla släktingar kan Esbjörn såklart leverera.

Men EBT var för stressad...
2020-10-18, 11:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Vad du läst här på FB behöver ju inte stämma alla gånger, mycket spekulationer! Såklart grannarna dom frågar gärna vill skryta på kafferepen att dom bor granne med en kändis! Att Mats hade planer att ha gården som sommarställe, men inte hunnit fixa det, kan visst stämma...men EB var ju snabb som en pissnödig vessla..så den sommarställedrömmen sket sig!!
Nja Ebba var inte så snabb, tog ett par veckor från kontakt till kontrakt.
En pissnödig vessla låter ruggigt snabb.
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Eftersom denne Matz dök upp omgående och det är en släktgård med 100 år på nacken, borde sonderingen varit busenkel.

Esbjörns släkt är uppenbarligen inte ointresserad.
Finns ett papper som Matz hänvisar till, i det står att han skall få ärva hela gården, de andra 4 arvingarna skall alltså inte få någon del av den.
Säljs gården finns inte längre någon gård att ärva, då får han nöja sig med en femtedel av arvet.
Matz har alltså starkt eget intresse av att Esbjörn inte säljer.
Citat:
Esbjörns svajiga minne och ålder får väl klockorna att ringa - det finns såklart folk runt honom, och namn på gamla släktingar kan Esbjörn såklart leverera.

Men EBT var för stressad...
Det tog ett flera veckor från kontakt till kontrakt.

"Dagarna hade sin gilla gång för Esbjörn fram till i somras då Ebba Busch dök upp. Esbjörn kände sig smickrad över att en politiker känd från tv intresserade sig för honom. Hon bjöd hem honom till sig på kaffe och berättade att hon ville köpa hans ställe.
Vad som utspelade sig under veckorna fram till att kontraktet skrevs har Expressen inte lyckats reda ut."

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-10-18 kl. 11:09.
2020-10-18, 11:05
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det fanns ju planer inom släkten för egendomen, men EB hann före...som jag sa tidigare, hade den varit ute för försäljning på Booli t.ex. hade det varit annorlunda!
Fanns det? enda jag sett är att Matz kunde tänka sig att ha den som sommarstuga, de andra släktingarna har vi inte hört ett skit från.

Om de varit intresserade, hade de kunnat åka in till huset och åtgärda värsta förfallet, det har de inte gjort.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-10-18 kl. 11:10.
2020-10-18, 11:23
Medlem
Citat:
Nja Ebba var inte så snabb, tog ett par veckor från kontakt till kontrakt.
En pissnödig vessla låter ruggigt snabb.

Finns ett papper som Matz hänvisar till, i det står att han skall få ärva hela gården, de andra 4 arvingarna skall alltså inte få någon del av den.
Säljs gården finns inte längre någon gård att ärva, då får han nöja sig med en femtedel av arvet.
Matz har alltså starkt eget intresse av att Esbjörn inte säljer.

Det tog ett flera veckor från kontakt till kontrakt.

"Dagarna hade sin gilla gång för Esbjörn fram till i somras då Ebba Busch dök upp. Esbjörn kände sig smickrad över att en politiker känd från tv intresserade sig för honom. Hon bjöd hem honom till sig på kaffe och berättade att hon ville köpa hans ställe.
Vad som utspelade sig under veckorna fram till att kontraktet skrevs har Expressen inte lyckats reda ut."

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Citat:
Fanns det? enda jag sett är att Matz kunde tänka sig att ha den som sommarstuga, de andra släktingarna har vi inte hört ett skit från.

Om de varit intresserade, hade de kunnat åka in till huset och åtgärda värsta förfallet, det har de inte gjort.
Trots allt, så går det inte att bevisa att Esbjörn inte kände sig nedtjatad och stressad av denna EB, som han säger till journalisterna, OCH Matz får vara hur mycket WT som helst, det vet jag ingenting om, och det struntar jag i, han tilhör i alla fall den släkt som egendomen är tänkt att stanna hos!!
2020-10-18, 11:33
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Lite kul at det klankats på att Ebba bjudit på kaffe i Coronatider.

I expressen står det att även de druckit kaffe
"På bordet framför oss ligger det köpeavtal Esbjörn undertecknade den 20 augusti i år. Vi sitter i den inre delen av matsalen på en liten konferensgård i närheten av Esbjörns fastighet och dricker kaffe när han berättar sin historia, som skapat både oro och ångest hos den gamle mannen."

Precis, media gör samma sak som de anklagar Ebba för.

Det som inte framkommer i media är att Ebba har bott i området i över 15 år och flera av hennes nära vänner har bott i området lika länge som Esbjörn har haft sin sommarstuga där. Även om Esbjörn och Ebba inte umgås privat så har de hejat på varandra åtskilliga gånger. De som driver gården där Esbjön nu bor är nära bekanta till Ebba.
2020-10-18, 11:49
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för länk. Jag läser inte Aftonbladet så ofta, så jag hade missat denna fina analys av den målmedvetna Ebba som planerar sina attacker noga, lång i förväg.

Jag brukar inte uppfatta saker på samma sätt som Anders Lindberg, men nu var han klockren. Det handlade inte om politik utan om Ebbas karaktär, hennes dubbelmoral, och en befogad undran om hon kan känna skam.

Jag tror inte Ebba har kapaciteten att känna skam, över annat än att det sket sig med formalia och att hon blev tagen på bar gärning med fingrarna i en kakburk som inte var hennes. Hennes ånger är att hon avslöjades som en kallhamrad psykopat som går över lik när hon inte är ute på krogen.

Tack för dina många bra inlägg!! Dina inlägg läser jag alltid när jag följer någon tråd här på Flashback - och det tror jag många gör!! I den här tråden om "Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81" delar jag din uppfattning i mångt och mycket.

Vet inte om den här intervjun med Ebba Busch gjord av Expressen den 7 okt, och som nu ligger på YouTube, har varit uppe i sin helhet här i tråden tidigare, men det kanske den har? (Jag känner igen något liknande och vet inte ifall det kanske är ett klipp från denna intervjun som tidigare har visats på bl a TV-nyheterna ...).
https://www.youtube.com/watch?v=LScULpwD8eE

Ledare i DN från 10 oktober: "Sofia Nerbrand: Ebba Busch borde influera sina jämnåriga att skydda de äldre hon säger sig värna"
https://www.dn.se/ledare/sofia-nerbrand-ebba-busch-borde-influera-sina-jamnariga-att-skydda-de-aldre-hon-sager-sig-varna/
Senast redigerad av couguar 2020-10-18 kl. 11:56.
2020-10-18, 11:54
Medlem
johnjohns avatar
Min förhoppning är att EBT ej får köpa loss gården.
Hon är en vidrig människa med vidrig inställning till andra.
Hoppas hon drabbas av obotlig cancer.
2020-10-18, 12:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
1. Min förhoppning är att EBT ej får köpa loss gården.
2. Hon är en vidrig människa med vidrig inställning till andra.
3, Hoppas hon drabbas av obotlig cancer.
1. Hon har redan köpt loss gården.
2. Din åsikt.
3. Inte snällt.
2020-10-18, 12:45
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
De är ju inte obehöriga. De tillhör ju släkten.

Du framstår som en uppstudsig fjant som ska idiottolka juridiken.
Dom har inte lagfarten och då är släkten lika obehörig som vem som helst annars.

Har du ens gått ut grundskolan? Det tvivlar jag ju på.
2020-10-18, 12:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Trots allt, så går det inte att bevisa att Esbjörn inte kände sig nedtjatad och stressad av denna EB, som han säger till journalisterna, OCH Matz får vara hur mycket WT som helst, det vet jag ingenting om, och det struntar jag i, han tilhör i alla fall den släkt som egendomen är tänkt att stanna hos!!
Tror inte att Matz är WT, tror däremot att han är lite av en Alfahanne, utåtriktad och agerande, han är t.ex. storviltsjägare, van att få sin vilja hörd.
Kan även varit gubben som inte ville skifta gården och att den skulle gå vidare till ende mannen bland brorsbarnen.
Gubben verkar lite smålurig, varför gå till tidningarna, i stället för att prata med Ebba?
2020-10-18, 13:01
Medlem
Citat:
Tror inte att Matz är WT, tror däremot att han är lite av en Alfahanne, utåtriktad och agerande, han är t.ex. storviltsjägare, van att få sin vilja hörd.
Kan även varit gubben som inte ville skifta gården och att den skulle gå vidare till ende mannen bland brorsbarnen.
Gubben verkar lite smålurig, varför gå till tidningarna, i stället för att prata med Ebba?
Vaddå "storviltsjägare"??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in