2020-10-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, men du hadde kanskje dratt hjem litt tidligere hvis du arbeidet 5 minutter unna hjemmet og var svært bekymret for din fru?

Og kanskje du hadde tilgodesett henne mer enn knapper og glansbilder hvis du hadde en formue på 2 MRD NOK?

Kanskje du til og med hadde lagt en dusør på bordet
?
Uthevet: Veldig godt sagt. TH har åpenbart et motiv, for de som har satt seg inn i saken. Men det er bevis som gjelder, og det får vi forhåpentligvis høre mer om snart.
AE har i bunn og grunn hatt en slavekontrakt.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-18 kl. 12:07.
Citera
2020-10-18, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg kan ikke skjønne at det går an å tolke brevet fra dattera på denne måten. Tror du virkelig at dattera hadde hengt seg opp i en bagatell om det var hun eller prestedattera som hadde brukt det nedsettende navnet? Heldigvis så tror jeg folk flest skjønner innholdet i brevet, og forstår at TH aldri hadde lært barna at de skal kalle AE et null. Dersom det var tilfelle, hadde det aldri blitt nevnt i et brev som forsvarer TH.

Jeg aner ikke om TH er psykopat, men det er flere ting som tyder på at han ikke er det. For det første så var han gift i 50 år med den samme kvinnen. Han bodde på det samme stedet i flere tiår. Han har hatt den samme jobben i mange år. TH har hatt de samme vennene i alle år. Han er en meget jordnær person, som er opptatt av økonomisk og sosial trygghet. Alt dette er helt unormalt for en psykopat.

Det kommer litt ann på hvordan men ser det. Om brevet var laget for stemple politiet som udugelig.
Det er slik jeg oppfatter det.
Jeg har den forståelsen at TH instruerte barna til å kalle sin mor for "nullet", og henviser til det jeg tidligere skreiv.
At du sier noe annet, er nå greit. Jeg hadde blitt mere overrasket hvis du var enig. Det er jo trossalt deg jeg snakker med nå.
Ang psykopati, så tror jeg du har mye å lære. Jeg vet ikke hvor du har det ifra at psykopater bytter jobb hele tiden, eller flytter hele tiden, eller får seg nye venner hele tiden, eller bytter koner hele tiden. Du mener at psykopater ikke er opptatt av økonomisk trygghet. Dette er en veldig skivebom.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-18 kl. 12:51.
Citera
2020-10-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kommer litt ann på hvordan men ser det. Om brevet var laget for stemple politiet som udugelig.
Det er slik jeg oppfatter det.
Jeg har den forståelsen at TH instruerte barna til å kalle sin mor for "nullet", og henviser til det jeg tidligere skreiv.
At du sier noe annet, er nå greit. Jeg hadde blitt mere overrasket hvis du var enig. Det er jo trossalt deg jeg snakker med nå.
Ang psykopati, så tror jeg du har mye å lære. Jeg vet ikke hvor du har det ifra at psykopater bytter jobb hele tiden, eller flytter hele tiden, eller får seg nye venner hele tiden, eller bytter koner hele tiden. Du mener at psykopater ikke er opptatt av økonomisk trygghet. Dette er en vedig skivebom.

Hva mener du med "det er trossalt deg jeg snakker med nå"? Mener du jeg er TH?

Jeg har kanskje mye å lære om psykopati, men har god hjelp av google. Hyppige ekteskap/samboerforhold er et av kjennetegnene. Impulsivitet er et annet. Uansvarlig foreldreatferd hvis personen har barn. Urealistiske planer for fremtiden. Ansvarsløshet.

Her har man et kjennetegn der TH er selve motsetningen: Kjedsomhet, stadig behov for nye impulser.
Citera
2020-10-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du har sannsynlig vis rett i dette. Men det hjelper lite å argumentere på denne måten. Enkelte har forlengst bestemt seg for at TH er skyldig. Alt som kan brukes mot TH, brukes til fulle. Til og med at TH kjørte en Citroen. Var ikke dette nok til å sette TH i et mistenkelig lys, la man til at bilen var gammel og bulkete.
Det linkes til avisartikler for å underbygge påstander, vel vitende om at artiklene er bak en betalingsmur.
Et velment råd: Vær litt selektiv med hvem du svarer.
De fleste oppfører seg helt greit., men noen få ønsker ikke en saklig diskusjon, de er kun ute etter å trolle.

Takk for gode råd. Å kjøre Citroen er selvsagt svært mistenkelig.
Citera
2020-10-18, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Til og med at TH kjørte en Citroen. Var ikke dette nok til å sette TH i et mistenkelig lys, la man til at bilen var gammel og bulkete.
.

At bilen er billig, gammel, stygg og bulkete, tyder på at han er en supergjerrigknark.
At han er en supergjerrigknark er et av kriteriene på sjekklisten for diagnosen psykopati, eller antisosial personlighetsforstyrrelse, som TH har. En som blir rasende sint og eksplodere hvis man har kastet bort en hel krone.
Du kan jo gå på google, og så søker du Røkke bil, Voldvik bil, Rimihagen bil, Stordalen bil osv.
og så ser du hva som kommer opp.
Selv kjendiskokken Øystein Hellstrøm, som ikke er noen milliardær, har en Mercedes Gelenderwagon med 600 hk, og som koster 2 millioner.
Citera
2020-10-18, 12:41
Medlem
Jeg finner det helt naturlig en analytiker som TH ser utbetaling av løsepenger og dusør kan motivere til senere angrep på familien.
Senast redigerad av sundayleague 2020-10-18 kl. 12:44.
Citera
2020-10-18, 12:42
Medlem
Jeg mener å tidligere ha lest fra avis på nett en lekkasje fra et av avhørene, der TH på spørsmål fra politiet ang AEs økonomi, hadde svart: «Hun fikk jo lønn.» Kan ikke finne dette igjen noen steder. Er det flere som husker å ha lest det?
Senast redigerad av Ittno 2020-10-18 kl. 13:01.
Citera
2020-10-18, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det motsatte av, "at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXX»", er uten tvil, "at min far hadde oppfordret oss barna til ikke å kalle mamma «XXXX».

Det finnes ikke rom til å tolke det annerledes.

Det bekreftes altså i brevet fra datteren, at TH irettesatte barna, i tilfeller barna (i barndommen) kalte moren for «XXXX».

Vi vet fremdeles ikke med 100% sikkerhet, om kallenavnet var "Nullet". Uansett hvilket kallenavn som ble brukt, så er det langt ifra et tegn på at familien var dysfunksjonell, så lenge faren sa ifra om at barna skulle la være.

Kallenavnet som barna var lært opp til å kalle AE, var "nullet". Det har kommet fram via sikre kilder.
Men det er ikke så viktig hvilket styggord det var. Det viktige er at TH, deres egen far, lærte dem opp til å kalle moren dette. Som en evig nedtrykkende ting. Typisk psykopater å sette folk opp imot hverandre, og så sitter de på sidelinjen og skuer det hele med et lite trekk på sitt smilebånd.
Citera
2020-10-18, 12:52
Medlem
Citat:
At bilen er billig, gammel, stygg og bulkete, tyder på at han er en supergjerrigknark.
At han er en supergjerrigknark er et av kriteriene på sjekklisten for diagnosen psykopati, eller antisosial personlighetsforstyrrelse, som TH har. En som blir rasende sint og eksplodere hvis man har kastet bort en hel krone.
Du kan jo gå på google, og så søker du Røkke bil, Voldvik bil, Rimihagen bil, Stordalen bil osv.
og så ser du hva som kommer opp.
Selv kjendiskokken Øystein Hellstrøm, som ikke er noen milliardær, har en Mercedes Gelenderwagon med 600 hk, og som koster 2 millioner.

Det kan like godt bety at TH er nøktern og jordnær. At han er mindre opptatt av statussymboler og dyre biler. Man trenger ikke nødvendigvis ha en antisosial personlighetsforstyrrelse av den grunn.
Citera
2020-10-18, 12:58
Bannlyst
Citat:
Hva mener du med "det er trossalt deg jeg snakker med nå"? Mener du jeg er TH?

Jeg har kanskje mye å lære om psykopati, men har god hjelp av google. Hyppige ekteskap/samboerforhold er et av kjennetegnene. Impulsivitet er et annet. Uansvarlig foreldreatferd hvis personen har barn. Urealistiske planer for fremtiden. Ansvarsløshet.

Her har man et kjennetegn der TH er selve motsetningen: Kjedsomhet, stadig behov for nye impulser.

Du må se å disse tingene: gjerrig, voldelig, truende, manipulerende, spille på samvittighet for å få sin vilje. Alt dette finner vi hos TH. I tillegg har AE trykket liker på en boksom heter "Opp av avgrunnen". Antakelig hadde hun alvorlige depresjoner etter flere år med psykisk terror.
Psykopaten kan holde på offeret i flere titalls år. De vil helst ha samme offeret, og grunnen til det er at de liker å se at offeret sakte men sikkert brytes helt ned. Dessuten tar det lang tid å etablere det man kaller det psykopatiske bånd. Dette psykopatiske båndet er det som gjør at det blir vanskelig for offeret å forlate psykopaten. De driver med psykisk terror, men så har de små elementer oppi alt som gjør at offeret tror at han innerst inne er en grei kar. Men det er bare skuepsill fra psykopaten. Psykopater er ekstremt gode skuespillere. Politiet har også sagt at TH var veldig manipulerende, villedende.
Citera
2020-10-18, 13:02
Bannlyst
Citat:
Det kan like godt bety at TH er nøktern og jordnær. At han er mindre opptatt av statussymboler og dyre biler. Man trenger ikke nødvendigvis ha en antisosial personlighetsforstyrrelse av den grunn.

Men det har jeg heller ikke sagt. Men dette er en av kriteriene for diagnosen. Gjerrighet til det sykelige.
Citera
2020-10-18, 13:17
Medlem
Citat:
Men det har jeg heller ikke sagt. Men dette er en av kriteriene for diagnosen. Gjerrighet til det sykelige.
Jeg er selv kanskje ikke så opptatt av psykopati i denne saken, fordi det finnes sikkert uendelig mange hvitsnippede psykopater som ikke er potensielle mordere, men jeg er helt enig i at det er et mønster her. Hvis det kan bevises at den ekstreme gjerrigheten blir brukt til daglig undertrykkelse i tiår på en slik måte at ens ektefelle ikke har økonomisk spillerom til gleder i livet, er det ikke noe man bare kan vifte bort som sunn og gjengs nøkternhet. Det dreier seg igjen om motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in