2020-10-18, 10:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det ser inte bra ut för vår vän Trump.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7577411
I Kalifornien finns det nu 21 miljoner registrerade väljare. Av dessa röstar c:a 13 miljoner på Biden. Samma situation ser du i flera storstäder längst kusterna. Delstaterna dessa ligger i, har ett begränsat antal elektorsröster knutna till sig.

Allt handlar om elektorerna. Inget handlar om "popular vote".
2020-10-18, 10:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Att du tror att detta bara handlar om bara valet i USA är ett skämt. Stödet för en fri värld är universellt och valet i USA är ytterst viktigt för att fortsätta önskan om en fri värld.

Winston Churchill, Margret Thatcher hade stått på Trumps sida, om vi gör liknelsen snäll.
Knappast!
De hade stått på republikanernas sida, men inte givit sitt stöd för personen Trump.
Jag tror de skulle ha kallat Trump för clown och skrattat åt honom.
2020-10-18, 10:32
Medlem
crawlys avatar
Det är ändå rätt sjukt hur öppet maktövertagandet sker i USA just nu. Diskrepansen mellan vad människorna tycker och vem man har bestämt ska vinna är total.
Jag känner hyfsat mycket folk i USA och den bild som ges av stödet till Biden är ju brutalt fel, för att uttrycka sig milt. Trots detta målar vår media upp en bild av att Trump knappt har något stöd. Jag skulle nog kalla det för en kupp, men vi får se vad som händer. Illusionen av demokrati håller på att blekna bort.
2020-10-18, 10:34
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I Kalifornien finns det nu 21 miljoner registrerade väljare. Av dessa röstar c:a 13 miljoner på Biden. Samma situation ser du i flera storstäder längst kusterna. Delstaterna dessa ligger i, har ett begränsat antal elektorsröster knutna till sig.

Allt handlar om elektorerna. Inget handlar om "popular vote".

Synd för Trump då att han ligger under i nästan alla swing states och har det tufft i flera normalt stabilt republikanska stater.
2020-10-18, 10:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det är ändå rätt sjukt hur öppet maktövertagandet sker i USA just nu. Diskrepansen mellan vad människorna tycker och vem man har bestämt ska vinna är total.
Jag känner hyfsat mycket folk i USA och den bild som ges av stödet till Biden är ju brutalt fel, för att uttrycka sig milt. Trots detta målar vår media upp en bild av att Trump knappt har något stöd. Jag skulle nog kalla det för en kupp, men vi får se vad som händer. Illusionen av demokrati håller på att blekna bort.
Rätt ointressant för valutgången hur våra media målar up ett presidentval i USA.
2020-10-18, 10:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Hur vet du inte att det enbart är anekdotisk bevisföring från ditt håll?

Det kan mycket väl vara så att du känner specifikt de som tänker/har röstat på ett specifikt sätt och inte den stora massan, i slutändan så vet vi genuint inte hur det kommer att se ut fören tidigast fören efter valdagen är nådd.
2020-10-18, 10:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Synd för Trump då att han ligger under i nästan alla swing states och har det tufft i flera normalt stabilt republikanska stater.
Ja, men så har det ju sett ut ända sedan han ställde upp 2016. Allt handlar om valdeltagande och vilken av kandidaterna som kan locka folket till valurnorna. När det kommer till engagemang vinner Trump stort. Det är skillnad på att svara Biden i ett telefonsamtal och att faktiskt registrera sig och sedan gå och rösta. Särskilt när den man ska rösta på är dement, säger att man inte är svart om man inte röstar på honom, menar att svarta alla tänker lika, tycker att statliga byggjobbare ska bygga om din bostad och dessutom vill höja din skatt.

Men vi får se. För ett halvår sedan var jag säker på att Trump skulle vinna. Nu känns det som det kan gå åt båda hållen. Valdeltagandet är nyckeln.
2020-10-18, 10:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ålrajt!

Istället för att låta andra behöva förlita sig på dina högerradikala ord så passar jag på att länka till ett par sidor så att man får bilda sig en egen uppfattning.

https://targetearly.targetsmart.com/index.html
https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/index.html

Skall hjälpa dig lite. Bryt ned detta på staternas egna summeringar, givetvis de stater som är viktiga.

Michigan, en av valets viktigaste stater, demokraterna är inte i närheten av det stöd de behöver bygga upp.
https://targetearly.targetsmart.com/index.html?view_type=State&demo=Modeled%20Party&de mo_val=All&state=MI

Detta ger Trump läge för fantastiskt resultat i Michigan, kommer du inte fram till detta när du läser denna bild så har du inte rätt grunddata.
2020-10-18, 10:44
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Att du tror att detta bara handlar om bara valet i USA är ett skämt. Stödet för en fri värld är universellt och valet i USA är ytterst viktigt för att fortsätta önskan om en fri värld.

Winston Churchill, Margret Thatcher hade stått på Trumps sida, om vi gör liknelsen snäll.

Då tycker jag att du skall gå till en annan tråd och skriva om detta. I denna tråd handlar det om Presidentvalet 2020. Den tråd som du kommer att skriva i här näst, kommer åtminstone inte jag att besöka, så du slipper mina kommentarer på dina undermåliga inlägg.

Om du tror att en intellektuell och tänkande person som Winston Churchill, hade ägnat en tanke åt en galning som Trump så har du inte fattat någonting. Churchill ställde i högsta grad krav på sin omgivning, krav som Trump överhuvudtaget inte skulle förstå. Hur det hade varit med "Tanten" vet jag inte, men en indikation är väl att de flesta nu levande Republikanerna, som tidigare verkat inom Presidentämbetet tar avstånd från Trump, eller åtminstone inte vill ge honom sitt offentliga stöd, säger väl det mesta, även om vad "Tanten" hade tyckt.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-18, 10:46
Avslutad
Citat:

Korrekt. Håller med dig till hundra procent. Mina amerikanska källor ger mig samma information. Vinner Biden (legalt eller via röstfusk) så är det kört för all frihet världen över. Snaran kommer att dras åt och ingen som Trump kommer någonsin mer att släppas fram.
2020-10-18, 10:47
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
https://money.cnn.com/galleries/2007/fortune/0704/gallery.500top50.fortune/11.html

Vad de har med politik att göra? De estimerade att Trump kommer att vinna, det är det vi diskuterar men du har redan glömt vad du skrev för fem minuter sedan (när du skrev ditt inlägg) ...?

Då hade jag alltså rätt? Lågborgerlig it is.

Det där mantrat som du kastat ur dig mot alla möjliga börjar kännas bra barnsligt, desperat och inte alltför begåvat. Återkom när du har något att säga om valet.

Lovar att sluta använda detta "mantra", när valundersökningar, visar sig att Trump har en annan väljarbas än just denna. Tills dess håller jag mig till sanningen sådan som den är.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-18, 10:49
Medlem
I radio i morse sades att republikaner nu är rädda för en jordskredsseger för den halvt senile. Nu är dom rädda om sina stolar. "Hur kunde vi tro på en galen narcissist" frågar en republikansk senator.
Biden leder stort över hela landet och 5-7 % i nyckelstaterna.

Hur skall Trumpväljare hantera sin besvikelse efter valet? Handlar om ca 40 % av folket. Det kommer bli oro i det stora landet. Värst ut råkar måhända media. Tågar man i massor mot NYT i NY? Det är USA och inte Sverige. Här står DN-skrapan lika tryggt om vi så skulle få en islamregering. Divide et impera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in