2020-10-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungurKnifur
Snarare så försökte han utbilda en grupp vidskepliga fanatiska islamister i demokratiska principer, något de och flera här verkar bli väldigt provocerade av
Han vet ju vad det innebär, då får han skylla sig själv.
Sen att det är åt helvete fel är en annan sak, men han var en provokatör av rang och det straffades tämligen omgående.
Citera
2020-10-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Sen att det är åt helvete fel är en annan sak, men han var en provokatör av rang och det straffades tämligen omgående.

Skulden är helt och hållet hos den som begått dådet och dom som har uppviglat till det.
Även idioter som försöker ursäkta det hela med att
”men alla vet ju att muslimer är galna och mordiska så då får man skylla sig själv om man blir halshuggen för att ha visat fel teckningar”
Är medskyldiga till att denna islamism inte hanteras som den borde.

Du får gärna visa hur han var en provokatör?
Var det att undervisa i demokratiska principer och diskutera yttrandefrihet som var provokationen?
Citera
2020-10-18, 08:48
Medlem
Citat:
Skulden är helt och hållet hos den som begått dådet och dom som har uppviglat till det.
”men alla vet ju att muslimer är galna och mordiska så då får man skylla sig själv om man blir halshuggen för att ha visat fel teckningar”

Var det att undervisa i demokratiska principer och diskutera yttrandefrihet som var provokationen?
Han kan undervisa och förklara darwinistisk lära tex. Han behöver inte visa profeten Mohammed som en rondell hund elr liknande. Det är ett uppenbart försök till provokation från hans sida.
Jag kan t.ex. undervisa mina barn om sex och samlevnad utan att för den delen visa min penis för dem.
För Samuel var det inte viktigt att dom blev upplysta av Vetenskapen , utan för honom var det viktigaste att utnyttja sin rätt till yttrandefrihet.
Men man kan få fram budskapet utan att för den delen gå till ytterligheter.
Nä såna som Samuel måste motarbetas effektivt om vi inte skall skapa klyftor i samhället.
Citera
2020-10-18, 08:52
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Fast vad hjälper det han som blev halshuggen och hans anhöriga att gärningsmannen blev ihjälskjuten efter? Hjälper det de miljontals som just nu är rädda för att bli halshuggna? Nej.
Det hjälper förstås inget alls, men det är det ultimata beviset på att beteendet inte tolereras. Det är svaret och motbevisningen på ditt påstående att det tolereras.

Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
I en perfekt värld hade det inte varit annorlunda och att "dra alla över en kam" som det så fint heter på vänsterspråk är inget man gör för skojs skull utan ett nödvändigt verktyg man måste göra för att få ordning på ett samhälle. Det enda sättet att leva i ett samhälle med miljoner och miljarder människor är att just "dra alla över en kam" och generalisera konstant, det finns inga andra alternativ tyvärr.
Dra alla över en kam är inte "vänsterspråk", det är ett urgammalt uttryck som innebär att man inte ska generalisera. Har inget med vänster att göra, det är ett sätt att bibehålla civilisationen. Att kunna samarbeta är grundläggande för mänskligheten, att som du, och mördaren i det här fallet, inte vilja eller kunna det är som tur är undantagen och inte regeln.
Citera
2020-10-18, 08:56
Medlem
Citat:

Du låter lika galen som muslimen men om du har annat än ett mentalt svärd att disponera över vet jag inte.

Att hoppa fallskärm, medvetna risker, kan ha ödesdigra konsekvenser liksom att håna andra stollar i din maktposition.

Att skriva på nätet i "demokratiska" länder och du riskerar bara att få ditt inlägg dödat eller i värsta fall ett åtal runt halsen. Länge leve demokratin NOT, tänk själv idiot!
Citera
2020-10-18, 09:00
Medlem
Citat:
Han kan undervisa och förklara darwinistisk lära tex. Han behöver inte visa profeten Mohammed som en rondell hund elr liknande. Det är ett uppenbart försök till provokation från hans sida.
Jag kan t.ex. undervisa mina barn om sex och samlevnad utan att för den delen visa min penis för dem.
För Samuel var det inte viktigt att dom blev upplysta av Vetenskapen , utan för honom var det viktigaste att utnyttja sin rätt till yttrandefrihet.
Nä såna som Samuel måste motarbetas effektivt om vi inte skall skapa klyftor i samhället.

Det är nog islamisternas nyttiga idioter som du som behöver motarbetas.
Med dina argument så kan man ju hävda att muslimer blir provocerade av kvinnor som inte har hijab eller burka.
Det är ju en fruktansvärd provokation mot islam och då får dom kvinnorna ta konsekvenserna och kanske bli våldtagna och misshandlade.
Dom har ju trots allt provocerat mot islam.
👋 sharia
Citera
2020-10-18, 09:07
Medlem
Citat:

Om man invandrar till Frankrike så måste man acceptera att i Frankrike har man yttrandefrihet där man tillåts skoja om allt. Varför skulle muslimer inte klara av att någon skojat med Mohammed när kristna dagligen får utstå det. Är muslimer/araber mindre toleranta, mindre intelligenta? Är du rasist? (de låga förväntningarnas rasism). Om du är muslim i Sverige som på något sätt försvarar eller ursäktar att den franska läraren mördades så är du inte välkommen i Sverige.
Citera
2020-10-18, 09:09
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det är ju skönt att gärningsmannen är död iallafall, men den sortens extremism uppstår inte i ett vakuum. En lämplig åtgärd är att bura in hans föräldrar samt stänga och rasera den moské som bär skulden för att ha delat och slutligen fått en sån tjomme att gå efter läraren.

Ni som försöker ursäkta det här dådet är störda i huvudet och är ni muslimer borde ni utvisas så vi slipper den dag då ni själva flippar ur i skallen efter att ha sett en bild. Störda fanskap.
Citera
2020-10-18, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Om man invandrar till Frankrike så måste man acceptera att i Frankrike har man yttrandefrihet där man tillåts skoja om allt. Varför skulle muslimer inte klara av att någon skojat med Mohammed när kristna dagligen får utstå det. Är muslimer/araber mindre toleranta, mindre intelligenta? Är du rasist? (de låga förväntningarnas rasism). Om du är muslim i Sverige som på något sätt försvarar eller ursäktar att den franska läraren mördades så är du inte välkommen i Sverige.
Jag är en sund realist, om jag fick bestämma skulle Islam och andra religioner förbjudas, men nu ser ju verkligheten ut som den gör. Vad är det som är så svårt att förstå? Jag förskastar detta avskyvärda brott, men alla med lite sunt förnuft måste ju fatta att Samuel var väl medveten om riskerna han tog? Alla med lite vett i skallen förstår ju att det kan barka åt skogen om man upprör muslimer. Lika bra att fatta det eller skylla dig själv?
Bara för man har rätt att säga vad man vill så måste man väl inte såra andra genom sina gärningar? Utan att förstå konsekvenserna av handlingen isåfall.
Nä lite måtta på stolligheter må det vara.
Citera
2020-10-18, 09:22
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:

Du borde bo i ett muslimskt land, det här är fel.
Citera
2020-10-18, 09:23
Medlem
Citat:
Det är nog islamisternas nyttiga idioter som du som behöver motarbetas.
Med dina argument så kan man ju hävda att muslimer blir provocerade av kvinnor som inte har hijab eller burka.
Det är ju en fruktansvärd provokation mot islam och då får dom kvinnorna ta konsekvenserna och kanske bli våldtagna och misshandlade.
Dom har ju trots allt provocerat mot islam.
👋 sharia
Jag tror inte dom blir provocerade av att kvinnor inte har burqa, då skulle många kvinnors huvuden åka.
Däremot är Mohammed känsligt för dom och det bör vi som medmänniskor respektera.
Väldigt onödigt att visa Mohammed i olika karikatyr teckningar. Finns väl massa annat dom kan visa barnen i skolan?
Citera
2020-10-18, 09:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Främst mördaren men även de andra som hotade och uppviglade.
Och vad drev mördaren att halshugga en lärare som visade upp en teckning i klassrummet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in