2020-10-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det får du lov til å mene, men det mener ikke jeg. Forøvrig finnes det andre kilder enn bare media.

Dette er ikke noe man trenger mene noe om. Det er barna som vet hva sannheten er, og den er tydelig formulert i brevet fra dattera. Å hevde noe annet blir ren fantasi.
Citera
2020-10-17, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dette er ikke noe man trenger mene noe om. Det er barna som vet hva sannheten er, og den er tydelig formulert i brevet fra dattera. Å hevde noe annet blir ren fantasi.

Omformulert vil jeg kalle det. Som Sugar sier, det er en logisk brist her.

Her er et utdrag fra den delen av brevet som hander om dette:

""Verken min mor eller far får forsvart seg mot usannheter og ting tatt ut av sammenheng. Det eneste avhøret gikk ut på, var å svartmale min far. At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt. Jeg fikk følelsen av at de ville ha meg til å si noe som ikke var sant, de vrir og vender på ting og utsagn. I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».

Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør. Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»""
Citera
2020-10-17, 22:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det får du lov til å mene, men det mener ikke jeg. Forøvrig finnes det andre kilder enn bare media.
Med nebb og klør...
Citera
2020-10-17, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvorfor skulle TH si til barna at de ikke skulle kalle henne ved "økenavnet" ?

Det er en logisk brist her, hvis de aldri kalte henne ved det økenavnet så burde det heller ikke være nødvendig å si fra om at de ikke skulle kalle henne for det.

Konklusjonen her må være at AE hadde et økenavn men at familien lyver for å skjule det.
Det du og mange andre her må forstå og ta med i beregningen, er at det er ikke alle som trenger å registrere seg på anonyme forum, for å være bad-as*, uten å få juling. Noen er det, veldig ofte hovedsaklig mot sine foreldre, i oppveksten, og blir ferdig med det. Det er vanligere enn du og mange tror.
Citera
2020-10-17, 22:36
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle TH si til barna at de ikke skulle kalle henne ved "økenavnet" ?

Det er en logisk brist her, hvis de aldri kalte henne ved det økenavnet så burde det heller ikke være nødvendig å si fra om at de ikke skulle kalle henne for det.

Konklusjonen her må være at AE hadde et økenavn men at familien lyver for å skjule det.

Barna kan godt ha kalt AE for mye rart for alt vi vet. Men det skjedde åpenbart en misforståelse da politiet tok opp et påstått utsagn fra den ene dattera, ovenfor den andre. Det var jo dette som ble nevnt i brevet, som en av tabbene politiet gjorde. TH ba altså aldri barna om å kalle AE for noe nedsettende. Dattera hevdet faktisk at det var stikk motsatt.
Citera
2020-10-17, 22:40
Bannlyst
Citat:
Barna kan godt ha kalt AE for mye rart for alt vi vet. Men det skjedde åpenbart en misforståelse da politiet tok opp et påstått utsagn fra den ene dattera, ovenfor den andre. Det var jo dette som ble nevnt i brevet, som en av tabbene politiet gjorde. TH ba altså aldri barna om å kalle AE for noe nedsettende. Dattera hevdet faktisk at det var stikk motsatt.

Stikk motsatt. Det vil si...?
Citera
2020-10-17, 22:42
Medlem
Citat:

Jeg har ikke sett at Kihle har uttalt at politiet har gjort noe feil i avhøene etter at han har fått innsyn i saken så utsagnet ditt går i spamboksen.
Citera
2020-10-17, 22:48
Medlem
Citat:
Stikk motsatt. Det vil si...?

Det kan være at han har kjeftet på barna når de har sagt noe nedsettende om AE, eller at TH har hatt et positivt kallenavn på AE, som noen i politiet har misforstått.
Citera
2020-10-17, 22:51
Avslutad
Citat:
Jeg har ikke sett at Kihle har uttalt at politiet har gjort noe feil i avhøene etter at han har fått innsyn i saken så utsagnet ditt går i spamboksen.
Det får du ikke høre i media fra Hagen-barnas bistandsadvokat. Han mottok saksdokumentene mot taushetsplikt.

Det ble kjent i media den 31. august 2020, at Hagen-barnas bistandsadvokat mottok saksdokumentene, så etter dette kan han ikke uttale seg offisielt (det samme gjelder Holden).
Senast redigerad av Havhest 2020-10-17 kl. 23:07.
Citera
2020-10-17, 22:53
Medlem
Citat:

Kihle uttaler seg i denne TV2-saken: https://www.tv2.no/a/11479575/

Utdrag:

Bistandsadvokat Ståle Kihle reagerer også på denne episoden. Han sier at det er blitt forklart som en misforståelse fra politiets side, men Kihle mener dette underbygger det hans klienter frykter: At politiet har tunnelsyn, og at de har «bestemt seg» for at Tom Hagen er skyldig.
Senast redigerad av Lorentsen 2020-10-17 kl. 22:56.
Citera
2020-10-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det får du ikke høre i media fra Hagen-barnas bistandsadvokat. Han mottok saksdokumentene mot taushetsplikt.

Avhørene av barna er da ikke klausulert, han er da bistandsadvokaten deres.
Citera
2020-10-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Hørt at han brukte leiebil og skulle til kvittfjell . Den Dagen han skulle imøte med noen der oppe hadde han bedt vedkommende om å si Til politiet at han var der 31okt , men sannheten var at han ikke var imøte med han før 1 NOV. på kvittfjell .

Jeg spurte om du vet om dette med leiebilen er bekreftet.
Alt det andre du skriver om, er kjent fra media.
Det har også blitt diskutert flere ganger i denne tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in