2020-10-17, 19:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Slovakien ska testa hela sin befolkning, från 10 år och uppåt.
Bra där!

Så alla ska tvingas köra upp en sån där sticka genom näsan rätt upp i hjärnan för att testas med ett test som inte kan skilja på förkylningar och andra virus.

Haha, ja jag säger då det.

Citera
2020-10-17, 19:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Nä bara att du kravlar tillbaka till dina vanliga forum. Önskvärt med intelligenta inlägg här, blir otroligt tröttsamt annars.

Du bör tacka mig för att jag kämpar för min och din frihet. I en tråd fylld av uppskrämda och livrädda dårar framstår mina inlägg som en oas av sunt förnuft och rationalitet. Det är vad tråden behöver.

Tillbaka i karantän med dig, tack.
Citera
2020-10-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så alla ska tvingas köra upp en sån där sticka genom näsan rätt upp i hjärnan för att testas med ett test som inte kan skilja på förkylningar och andra virus.

Haha, ja jag säger då det.

Det är väl viktigt att det utförs på rätt sätt..så om pinnen ska upp till hjärnan..så är det väl så.
Tror inte att det handlar om nåt evighetsprojekt..utan det går någon rätt snabbt och smidigt. Klarar man av att sågas i så klarar man nog av ett längre tops, som kanske på sin höjd ger en tår i ögonvrån.
Citera
2020-10-17, 19:49
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Då kan jag skriva om Zlatan.

Hans karriär är ju tyvärr över pga de skador på lungorna som alla får efter en infektion av covid-19 enligt tråden.

Man för nog se succén i comebacken som en avskedsföreställning.

Eller vad tror ni folk?

Skönt att jag slapp posta detta inlägg. Som fotbollsälskare är jag i djup depression pga att Zlatan aldrig mer kommer bli omtalad pga sin Corona diagnos. Han är körd, borta, finito.
Citera
2020-10-17, 19:50
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Precis. Jag bor i ett land där det är lag på munskydd i alla butiker och offentliga lokaler. Jag har gått in i en massa butiker utan, även om jag mest beställer hem mat numera. Efter en utlandsresa i somras var det lag på 2 veckors karantän vid hemkomsten. Jag fick inte gå ut i det varma sommarvädret på 2 veckor, men i alla fall öppna fönstret (det var ju generöst ).

Jag brydde mig så klart inte ett skit utan gick ut precis när jag ville precis som vanligt. Frisk luft, sol och D-vitamin ser jag som essentiellt för mitt immunförsvar, och det är inget jag kommer beröva mig själv på för att någon kostymklädd korkskalle i regeringen har sagt det.

På flygplatsen, bussen och flyget var det också obligatoriskt med munskydd. Jag tog mig igenom hela resan fram och tillbaka utan att ta på mig ett munskydd en enda gång. Blev tillsagd några gånger på flygplatsen men inget hände. Jag sa bara "yes" och gick vidare. På flyget var jag den enda ombord som inte bar munskydd (inte för att andra bar dem ordentligt, samt tog av dem när de åt osv, viruset tar ju som vi alla vet paus när människor äter). Jag går inte omvägar för att undvika folk jag möter på trottoarer, jag ställer mig inte på alla dessa markeringar som är utsatta överallt, jag har inte använt den ohälsosamma handspriten överhuvudtaget.

Om alla gjorde som jag skulle vi inte ha något "nya normala". Att anamma civil olydnad är det minsta man kan göra. Fascinerande är det med människor som säger sig längta tills allt återgår till normalt igen, samtidigt som de lyder varenda liten regel så fort de är ute. Jag vill bara säga snälla lilla naiva dumskalle, det kommer aldrig att bli normalt igen. Inte så länge du och alla andra är med och bidrar till att etablera DET NYA normala. Det nya normala är här för att stanna, och det ENDA sättet att återgå till det gamla är om majoriteten slutar lyda alla dessa vansinniga "regler".

Nu kommer sängvätarna i tråden förstås bli hysteriska och hävda att jag "utsätter andra människor för livsfara" och att det är "mitt fel att människor dör/att pandemin fortfarande pågår/att vi måste ha nya lockdowns" osv. Jag tittar in om ett par timmar igen och tar del av den lördagsunderhållningen.

Ett av de absolut bästa inläggen jag läst i denna mastodonttråd, tack!

En självständigt tänkande person, som verkligen har förstått hur lurade vi alla har blivit kring denna "pandemi"...
Citera
2020-10-17, 19:56
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Claes Elfsberg i Expressen om tillfrisknandet från corona:

https://www.expressen.se/noje/claes-elfsbergs-nya-liv-efter-coronasjukdomen/

"Nu när Claes Elfsberg är frisk igen slipper han vara orolig för att drabbas av sjukdomen, något han upplever att många i hans närhet är."

Claes Elfsberg är ett levande bevis för att vi instinktivt vet att om man en gång varit sjuk eller smittad av coronan (eller vilken smittsam sjukdom som helst) så blir man inte sjuk i den igen (finns undantag som bekräftar regeln), dvs att vi har uppnått immunitet!

Eller vad säger ni förståsigpåare?
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-10-17 kl. 20:10.
Citera
2020-10-17, 19:57
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Du bör tacka mig för att jag kämpar för min och din frihet. I en tråd fylld av uppskrämda och livrädda dårar framstår mina inlägg som en oas av sunt förnuft och rationalitet. Det är vad tråden behöver.

Tillbaka i karantän med dig, tack.

Jag väljer själv vem jag tackar. Frihet är högst en enskild uppfattning. Vad som är frihet för dig som inte tänker självständigt är inte likställt med min uppfattning om frihet då jag tänker obundet regeringsflocken. För att nämna ett exempel tycker jag inte att skolans ickeinformation gentemot berörda föräldrar beträffande bekräftade utbrott på skolan är särskilt pro frihet eftersom de genom ickeinformation tvingar mig och mina nära in i att bli smittade. Förväntar mig inte att du hänger med eller tar intryck då du redan visat prov på oförmåga, just i detta att ta in/reflektera/värdera.
Citera
2020-10-17, 20:03
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Skönt att jag slapp posta detta inlägg. Som fotbollsälskare är jag i djup depression pga att Zlatan aldrig mer kommer bli omtalad pga sin Corona diagnos. Han är körd, borta, finito.

Oja, alla får permanenta skador av covid. Särskilt extremt vältränade idrottsmän som får betalt för att hålla sig i en sån fysisk form övriga dödliga bara kan drömma om.

Urskilj:

1: ens fysiska förutsättningar.

2: covid19 långverkande effekter. En del får efter månader, en del direkt. Man vet inte säkert hur covid skadar på lång sikt, därav är ni två inavel (era föräldrar är garanterat kusiner) ute och cyklar.

3: Huruvida han eller någon högprofilerad ens haft covid. Kan ju bara vara en rouse. Vore inte märkligt alls.
Citera
2020-10-17, 20:04
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Claes Elfsberg i Expressen om tillfrisknandet från corona:

https://www.expressen.se/noje/claes-elfsbergs-nya-liv-efter-coronasjukdomen/

"Nu när Claes Elfsberg är frisk igen slipper han vara orolig för att drabbas av sjukdomen, något han upplever att många i hans närhet är."

Claes Elfsberg är ett levande bevis för att vi instinktivt vet att om man en gång varit sjuk i coronan (eller andra smittsamma sjukdomar) så blir man generellt sett inte sjuk i den igen, dvs att vi har uppnått immunitet!

Eller vad säger ni?

Säger att du bör läsa på lite mer kring immuniteten och hur länge den varar samt att du bör återfödas lite mer då du framstår som rätt spårad.
Citera
2020-10-17, 20:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Vi har tutats in att det är Sverigebilden som är det viktiga för landet.

Och inte hur medborgarna fakiskt har det?

Plötsligt är Sverigebilden noll och intet värd.

Vår elit skiter i den, verkar det som.

-------
Tysk statlig media (DW) om Sverige (27.08.2020):
In a few years' time, when historians look back at the global coronavirus pandemic, many may write of the special path taken by Sweden, which called on citizens to be responsible for their own actions, and which cost many elderly Swedes their lives.
https://www.dw.com/en/coronavirus-argentinas-never-ending-quarantine/a-54721129

Slutsats: Talet om viktigheten av Sverigebilden är endast till för att manipulera vårt lands medborgare.

"Tysk statlig media"

Du kan lika gärna hänvisa till SVT med andra ord? Sverige hyllas som föregångsexempel i stora delar av världen. Konservativ/nationalistisk högermedia i USA, Kanada, Australien och Storbritannien tar i stort sett dagligen upp Sverige och den svenska strategin som exemplet att ta efter. Varenda utländsk nationalistisk/konservativ/högermedia jag känner till är extremt kritiska till lockdown, masktvång och restriktioner. Av någon anledning är det bara i Sverige där motsvarande politiska rörelse istället förespråkar MER av dessa restriktioner.

Hur medborgarna har det? Svenska medborgare är fortfarande hyfsat fria. Era liv fortgår i alla fall NÅGORLUNDA normalt. Du ska vara glad över att du inte bor i totalitära fasciststater som Australien, Storbritannien, Irland, Spanien, Italien, Frankrike, Tyskland etc etc. Jag bor i ett av dessa länder. Från och med igår är det förbjudet för människor från olika hushåll att ha sex med varandra (åtminstone inomhus ). Detta för att det finns ett virus som peakade för 6 månaders sedan, har 0,0003% dödlighet (högt räknat) och idag endast består av "cases", vilket vi ser fler av pga kraftigt utökad testning, med ett test som inte kan skilja på detta virus och ett vanligt förkylningsvirus.

Förbudet att ha sex med personer från annat hushåll kommer för övrigt tillsammans med alla andra hårda restriktioner sannolikt bestå i minst sex månader. Kanske tar det en paus över sommaren 2021, sen är det dags igen nästa höst.

Clownvärld.
Citera
2020-10-17, 20:06
Medlem
Expressen har en artikel där Alex Schulman tittar tillbaka på uttalanden från Björn Olsen i Juni om att han hade fel om risken för en andra våg:

Programledaren frågade om det inte var för tidigt att säga något om Sveriges strategi med tanke på att kampen mot corona är ett maratonlopp och att vi kommer behöva leva med det här viruset tills vi har ett vaccin, men då skakade Olsen på huvudet och sa nej.
”Det här viruset kan man piska ner”, förklarade han. ”Och det här snacket om att det skulle komma en andra våg som skulle drabba andra länder hårdare, det tror jag inte ett dugg på”, sa han.

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/han-gissar-fel-infor-folket-det-gor-honom-farligare/

Ja det är många som har gissat fel om den här epidemin. Det Alex inte nämner är alla de länder som faktiskt har lyckats trycka ner smittospridning, tex Vietnam, Kina, Taiwan, Thailand, New Zealand, Singapore, Syd-Korea, Japan. (edit man->Alex Schulman)
Senast redigerad av fabbe2 2020-10-17 kl. 20:13.
Citera
2020-10-17, 20:08
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det är väl viktigt att det utförs på rätt sätt..så om pinnen ska upp till hjärnan..så är det väl så.
Tror inte att det handlar om nåt evighetsprojekt..utan det går någon rätt snabbt och smidigt. Klarar man av att sågas i så klarar man nog av ett längre tops, som kanske på sin höjd ger en tår i ögonvrån.

Pinnen åker inte ens upp genom näsan, man tar den i svalget, hur lätt som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in