2020-10-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Jag invänder mot idéen att det skulle gå att "försvenska" islam rent långsiktigt.
Det har ju redan testats, tänker främst på forna Jugoslavien i bla Bosnien och Kosovo. Dom körde på den idén under titos tid, likväl så skiter det sig när någon oplanerad skit träffar fläkten. Det är ju bara att erkänna: islam, och andra ideologiska övertygelser slår hårdare, och ger en större social säkerhet, under osäkra tider, än vad en västligt sinnad stat kan erbjuda.
Det kommer koka över, frågan är bara när. Vid osäkrare tider så kommer muslimer falla tillbaka mer på islam, precis som att vi svenskar faller tillbaka till likasinnade när väl skiften träffar fläkten.
Lösningen är inte att skapa en sekulariserad typ utav islam, lösningen är att muslimer bor i muslimska länder.

Vi lyckades ju försvenska kristendomen, som även den är en våldsam ökenideologi. Det borde gå med islam också.
Citera
2020-10-17, 16:38
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vart är alla som tar avstånd ? Alla som la upp blm-bilder på sina Facebook-konton...

Jag saknar dessutom en motreaktion ifrån media i hela Europa

Jag hoppas på den folkstorm som får nog av den här skiten nu : vi vill se profeten Muhammed överallt på alla plattformar nu

Finns en ny jesuis... hashtag.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Det är ju du som flyttar fokus. En lärare har blivit mördad av en muslim. En oskyldig människa som aldrig haft en koloni.
Mitt fokus är att Frankrike har 5 miljoner muslimer och att det är ett problem.

Var ligger skulden för mordet enligt dig?
Citera
Medlem
Fuck, lyckades se en bild jag inte ville se på Reddit
Citera
2020-10-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vart är alla som tar avstånd ? Alla som la upp blm-bilder på sina Facebook-konton...

Jag saknar dessutom en motreaktion ifrån media i hela Europa

Jag hoppas på den folkstorm som får nog av den här skiten nu : vi vill se profeten Muhammed överallt på alla plattformar nu

Jag tror vi kan sammanfatta det med detta fina citat

Citat:
To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
Citera
2020-10-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Fast de sprängningarna av höghus som verkligen skedde i och runt Moskva för ca 20 år sedan låg väl FSB bakom? Allt verkar iaf peka på det när man ser till bevisen, en av de planerade sprängningarna hindrades, en bil med två män och en kvinna som lagt in sprängämnen i en källare stoppades av polisen. De var tjetjener till etnicitet, men hade FSB-legg och hämtades ur häktet av underrättelsetjänsten.

Tänker mer på det som hände 2014-15 när ISIS var som mäktigast. Kusliga historier om hur bilar blev stoppade på motorvägarna och så skar man halsen av alla inne i bilen. De lämnade IS-budskap efter sig. Det kan förstås fortfarande hända, men inte lika ofta som det verkar hända i Frankrike.

https://www.newsweek.com/2017/10/06/death-russia-grand-theft-auto-killers-moscow-notorious-gang-673110.html
Senast redigerad av itsen 2020-10-17 kl. 16:50.
Citera
2020-10-17, 16:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Har någon representant från vår S/MP-regering kommenterat detta terrordåd? Samma sak skulle kunna hända här.
Ja, Anna Ekström, utbildningsministern:
Citat:
Ikväll har jag kontaktat min kollega
@jmblanquer
och uttryckt hur chockad jag är över denna avskyvärda handling. Undervisning får inte begränsas av ovidkommande hänsyn. Sverige och Frankrike står bakom sina lärare.
https://twitter.com/Anna_Ekstrom/status/1317224778114138113
Citera
2020-10-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Vi lyckades ju försvenska kristendomen, som även den är en våldsam ökenideologi. Det borde gå med islam också.

Det går nog inte. Finns flera anledningar till det.

Den första är att de flesta religiösa muslimer bara ingår partnerskap med andra religiösa muslimer med samma åsikter, eller kräver att den andre konverterat till att ha samma ideologi. Ofta är det familjerna som väljer ut en partner, ofta en kusin eller någon från samma land med precis samma värderingar.
Eftersom att de här personerna bara ingår äktenskap mellan varandra så blir det inga nya tendenser eller nyanser.
De med muslimsk bakgrund som får välja partner och som idag är sekulära, det är inte de som behöver en personlig rännesans. Det är de andra, men de är låsta i strukturer sedan födseln. Kontrollerade av sina familjer och släktingar. Speciellt tjejerna.
Senast redigerad av jutePippi 2020-10-17 kl. 16:46.
Citera
2020-10-17, 16:45
Medlem
Någon som sitter på länk till videon där snubben skjuts av polis? Samnytts youtube-länk är död.
Citera
2020-10-17, 16:45
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Tänker mer på det som hände 2014-15 när ISIS var som mäktigast. Kusliga historier om hur bilar blev stoppade på motorvägarna och så skar man halsen av alla inne i bilen. De lämnade IS-budskap efter sig. Det kan förstås fortfarande hända, men inte lika ofta som det verkar hända i Frankrike.

O fy fan, i Ryssland? Låter som Marocko eller Algeriet när det var som värst
Citera
2020-10-17, 16:47
Medlem
Skulle säga att det är rätt åt västerlänningarna för att de importerat packet, men sen kom jag på att han fick betala det ultimata priset för vad pk-fittor och vänsterpack ställt till med. Det är dom som har blod på sina händer. Vila i frid. Yttrandefrihet existerar inte som koncept inom den muslimska hatideologin.
Citera
2020-10-17, 16:47
Medlem
En positiv sak är att gärningsmannen blev skjuten till döds. Han kommer inte sitta och kosta pengar och kunna rekrytera fler till galenskapen.
Borde göra Karikatyrerna obligatoriska i läroplanen när man diskuterar yttrandefrihet och religion.
Vilket parti vågar driva det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in