2020-10-17, 14:10
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det handlar inte om vanliga ryssar. Moskva är fullt av dessa element och därför är också kontrollen stenhård. Mosvva skulle sprängas flera ggr om om de hade samma slapphänta kontroll som i Frankrike.

Fast de sprängningarna av höghus som verkligen skedde i och runt Moskva för ca 20 år sedan låg väl FSB bakom? Allt verkar iaf peka på det när man ser till bevisen, en av de planerade sprängningarna hindrades, en bil med två män och en kvinna som lagt in sprängämnen i en källare stoppades av polisen. De var tjetjener till etnicitet, men hade FSB-legg och hämtades ur häktet av underrättelsetjänsten.
Citera
2020-10-17, 14:11
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Hur mycket terrorism tolererar fransmännen och européer egentligen? Räcker det där terrordådet eller måste det till många fler? Hur många fler? Räcker det verkligen med att skjuta gärningsmannen och gripa dess släktingar efter eller ska man kanske ta tag i problemen innan man riskerar att bli halshuggna av muslimer? Dessa är seriösa frågor jag har till fransmännen och även andra medborgare i Europa.
De tolererar förstås ingen terrorism. Att gärningsmannen sköts till döds är ju bevis nog kan jag tycka.

Även om jag förstår att du är ute efter att man ska deportera alla ryssar och tjetjener för att förebygga sånt här så är det ju inte tillämpbart, att döma någon efter ursprung är knepigt, var ska man sluta då? Grannlandet, grannkommunen, grannbyn?
Citera
2020-10-17, 14:13
Medlem
Har någon om er som snackar om mörkning av SVT faktiskt kollat in vad dom skriver?

Första nyheterna man möts av på hemsidan: https://i.imgur.com/GeDTIfr.jpg

De rapporterar ju alla gräsliga detaljer.
Citera
2020-10-17, 14:18
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Hur tänker du här?

Ifred? Vad innebär det för dig? Förstår du inte själv att det är en omöjlighet? Ifred som i en stängd lokal där ingen ser/hör/bryr sig? Eller ska dom fortfarande ha möjlighet att bygga moskéer och minareter där dom behagar? På vilket sätt utövar dom sin religion ifred då?

Ömsesidig respekt säger du.
Ömsesidig...
Jag tror att du får slå upp ordet.
Dom hatar oss. Förstår du inte det?
Var ser du fördömanden från muslim-världen idag? Ingenstans va?
Man kan på intet sätt sätta samman frasen "ömsesidig respekt" med islam.
Dom hatar oss.

Gör om, gör rätt.

Jag vet att dom hatar oss västlänningar och vill döda oss för att vi har hög fungerande normala samhällen. För att vi har lärt oss samarbeta med varandra medans dom stenar varandra och bombar och kapar huvuden.

Vi har också utbildat oss och dom ligger kvar under en sten. Men avbilda inte deras gud. Skulle aldrig ens tänka tanken. Låt deras Allah vara. Sen därmed inte sagt att jag tycker om religion. Religion borde utrotas.
Citera
2020-10-17, 14:19
Medlem
https://twitter.com/thesurgubbe/status/1317439645999923204?s=21

Kan det sägas bättre? Släpp micen.
Citera
2020-10-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Är det bara jag som tycker det är provocerande med att man ska göra en karikatyr av Allah på detta vis?

Varför gör man det ens? Låt dom ha sin religion ifred. Vi kommer aldrig kunna ändra på det. Deras religion har varit likadan sedan det uppfanns och kommer se likadan ut restetrerande tid.
Ja vi lever i en gemensam värld hade det funnits en planet för lika personer som mig hade jag dragit för länge sedan. Men nu råkar vi alla dela detta jordklot. Och vi kan inte ändra på en religion. Deras religion är och kommer se likadan ut då som nu. Vi västlänningar kommer inte heller ändra på oss. Vi får hoppas att dom flyttar tillbaka och vi kan bo på olika delar av världen men det ser tyvärr inte ut så. Vi bor ihop. Det enda som funkar är ömsesidig respekt vilket heller inte verkar funka... Så kaoset är ett faktum..

Kvinna?

Jag ryser och blir förskräckt när jag läser vad du skriver.
"Låt dom ha sin religion ifred", är helt i klass med Reinfeldts "Har man den typen av värderingar och åsikter får man räkna med att sådant händer".

Europas länder måste välja väg.

Med nuvarande vägval så bränner man mer eller mindre upp de demokratiska samhällena med jämlikhet, åsiktsfrihet och mkt annat som det har tagit 100+ år att skapa. Allt vad våra förfäder har kämpat med kastar man i soptunnan. Det är så vidrigt så det finns inte ord.

Kvinna eller je, det är dock den här typen av kvinnlig "logik", feminstisk "logik" som drar ner våra länder i skiten.
Citera
2020-10-17, 14:33
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker det är provocerande med att man ska göra en karikatyr av Allah på detta vis?

Varför gör man det ens? Låt dom ha sin religion ifred. Vi kommer aldrig kunna ändra på det. Deras religion har varit likadan sedan det uppfanns och kommer se likadan ut restetrerande tid.
Ja vi lever i en gemensam värld hade det funnits en planet för lika personer som mig hade jag dragit för länge sedan. Men nu råkar vi alla dela detta jordklot. Och vi kan inte ändra på en religion. Deras religion är och kommer se likadan ut då som nu. Vi västlänningar kommer inte heller ändra på oss. Vi får hoppas att dom flyttar tillbaka och vi kan bo på olika delar av världen men det ser tyvärr inte ut så. Vi bor ihop. Det enda som funkar är ömsesidig respekt vilket heller inte verkar funka... Så kaoset är ett faktum..

Annars kan vi ju se till att de flyttar tillbaka, muslimer, negrer och judar. Om inte det funkar så behövs det gödsel i de polska skogarna, har funkat förr.
Citera
2020-10-17, 14:39
Medlem
Arkiaters avatar
Har någon representant från vår S/MP-regering kommenterat detta terrordåd? Samma sak skulle kunna hända här.
Citera
2020-10-17, 14:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Om vi inte hade haft Kadyrov hade Tjetjenien varit i ett ännu värre skick och det hade funnits betydligt fler såna här jihadister i Europa.

Det är faktiskt tack vare Kadyrov som det finns en framtid och en kvarstående möjlighet för området att funktionera. Han har trots allt rensat ut salafisterna så gott det går och försökt medla mellan Ryssland och delrepublikerna i Nordkaukasien. Man ska inte glömma att även om det fortfarande pågår etniska konflikter så är de inte kopplade till Tjetjenien i sig, utan till mindre, autonoma grupperingar hemmahörande i angränsande områden.

Enkelt uttryckt så beslutade Kremlin att för att få bort araberna och jihadismen, så behöver man en etnisk tjetjensk, nationalistisk frontfigur för att själv utföra den utrensningen eftersom ingen skulle acceptera att ryssarna själv gjorde det grovjobbet i området. Kadyrovfamiljen fick således pengar, vapen och allt de önskade från Kremlin för att kriga mot rebellerna och araberna (off the records, of course) och det är där vi är idag fortfarande.

Det är därför islamister (och även vänstern) ogillar Kadyrov och kallar honom lydhund till Putin, eftersom han faktiskt är en nationalist och inte en jihadist som lyder araberna.

Tjetjener som den här 18-årige slaktaren är en sådan person som hela sitt liv suttit med koranen och lyssnat på någon fet jävla saudisk byäldst och som formats av sin övertygelse om att tjetjenerna, och alla andra för den delen, ska föra krig i islams namn för att araberna säger det. Bra att han är död.

Araberna lever i hybris för att profeten också var arab. Det är därför de alltid tror sig veta bäst och vill bestämma hur koranen ska tolkas eller hur man ska leva, trots att araberna själva är de största jävla hycklarna som vandrat på denna jord.

Intressant video för övrigt, när gärningsmannen skjuts till döds. Hysterisk grabb.
Citera
2020-10-17, 14:43
Medlem
Citat:

Skitsnack. Hur ofta sker kristna inkvisationer på senare tid? Hur ofta sker häxbränningar? Kristendomen har genomgått en reformation - vilket den var tvunget att göra eftersom världen förändras. Du kan antingen anpassa dig till en värld som konstant utvecklas och förändras - ellet försöka stoppa utvecklingen alt. försöka dra tillbaka den utveckling som redan skett, vilket är vad du ser exempel på när islam i vissa fall vill vrida tillbaka klockan i den moderna västvärlden så att den passar deras medeltida synsätt.
Att du påstår att islam inte kan ändra på sig... Menar du att muslimer är så trångsynta, världsfrånvända, enfaldiga och egoistiska att du inte förväntar dig eller tror att de klarar av krav på att de måste anpassa sig till och respektera den moderna sekulativa världen i väst? Snacka om att ha låga förväntningar på 1.8 miljarder människor..

Man kan inte kräva allt bara för att det är ens religion, i ett land där religion inte är allt.

"Låt dem ha sin religion i fred" - öh.. de flesta har nog inga problem med att låta dem vara i fred - så länge deras religionskrav inte krockar med vårt sätt att leva, vilket det tyvärr gör rätt ofta på senare år här i väst. Inte för att vi är respektlösa - utan för att DE vägrat anpassa sig och inte låter oss ha vår kultur i fred. Det är svårt att låta någon vara i fred när de gång på gång stoppar sina naglar i våra ögon, vill särbehandlas och kräver och kräver.. och kräver..

Och från Aftonbladet:

"– Jag som muslim skulle aldrig hugga av någons huvud. Han kan förolämpa vem han vill. Det är muslimer som inte är tillåtna att skapa karikatyrbilder, säger Noredine."

Så talar en modern muslim.
Citera
2020-10-17, 14:57
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Har någon om er som snackar om mörkning av SVT faktiskt kollat in vad dom skriver?

Första nyheterna man möts av på hemsidan: https://i.imgur.com/GeDTIfr.jpg

De rapporterar ju alla gräsliga detaljer.

Så länge det är möjligt så går man inte ut med vad som faktiskt hänt. När sedan allt är uppenbart kan inte heller SVT göra annat än resten av mediavärlden gör för att inte framstå som helt bakom flötet.

Som någon skrev.
SVT talar om att något hänt.
Flashback talar om vad som hänt.

Stor skillnad och kan inte riktigt förstå poängen med media som enbart talar om att något hänt istället för att tala om vad som hänt.

Blir lite som skvaller från public service men man kan aldrig vara säker på vad som faktiskt hänt och deras rubriksättningar och innehåll blir ofta så missvisande att det blir falska nyheter.
Citera
2020-10-17, 15:01
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:

Ja, antagligen är du den enda.

Varför ska man inte kunna göra karikatyrer? Det har vi gjort i alla tider. Det som är provocerande är att det finns så små människor med total avsaknad av humor att dom hugger huvudet av folk för en teckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in