2020-10-16, 23:26
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Nu hoppar jag också.
Fosterhemskvinnan har på alla tänkbara sätt försvårat umgängena, vilket inte alls var för flickans bästa.

Det finns mycket dokumentation som du kan läsa själv som många verkar ha missat.
Men det är många som har läst, reagerat och kommit till insikt.

Låt mig gissa; du syftar än en gång på de dokument som du och Coffin har tillgång till, men inte vill dela med er av?
Citera
2020-10-16, 23:29
Medlem
Citat:
Nu hoppar jag också.
Fosterhemskvinnan har på alla tänkbara sätt försvårat umgängena, vilket inte alls var för flickans bästa.

Det finns mycket dokumentation som du kan läsa själv som många verkar ha missat.
Men det är många som har läst, reagerat och kommit till insikt.
Aha.... det är M*lindas fel att Esmeralda dog? Äntligen har vi kommit till ett svar. Rebecka har alltså fått en straffpåföljd som är helt fel. Och det borde varit M som skulle stått framför skranket.
Citera
2020-10-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Låt mig gissa; du syftar än en gång på de dokument som du och Coffin har tillgång till, men inte vill dela med er av?

Det är offentliga handlingar så varsågod
Citera
2020-10-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aha.... det är M*lindas fel att Esmeralda dog? Äntligen har vi kommit till ett svar. Rebecka har alltså fått en straffpåföljd som är helt fel. Och det borde varit M som skulle stått framför skranket.

Jaså?
Nej det hade jag ingen aning om.
Citera
2020-10-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Det är ingen som påstått eller på något sätt antytt att det är M’s fel. Sluta övertolka någon jävla gång.
Citera
2020-10-16, 23:51
Medlem
Citat:
Det är mycket ledsamt att vuxna(?) människor inte kan se ur barnens perspektiv. De barnen lever och kan läsa precis vartenda ord som DU skriver om deras familj.
Räcker det inte med allt som varit?

Jag utgår från att R.S inte låter sina små barn va på denna delen av nätet. Hon har vissa skyldigheter att skydda sina barn, annars kanske hon också borde bli ett fall för soc. Eller hon kanske har fullt upp med att skydda någon annan.... vad vet jag!

De barnen kommer alla fem läsa det och allt annat som finns i fallet. Sorry men en vacker dag kommer de inse vilken tur de haft som kom i från de sjuka föräldrarna och är evigt tacksamma att de fick komma till en bättre plats. Hatet mot R kommer de ju alltid ha men R helt ärligt tror jag inte bryr sig om det heller..
Bara hon får knapra sin ”egen föreskrivna medicin” att hon sen tar det dubbla flera gånger om och handlar knark avigt och rätt är en annan femma.
Tips de där salivproven Rebecca, tar kommer hon undan med för de ger utslag på stessolid som Rebecca har sin ”lågdos” på, så duktig hon varit och trappat ner. Kolla istället hur mkt hon har i kroppen. Det lär va allt annat än en liten föreslriven dos!
Citera
2020-10-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Va kul att ni tolkar mitt inlägg som ni vill
Jag skrev att för mig hade det inte spelat någon roll om hon fast gråtit på bilderna. De säger ingenting.
Varför skulle man satt på henne peruk? Har du rökt på eller vad håller du på med? Bilden på rånen är hemma hos R och P. Man ser tydligt deras inredning etc. Man får ju verkligen hoppas att familjehemmet inte behövde ta med mellis hem till R och P när de började ha umgänge där...

Man ser tydligt att hon äter smörgåsrån i en lokal som INTE är hemma hos föräldrarna också vettu.
Nej, jag har inte rökt på, har du?
Citera
2020-10-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Jag har en fråga till dig.
Jag skulle tycka det var jätte intressant om du beskrev varför du försvarar R.

Alltså. Som vän/anhörig/whatever så kan man ofta se personen bakom brottet. Men i de allra flesta fallen tar man avstånd från brottet. I detta fall försvarar du att en 4 årig flicka dog i sitt hem. Olycka eller ej. Föräldrarna underlät att tillkalla ambulans. Hur kan man försvara det?

Barnet hade skador som inte är helt normalt för åldern. Klumpig eller ej. Såklart små barn får blåmärken på knäna etc när de ramlat. Men med E var det mer än så.
Barnet hade droger i kroppen och i håret.
Dessutom visar IVOs utredning att socialtjänsten agerat fel och borde ansökt om flyttningsförbud för att E inte skulle flytta hem. Dvs det fanns så stora brister i deras föräldraskap.
Hur kan man försvara det? Ända anledningen till att de fick hem E var att socialtjänsten gång på gång agerat fel i ärendet och inte tagit sitt yttersta ansvar eller sett till Esmeraldas bästa. Hur kan man försvara att det var rätt beslut?

Det var mig en skapligt selektiv tolkning av IVO:s kritik.
Ni tolkar ju texter som fan läser bibeln!
Citera
2020-10-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Det var mig en skapligt selektiv tolkning av IVO:s kritik.
Ni tolkar ju texter som fan läser bibeln!

Men berätta du då? Hur tolkar du den?
Hur ska den tolkas?
Citera
2020-10-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Men Rebecka ska ha skadestånd, hon. Då går det bra att profitera.

Näe, tacka vet jag Melinda - den viktigaste vuxna förebilden i Esmeraldas liv. Där har du en kvinna att se upp till. Du får gärna tro annat, men om du kollar vem som har flest anhängare kanske det säger dig något...

Kan du länka till källan där R begär skadestånd?
Citera
2020-10-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggan77
Tack för svar. Skulle du vilja utveckla ditt svar utefter det jag skrev? För annars förstår inte jag i vilket avseende du menar att jag har helt fel?

Citat:
Ja och ’inte1barntill’ samtidigt som man sparkar ner de övriga 5 syskonen, och lillkillen som exponeras av fosterhemskvinnan, samt de egna tre barnen.
Visste inte att det är Melinda den här tråden handlar om. Trodde att det var Esmeralda och hennes öde...
Citera
2020-10-17, 01:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jaså?
Nej det hade jag ingen aning om.
=Vad Rebecka anser sig ha rätt att svara på frågan om Varför hennes dotter ligger Död och inplastad under sängen i sovrummet.
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Vem är DU att ifrågasätta?
= vad Rebecka tycker om åklagarens frågor.

Det spårar ganska mycket på tråden just nu och mest av alla spårar faktiskt ni. Ni är oxå här mest av alla. För mig är det okey. Ni ger mig något att göra när jag har rökpaus. Dock är sanningen att om ni skulle sluta skriva så skulle tråden tystna.

För vi som tycker att det här handlar om Esmeraldas död och inte om Rebeckas känslor har ju inget som helst behov av att tråden tystnar.

Jag tycker oxå det är Den gripen som så desperat vill förstå ( läs försvara) Rebecka
som pratar mest om de övriga barnen. Det borde ju vara dom som värnar mest om dessa barn som skulle hålla dom utanför tråden kan man tänka.

Att andra nämner syskonen på ställen de tycker är relevanta, må va hänt. För de personerna har ju inte dödat ett barn, och att barnet ska få leva är liksom prio ett i alla barnperspektiv och konventioner som finns.

För övrigt undrar jag vilka som ska få bli familjehem. De ska inte få några pengar, de ska aldrig få dricka alkohol och de får inte älska barnet, men de måste behandla det 100 % korrekt. De skall vara totalt fria från fel och brister.

För det första, var sjutton skulle dessa människor finnas, och hur ska man få den att träda fram och erbjuda sina tjänster. För jag vet att kommuner och privata organisationer har svårt att få tag i bra familjer idag, så var de perfekta ska finnas vore spännande att veta.

För ibland måste ju barn placeras någon annanstans än hos sina föräldrar. Även hur gärna ni än vill förneka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in