Citat:
Ursprungligen postat av
MissRees
Jaså?
Nej det hade jag ingen aning om.
=Vad Rebecka anser sig ha rätt att svara på frågan om Varför hennes dotter ligger Död och inplastad under sängen i sovrummet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kuckelimuckmedicin
Vem är DU att ifrågasätta?
= vad Rebecka tycker om åklagarens frågor.
Det spårar ganska mycket på tråden just nu och mest av alla spårar faktiskt ni. Ni är oxå här mest av alla. För mig är det okey. Ni ger mig något att göra när jag har rökpaus. Dock är sanningen att om ni skulle sluta skriva så skulle tråden tystna.
För vi som tycker att det här handlar om Esmeraldas död och inte om Rebeckas känslor har ju inget som helst behov av att tråden tystnar.
Jag tycker oxå det är Den gripen som så desperat vill förstå ( läs försvara) Rebecka
som pratar mest om de övriga barnen. Det borde ju vara dom som värnar mest om dessa barn som skulle hålla dom utanför tråden kan man tänka.
Att andra nämner syskonen på ställen de tycker är relevanta, må va hänt. För de personerna har ju inte dödat ett barn, och att barnet ska få leva är liksom prio ett i alla barnperspektiv och konventioner som finns.
För övrigt undrar jag vilka som ska få bli familjehem. De ska inte få några pengar, de ska aldrig få dricka alkohol och de får inte älska barnet, men de måste behandla det 100 % korrekt. De skall vara totalt fria från fel och brister.
För det första, var sjutton skulle dessa människor finnas, och hur ska man få den att träda fram och erbjuda sina tjänster. För jag vet att kommuner och privata organisationer har svårt att få tag i bra familjer idag, så var de perfekta ska finnas vore spännande att veta.
För ibland måste ju barn placeras någon annanstans än hos sina föräldrar. Även hur gärna ni än vill förneka det.