2020-10-16, 22:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Karin har varit borta från yrket åtminstone i sex år enligt det jag läst i fupen. Hon har blivit hemskickat på grund av fylla på jobbet. Hon har enligt vittnesmål i fupen druckit ganska hårt åtminstone i tio år. Om man bara tar hälften av vad vittnesmålen berättar i fupen, så var det riktigt illa.

Jag får inte ihop det med din bild du förmedlar @rotesau.

Stark kvinna, förstår vad som förmedlas likjämnt.
Hade SU granskat Henrik, hade man kanske funnit anledning till hennes alkoholintag?

Vet ej när hon blev ledig, men det var runt 2015- möjligtvis tidigt 2016 absolut.
Därefter endast privata kontakter från min sida då hon och jag klickat bra bakåt, men då jag är beskaffad i yrket regelrätt främst, har hon aldrig försökt nyttja mig till nått skit.
Hon vet att hon inte har något att hämta hos mig, trots även samtal samtal under utredningsperioden nu.
Jag finns i slasken dock. Har blivit hörd.

Jag finner tex ej mitt namn i fupen, och det verkar vara medvetet av henne såväl som SU, då hon ej vänt sig till allierade som kan utgöra en risk för henne själv, eller som är bärande för pågående utredningar.
Kan meddela att jag haft kontakt med henne fram tills hon häktades.
Citera
2020-10-16, 22:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Karin har varit borta från yrket åtminstone i sex år enligt det jag läst i fupen. Hon har blivit hemskickat på grund av fylla på jobbet. Hon har enligt vittnesmål i fupen druckit ganska hårt åtminstone i tio år. Om man bara tar hälften av vad vittnesmålen berättar i fupen, så var det riktigt illa.

Jag får inte ihop det med din bild du förmedlar @rotesau.
Enligt fupar från vårdnadstvisten har Karin inte jobbat sedan dec 2013. Det är nästan 7 år sedan.
Lägger man ihop alla vittnesmål har hon druckit hårt sedan början av 2000 talet och även mycket innan dess. Hon blev alltid full på middagar och även på ett dop där andra drack lite kaffe eller nåt glas vin.
Dopet är för barnet fött 2004.

Edit: HOL och Karin sambo 1998, fick första barnet 2002, gifte sig 2003, andra barnet 2004.
Redan när HOL träffade Karin 1998 började vänner ta avstånd. En vän gick inte ens på bröllopet för han tyckte inte det var något att fira att hans vän HOL gifte sig med en galen kvinna.
Senast redigerad av Timeout 2020-10-16 kl. 23:04.
Citera
2020-10-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Enligt fupar från vårdnadstvisten har Karin inte jobbat sedan dec 2013. Det är nästan 7 år sedan.
Lägger man ihop alla vittnesmål har hon druckit hårt sedan början av 2000 talet och även mycket innan dess. Hon blev alltid full på middagar och även på ett dop där andra drack lite kaffe eller nåt glas vin.
Dopet är för barnet fött 2004.
Det var väl samma dop där KL klängde på J*han och berättade att det var egentligen honom hon ville ha och inte HOL?

Hittade: På dop bodde Henrik och Karin på Ehrensvärdsgatan. J*han var då gift med sin
dåvarande fru. Dopet var mitt på dagen. Folk kanske dricker ett glas vin eller en öl eller kaffe.
Karin blev som vanligt full. J*han och hans fru hade beställt en taxi och skulle åka. J*han
skulle bara säga hejdå till Karin och hans fru gick ner och skulle ta taxin. Då fick J*han en
kärleksförklaring som typ alla Henriks kompisar har fått. Karin sa till Johan att det var honom
hon ville ha egentligen och inte Henrik. Det har hon sagt till flera stycken när hon blir på
fyllan. Hon blir helt knäpp då.

Det här gränslösa beteende som hon uppvisar under många år gjorde att vänner försökte sig på en intervention. Det misslyckades och KL blev vansinnig vill jag minnas att jag läste. Därefter var det flera som sa upp kontakten:

Jag har träffat många av Karins tidigare nära vänner som har
berättat vad hon skickat till dem på fyllan. Det är nedvärderande och hotfulla sms. Vi hade
middag med Claes och Joakim, ett par, och en annan man som jag inte minns namnet på. De
var väldigt nära vänner till Karin och de hade intervention med Karin i syfte att hjälpa henne.
Det var precis innan hon skulle separera, för att få henne att inse sitt alkoholmissbruk. Då
började Karin skicka extremt vidriga sms till dem så de blev jätteledsna och bröt med henne.
Så alla har ju brutit med henne och alla står ju på Henriks sida och det är inte för att Henrik är
manipulativ. Det beror bara på Karins beteende.

Ovan hämtad ur förhör med S*lvia I-Å.

Man samlar inte vänner för en intervention om det inte är riktigt riktigt illa.
Citera
2020-10-16, 23:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det var väl samma dop där KL klängde på J*han och berättade att det var egentligen honom hon ville ha och inte HOL?

Hittade: På dop bodde Henrik och Karin på Ehrensvärdsgatan. J*han var då gift med sin
dåvarande fru. Dopet var mitt på dagen. Folk kanske dricker ett glas vin eller en öl eller kaffe.
Karin blev som vanligt full. J*han och hans fru hade beställt en taxi och skulle åka. J*han
skulle bara säga hejdå till Karin och hans fru gick ner och skulle ta taxin. Då fick J*han en
kärleksförklaring som typ alla Henriks kompisar har fått. Karin sa till Johan att det var honom
hon ville ha egentligen och inte Henrik. Det har hon sagt till flera stycken när hon blir på
fyllan. Hon blir helt knäpp då.

Det här gränslösa beteende som hon uppvisar under många år gjorde att vänner försökte sig på en intervention. Det misslyckades och KL blev vansinnig vill jag minnas att jag läste. Därefter var det flera som sa upp kontakten:

Jag har träffat många av Karins tidigare nära vänner som har
berättat vad hon skickat till dem på fyllan. Det är nedvärderande och hotfulla sms. Vi hade
middag med Claes och Joakim, ett par, och en annan man som jag inte minns namnet på. De
var väldigt nära vänner till Karin och de hade intervention med Karin i syfte att hjälpa henne.
Det var precis innan hon skulle separera, för att få henne att inse sitt alkoholmissbruk. Då
började Karin skicka extremt vidriga sms till dem så de blev jätteledsna och bröt med henne.
Så alla har ju brutit med henne och alla står ju på Henriks sida och det är inte för att Henrik är
manipulativ. Det beror bara på Karins beteende.

Ovan hämtad ur förhör med S*lvia I-Å.

Man samlar inte vänner för en intervention om det inte är riktigt riktigt illa.
Ja det är det dopet. Det är väldigt samstämmiga uppgifter om Karins gränslösa beteende.

Mer från vad som hände efter dopet.
Karin sa till J*han att det var honom hon ville ha egentligen och inte Henrik. Det har hon sagt till flera stycken när hon blir på fyllan. Hon blir helt knäpp då.

J*han kände då att det var droppen. Det var då de bröt helt. J*han har nog aldrig berättat det för HOL för han vill inte att HOL ska ha det ännu värre än han har.
Alla de andra kompisarna vet om det och de är också utsatta.
När AS fyllde 40 var det fest på Lidingö. Då var det JH som råkade illa ut. Karin sa exakt samma sak till honom på fyllan.
Det har bara varit kaos. J*han och kompisarna har tyckt "Skilj dig", "Gör nånting", "Hjälp henne och sätt henne på nån tvångsvård eller vadsomhelst".
Henrik har varit för snäll och mesig hela tiden.

Tvångsvård hade nog varit lämpligt redan då...
Senast redigerad av Timeout 2020-10-16 kl. 23:33.
Citera
2020-10-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Stark kvinna, förstår vad som förmedlas likjämnt.
Hade SU granskat Henrik, hade man kanske funnit anledning till hennes alkoholintag?

Vet ej när hon blev ledig, men det var runt 2015- möjligtvis tidigt 2016 absolut.
Därefter endast privata kontakter från min sida då hon och jag klickat bra bakåt, men då jag är beskaffad i yrket regelrätt främst, har hon aldrig försökt nyttja mig till nått skit.
Hon vet att hon inte har något att hämta hos mig, trots även samtal samtal under utredningsperioden nu.
Jag finns i slasken dock. Har blivit hörd.

Jag finner tex ej mitt namn i fupen, och det verkar vara medvetet av henne såväl som SU, då hon ej vänt sig till allierade som kan utgöra en risk för henne själv, eller som är bärande för pågående utredningar.
Kan meddela att jag haft kontakt med henne fram tills hon häktades.

Svårt att säga om du börjar bli packad, men du är solklart mytoman.
Citera
2020-10-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ja det är det dopet. Det är väldigt samstämmiga uppgifter om Karins gränslösa beteende.

Mer från vad som hände efter dopet.
Karin sa till J*han att det var honom hon ville ha egentligen och inte Henrik. Det har hon sagt till flera stycken när hon blir på fyllan. Hon blir helt knäpp då.

J*han kände då att det var droppen. Det var då de bröt helt. J*han har nog aldrig berättat det för HOL för han vill inte att HOL ska ha det ännu värre än han har.
Alla de andra kompisarna vet om det och de är också utsatta.
När AS fyllde 40 var det fest på Lidingö. Då var det JH som råkade illa ut. Karin sa exakt samma sak till honom på fyllan.
Det har bara varit kaos. J*han och kompisarna har tyckt "Skilj dig", "Gör nånting", "Hjälp henne och sätt henne på nån tvångsvård eller vadsomhelst".
Henrik har varit för snäll och mesig hela tiden.

Tvångsvård hade nog varit lämpligt redan då...

Man kan inte tvinga någon att bli nykter. Tyvärr. Man kan då vara nykter under behandlingstiden, men så fort man kommer ut börjar man dricka igen. Jag önskar det gick. Men man får vara tacksam att barnen nu har åtminstone en förälder som inte fyllnar till och skiter i barnen. De har en trygghet. Nån de kan lita på. Karin måste bli frisk och kanske hon kan få en bra behandling i fängelset. Det räcker inte med att avhålla sig från att dricka, det är ju bara symptomet. Hon måste gräva efter ORSAKEN. Först då kommer hon förstå och kanske bli en nykter alkoholist som trivs med livet. Men det är så dags nu.
Citera
2020-10-16, 23:49
Medlem
Citat:
Är du inte nykter eller?
Varför skulle Karin få något barnbidrag när hon inte har varken vårdnad eller umgänge med barnen sedan dec 2013.

Vad pratar du om? Jag svarar en som påstod att KL är parasit för att hon är sjukskriven. Du kanske är så förblindad av dina egna påhitt och lögner att du inte kan ta till dig vad som diskuteras. Att du sedan frågar om KL gått sängvägen i sin yrkeskarriär antyder att du är extremt förblindad av hat. Dina A4 i tråden som man måste scrolla bort är lögner och en massa sakfel. Du är inte rätt person att ifrågasätta något alls enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Janne.Larsson
Svårt att säga om du börjar bli packad, men du är solklart mytoman.

Det är magstarkt att skriva en sån rad då det gäller en som har insikt och känner till huvudpersonen i tråden. Det är lite mer givande än hatsvansen eviga tjafs om saker som inte har med brottsutredningen att göra.
Citera
2020-10-17, 00:00
Medlem
Citat:
Det är inte så enkelt idag. Man måste ha en sjukdom. Det kan vara utmattningssyndrom eller vad som helst. Och FK är stenhårda numera. Det var inte som på 80-talet då läkarintygen var som gudsord för fk. Nu ifrågasätter de mycket. 6 års sjukskrivning låter enormt länge - då borde hon föreslagits förtidspension eller sjukpension. Men jag låter det vara osagt. Jag har inte en aning och spekulerar här. Har vi ens bevis på någotdera?

Karin uppger ju att hon har sjukbidrag, det är det nya ordet i stället för förtidspension/sjukpension ( beviljas människor som är över 30 år för sjukskriven får man ju högst vara 1år nu förtiden) och omprövas med jämna mellanrum. Så därför får hon ju ha kvar sin tjänst på arbete
Citera
2020-10-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.kallokain
Karin uppger ju att hon har sjukbidrag, det är det nya ordet i stället för förtidspension/sjukpension ( beviljas människor som är över 30 år för sjukskriven får man ju högst vara 1år nu förtiden) och omprövas med jämna mellanrum. Så därför får hon ju ha kvar sin tjänst på arbete
Nej. I så fall heter det sjukersättning. Jag har inte fupen nu, har stängt ner datorn. Men det vore intressant att veta vad för sorts slant hon eg får.
Citera
2020-10-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.kallokain

Utskriftsdatum
2020-09-03
Citat:
Uppgiven inkomst
Försörjningsplikt 2

Sjukskriven får netto 14300kr/mån.
Hemmavarande barn under 18 år 2

Taxerad inkomst
432500
Taxeringsår
2016

Så nu vet vi detta och kan alltså se att 2016 har hon 432500 taxerad inkomst. Och nu har hon sjukskrivning. GW säger tjänstledig från sitt arbete i HR och på den punkten råder det knappast några tvivel. HR avgör vem som är tjänstledig och domstolsverket sköter personalavyttringar.
Citera
2020-10-17, 00:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad pratar du om? Jag svarar en som påstod att KL är parasit för att hon är sjukskriven. Du kanske är så förblindad av dina egna påhitt och lögner att du inte kan ta till dig vad som diskuteras. Att du sedan frågar om KL gått sängvägen i sin yrkeskarriär antyder att du är extremt förblindad av hat. Dina A4 i tråden som man måste scrolla bort är lögner och en massa sakfel. Du är inte rätt person att ifrågasätta något alls enligt mig.

Det är magstarkt att skriva en sån rad då det gäller en som har insikt och känner till huvudpersonen i tråden. Det är lite mer givande än hatsvansen eviga tjafs om saker som inte har med brottsutredningen att göra.
Nu får du skärpa dig
Det du kallar för påhitt och lögner är från fupar, solutredningar och domar som jag till skillnad från dig kopierar bitar från. Det går en röd tråd genom allt... fyllot och mytomanen Karin Lilja...
Varför kopierar du aldrig dina påståenden? För att dom inte stämmer och du vill så gärna sprida dina lögner och skit här i tråden. Är du avlönad av Karin kan man ju undra

Du påstod att Karin hade rätt till barnbidrag.
Ska vi dra det igen. "Rättigheter som barnbidrag är ju även för miljonärer."
Karin har inte vårdnaden om barnen och har inte haft sedan dec 2013. Hon har inte ens umgänge för hon kan inte sköta det och minst ett av barnen vill inte träffa henne alls och det andra bara om hon är nykter... vilket hon sällan är... så ingen kontakt där heller mer än några få telefonsamtal.
Hon är för gammal för att själv få något barnbidrag. Varför skulle hon få barnbidrag?
52 åriga kärringar får inte barnbidrag.

Sen när det gäller om rotesau är packad eller mytoman så är jag benägen att hålla med.
Så mycket som inte stämmer så man blir mörkrädd när någon sitter och sprider sånt i en tråd.
Men... det är ju inte i första tråden det händer. Personen känner tydligen till Uddevalla också väldigt väl trots att han troligen bor i Sthlm.
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nu är ju inte sjukskrivning något som enbart är till för vissa utan för precis alla. Det är avsatt urgift i löneutrymmet så att säga med sjukförsäkring. Jag tror hon är tjänstledig men också sjukskriven i perioder. Rättigheter som barnbidrag är ju även för miljonärer. Så parasit är väldigt fel uttryckt.
Citera
2020-10-17, 00:16
Medlem
Citat:
Nu får du skärpa dig
Det du kallar för påhitt och lögner är från fupar, solutredningar och domar som jag till skillnad från dig kopierar bitar från. Det går en röd tråd genom allt... fyllot och mytomanen Karin Lilja...
Varför kopierar du aldrig dina påståenden? För att dom inte stämmer och du vill så gärna sprida dina lögner och skit här i tråden.
.

Då skall vi se vad som är värt att svara på bland lögnerna. Du skrev inte umgåtts med sina barn sedan 2013 vilket FU bevisar att hon visst umgås med ett av dom. Alltså ren lögn från dig då. Nej, du tolkar in helt egna åsikter i väl valda delar av olika rättsprocesser i detta fallet. Du har nog skrivit fylla, och fyllo i hundratals inlägg här och tar sikte på ditt egna hat mot dom som har alkoholproblem. Du har titulerat KL med diverse olika titlar och förnekat ren fakta. Du ljuger även om en dokumenterad och medicinsk vederlagd hjärnblödning. Och nu tolkar du inlägg som om du vore förståndshandikappad. Du har således inget att delge mig utan mitt råd är att läsa mycket noga innan du svarar på andras inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in