2020-10-16, 23:07
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Varför gör inte fransmännen uppror?
Man brukar skylla vår förmåga att knyta näven i fickan på att vi har haft fred för länge.
Fransmannen har väl inte riktigt samma historia på den punkten. Varför låter dom terrorn pågå?
Varför röstade dom inte på Le Pen?
De vill väl behålla sina huvuden på sina kroppar. Ett av demokrati splittrat och ödmjukt folk möter en oresonabel fiende som satt sig i respekt och det riktigt ordentligt. Terrorn har nu åter gjort landvinningar och rädslan över hela Europa breder ut sig och man finner sig i det nya Europa. Man vill ju heller inte framstå som rasist. Därför tiger man!
Citera
2020-10-16, 23:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Undrar hur mycket fransoserna tål. Präster först halshuggna på öppen gata. Nu en lärare. Efter allt annat. Som i Sverige kanske de inte ser grundproblemet med att det kanske inte är så bra detta med massiv muslimsk invandring. Om man som t.ex lärare vill prata om yttrandefrihet utan att behöva gå hem utan huvud.
Citera
2020-10-16, 23:12
Medlem
happilappis avatar
Känns som att fransmännen börjar bli riktigt trötta på islamismen. Ett av dom första länder där man sätter ner foten?
Citera
2020-10-16, 23:14
Medlem
SynthEsizer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Undra hur halshuggningen gick till?

Snittet är väldigt skarpt. Verkligen tvärt av! Chop. Inga slamsor eller något. Måste vart smärtfritt.

Det är munskyddet du ser, inte halsen!
Citera
2020-10-16, 23:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Tidigare när det var aktuellt med IS halshuggningar så googlade jag hur länge man är vid medvetande vid en halshuggning och det har tydligen spekulerats länge om det. Att personen skulle kunna vara vid medvetande några korta sekunder även efter att kropp och huvud har skiljts åt. Många vittnar ju om att huvudet kan grimasera och ha spasmer i ansiktet efter att det skurits loss.
Citera
2020-10-16, 23:16
Medlem
Jag förstår verkligen inte hur dessa terrorister resonerar, känns som om det många gånger handlar om impulsiva handlingar. Varför inte ha lite framförhållning och i alla fall planera i några dagar så att du kan döda lite fler än en person?

Nu är jag långt ifrån en terrorist men det händer att jag leker med tanken ibland... Hur svårt kan det vara att åtminstone döda 10-15 personer? Om man nu ska döda otrogna och få ett livstidsstraff så ska det ju fan vara värt det. Eller?
Citera
2020-10-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Jag förstår verkligen inte hur dessa terrorister resonerar, känns som om det många gånger handlar om impulsiva handlingar. Varför inte ha lite framförhållning och i alla fall planera i några dagar så att du kan döda lite fler än en person?

Nu är jag långt ifrån en terrorist men det händer att jag leker med tanken ibland... Hur svårt kan det vara att åtminstone döda 10-15 personer? Om man nu ska döda otrogna och få ett livstidsstraff så ska det ju fan vara värt det. Eller?
En muslimsk terrorists liv kanske inte är lika mycket värt som vårat och då går ekvationen ihop för dom?
Citera
2020-10-16, 23:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tidigare när det var aktuellt med IS halshuggningar så googlade jag hur länge man är vid medvetande vid en halshuggning och det har tydligen spekulerats länge om det. Att personen skulle kunna vara vid medvetande några korta sekunder även efter att kropp och huvud har skiljts åt. Många vittnar ju om att huvudet kan grimasera och ha spasmer i ansiktet efter att det skurits loss.

Också gjort det. Faktiskt gjorts undersökningar om just den saken. Vid franska revolutionen Giljotinen så var det en massa läkare med där för att utreda saken. De fick tala med sådana som skulle bli halshuggna om de ville var med i experimentet. Några sa ja. Det gick ut på att efter huvudet skilts från kroppen skulle läkaren snabbt som attans vara där och den "frivilliga" då skulle med något tecken blinka eller något annat visa att han/hon fortsatt var vid G. Det sket sig. Det blev inga tecken om möjligt kanske spasmer.
Citera
2020-10-16, 23:29
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Känns som att fransmännen börjar bli riktigt trötta på islamismen. Ett av dom första länder där man sätter ner foten?

Hur då riktigt trötta? Går fransoserna man ur huse med högafflar nu på kvällen? Sätter ner foten? Jag har inte sett något sådant. Länka!
Citera
2020-10-16, 23:30
Medlem
tokens avatar
Frankrike har en stor andel lättkränkta invånare samtidigt som ursprungsfransoserna är väldigt måna om frihet. Dålig kombo. Muslimer behöver lära sig att släppa sin ”stolthet”.
Citera
2020-10-16, 23:31
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Hur då riktigt trötta? Går fransoserna man ur huse med högafflar nu på kvällen? Sätter ner foten? Jag har inte sett något sådant. Länka!

De har förbjudit slöja. En bra början.
Citera
2020-10-16, 23:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Också gjort det. Faktiskt gjorts undersökningar om just den saken. Vid franska revolutionen Giljotinen så var det en massa läkare med där för att utreda saken. De fick tala med sådana som skulle bli halshuggna om de ville var med i experimentet. Några sa ja. Det gick ut på att efter huvudet skilts från kroppen skulle läkaren snabbt som attans vara där och den "frivilliga" då skulle med något tecken blinka eller något annat visa att han/hon fortsatt var vid G. Det sket sig. Det blev inga tecken om möjligt kanske spasmer.

Jag såg en film när en IS-bödel satte ner huvudet på kroppen och i det ögonblicket så grimaserade ansiktet av smärta. Men spekulationerna kan ju mycket väl ha uppstått pga just spasmer i muskler efter dödsögonblicket.
Fast det finns ju vittnesmål som t ex en person som var med om en bilolycka tillsammans med sin kompis och kompisen blev halshuggen vid olyckan. Vittnet uppgav att huvudet öppnade ögonen och tittade sig omrking och såg sin kropp och därefter gjorde något ansiktutryck av förtvivlan och sedan "försvann".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in