2020-10-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Märkligt sammanträffande då jag kan se att HM1 och HM2 har lika jackor, eller har de inte de.

Jeg vet ikke? Kanskje noen med bedre foto-kunnskaper enn meg klarer å se det?
Citera
2020-10-16, 21:46
Medlem
Hettemann 1 og 2 har ikke like jakker. Det er meget enkelt å se.
Citera
2020-10-16, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg bare minner om noen områder der vi ikke vet noen ting om hva politiet har funnet ut.

Biltrafikk til og fra S4, vi vet om; bilen som "kom og gikk" 08:56, bilen som skal ha rygget på gangveien ca 09:05, at bilen til TH skal ha ankommet Futurum 09:10 - 09:15.

Vi vet ingenting om biltrafikk til og fra S4 i løpet av natten og i løpet av morgentimene før 08:56-bilen. Kan vi anta at politiet har kontroll på eventuell biltrafikk til og fra S4 senere på formiddagen? Mener at jeg nylig leste at AEH skal ha forsvunnet en gang mellom 09:14 og 13:30. Dette må jo være i henhold til dekkhistorien.

Vi vet heller ingenting om hva slags detaljinformasjon politiet kan ha fått ut av strømmåleren. Eksempel, hvis det har vært brukt tilstrekkelig mengde varmtvann til at varmtvannsberederen har koblet inn, og hvilket tidspunkt i så fall. Har det vært kjørt vaskemaskin og eller tørketrommel? Har lysene stått på mer enn vanlig i løpet av natten og morgentimene. Er det noe unormalt ved strømforbruket i disse timene før AEH forsvant.

Jeg vet ikke om de har vannmåler, og om en eventuell vannmåler kan gi detaljinformasjon om vannforbruk. Skal man vaske må man bruke vann.

Vi vet at TH ringte AEH åtte ganger. Vi vet ikke om TH har hatt annen utgående eller inngående oppringinger på mobilen. Vi vet ikke hva slags aktivitet det har vært på fasttelefon i S4. Eller på fasttelefon på Futurum. Poenget er at det kan ha vært annen telefonkontakt, som vi vet ingenting om.

Jeg tror at de detaljene som er kjent, overhodet ikke er tilstrekkelig til at det går an å pusle seg frem til et sannsynlig hendelsesforløp.

Men politiet har jo innsyn i alt dette. Og politiet har forløpig fastholdt siktelsen mot TH. Jeg greier ikke å forstå dette annerledes enn at politiet forbereder å ta ut tiltale mot TH.

Ja, det er mye de ikke har fortalt. Den ryggende bilen, hvor den ble av f.eks
Jeg mener at videokameraene også muligens kan spotte bevegelser som skjer mellom Sloraveien 6 og 8 også. Ihvertfall når man kjører bil, så kan man se over til den videregående skolen når man er mellom de to husene.
https://www.google.com/maps/@59.932858,10.9662987,3a,75y,210.93h,86.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sa_6hLl4PL7GyojGxyT5V5A!2e0!7i1 3312!8i6656
Videre så finnes det andre kameraopptak som man kan finne denne bilen på når man synkroniserer og sammenlikner tidspunkter, slik man gjorde med hettemannen. Kameraer ved bensinstasjoner osv.
Så, det kan hende at politiet allerede vet både bil og farge osv.
Det med strømmåleren er også interessant. Det var vel rundt disse tider at Norge byttet ut alle de gamle målerne til smart-målere som rapporterer av seg selv. På denne måten kan man kanskje se om hun hadde dusjet om morgenen. En varmvannstank på 2-3 kw som står på en halvtime, burde gi merkbart utslag.
Det er veldig mye informasjon som holdes tilbake, samme som i Orderudsaken. i Orderudsaken kommer det nye opplysninger, selv 21 år etterpå.
Det virker veldig som at det går mot tiltale ja. Og nye arrestasjoner antakeligvis. Det er ikke bare TH og Utengen som er involvert.
Citera
2020-10-16, 21:53
Medlem
Citat:
Jeg greier ikke å forstå dette annerledes enn at politiet forbereder å ta ut tiltale mot TH.
Enig, jeg tipper det lages en fil nå som er cirka 5000 sider lang, som blir basisen for en straffesak. Med masse kompleks informasjon i tillegg, for eks. lydfiler (avhør) og annen avansert informasjon.

Dette skal være veldig godt sammensatt og skrevet, slik at THs advokater får fullstendig innsyn i alle sakens dokumenter. Samtidig skal alle andre fremtidige tiltalte i saken få innsyn og deres advokater igjen. Så er en rimelig kompleks affære og egentlig bra jobba om de tar ut tiltale før nyttår. Null rom for feilmargin her, og de ønsker å nagle alle de tiltalte.
Citera
2020-10-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det er interessant å lese dine innlegg! Du tar inn info og utelukker støy og villedning
etterhvert som avsløringer kommer. Skulle ønske at disse agendaskribentene også gjorde det, istedet for å begynne igjen på 0-punktet hver dag, uavhengig av opplysninger som kommer fram. Stå på!

Takk for det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Takk for et godt innlegg og at du får fokus på saken igjen, selv om noen fra TT forsøker å gjøre om tråden til å handle om en forumdeltager. Flere av de tingene du tar opp i innlegget foreligger det nok en god del informasjon på som vil bli publisert etterhvert. Etter den omfattende etterforskningen sitter politiet på mye informasjon.

Takk for det ja. Det er jo en del informasjon som slippes, og som blir lite diskutert, fordi den drukner litt i alle innlegg med andre tema.

Feks 08:56-bilen som "kom og gikk". TH var da angivelig hjemme, han dro angivelig til Futurum noen minutter senere.

Ble TH noensinne konfrontert med 08:56-bilen? TH må jo ha merket at en bil kom og dro igjen. Eller? Det er så uklart for meg, hva TH kan ha svart og forklart på dette spørsmålet. Men vi vet ikke mer.

Jeg tror det må ha vært utrolig krevende for politiet å ta opp forklaring fra en mann som snakker så usammenhengende. Det må ha vært et slit.
Citera
2020-10-16, 21:58
Bannlyst
Citat:
Njæsj. Jeg ville foreslå at bakhonet er en panikkartet og meningsløs villedning? Sånn i-siste-liten-håp om å forsinke politiet litt mer.

Vi har jo bare THs ord for at det faktisk lå et bakhon på trappen da han kom hjem. Bakhonet ville ha vært litt mer interessant dersom det fantes vitner, forbipasserende, som også hadde observert dette bakhonet.

Noen slike vitner tror jeg ikke finnes.

Tror det er mye som vi har bare THs ord på. Telefonen på bordet, at den hadde sin faste plass. Valpen som ble funnet på et rom. Bakhonet som du sier. Tror listen er veldig lang.
Citera
2020-10-16, 22:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Dette synes jeg er en interessant teori, Slettsnoken.

Kan du også si mer om 1340-samtalen? Hvem var i såfall inne i huset, tror du?
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Så du tror altså at datteren H*nna som ringte hustelefonen 13:40 også er med på dette, og lyver om at hun snakket med faren..? Det tror ikke jeg.
Ettersom jeg tror TH drepte AE og fikk hjelp av barna til alibi og staging, tror jeg ett av barna befant seg inne i huset.

H*nna ringte 1340 så det må enten ha vært H*dda eller Tr*m, men holder en knapp på at det var H*dda som var i huset.

Det er bare barna som har kunnet gi TH alibi, så jeg tror alle har en rolle i saken.
Citera
2020-10-16, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror bakhonet og stigen hadde samme hensikt: å rote til åstedet mest mulig, her skulle det se ut som en hel bande hadde vært.

Jeg tror fortsatt ikke at TH var inne i huset etter 1330 og heller ikke at det var han som tok telefonen 1340.

Den som tok telefonen 1340 var inne i huset og ringte AE’s telefon 1346, som TH naturlig nok ikke hørte.

TH fikk sjokk da han måte møte politiet et annet sted, fordi han ikke kjente åstedet godt nok.

Hva begrunner du dette med, vet du noe vi ikke vet?

TH fikk sjokk skriver du. Kanskje derfor at han snakket sånn usammenhengende og ufullstendignår de møtte han på bensnstasjonen, i halve setninger slik som politiet sa,
Og dette med at han nekter for at han snakket i halve setninger.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-16 kl. 22:06.
Citera
2020-10-16, 22:02
Medlem
Citat:
Takk for det.

Takk for det ja. Det er jo en del informasjon som slippes, og som blir lite diskutert, fordi den drukner litt i alle innlegg med andre tema.

Feks 08:56-bilen som "kom og gikk". TH var da angivelig hjemme, han dro angivelig til Futurum noen minutter senere.

Ble TH noensinne konfrontert med 08:56-bilen? TH må jo ha merket at en bil kom og dro igjen. Eller? Det er så uklart for meg, hva TH kan ha svart og forklart på dette spørsmålet. Men vi vet ikke mer.

Jeg tror det må ha vært utrolig krevende for politiet å ta opp forklaring fra en mann som snakker så usammenhengende. Det må ha vært et slit.

Det er svært mye politiet skulle ha spurt TH om. Flere pørsmål som henger i luften og står ubesvart, fordi TH ikke vil møte til avhør. Men alt vil jo komme for en dag og man vil få et mer komplett bilde.
Citera
2020-10-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tror det er mye som vi har bare THs ord på. Telefonen på bordet, at den hadde sin faste plass. Valpen som ble funnet på et rom. Bakhonet som du sier. Tror listen er veldig lang.

Ja det er mye THs versjon. Dekkhistorien. Med diverse avsporinger og komplikasjoner.

Må si jeg gleder meg til oppklaringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er svært mye politiet skulle ha spurt TH om. Flere pørsmål som henger i luften og står ubesvart, fordi TH ikke vil møte til avhør. Men alt vil jo komme for en dag og man vil få et mer komplett bilde.

Ja. Saken vil bli oppklart. Og da vil hendelsesforløpet falle på plass. Vi vil få svar på de mange uklarheter, spørsmål og tilsynelatende umuligheter som står åpne nå.
Citera
2020-10-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ja det er mye THs versjon. Dekkhistorien. Med diverse avsporinger og komplikasjoner.

Må si jeg gleder meg til oppklaringen.

Ja. Saken vil bli oppklart. Og da vil hendelsesforløpet falle på plass. Vi vil få svar på de mange uklarheter, spørsmål og tilsynelatende umuligheter som står åpne nå.

I kveld synes jeg veldig mange har oppført seg som servile, håpefulle skolegutter som «håper lærer’n får tak i de slemme guttene».

Har noen lest Aftenposten i dag om hvordan politiet får kjørt seg med «skrittellerfaktaene» sine i Bertheussen-saken?

Det er dessverre ikke sånn at politiet har en stabel med hittil ikke lekkede, gode bevis og teorier som kommer til å få TH, som alle jantemenneskene på denne tråden har bestemt seg for at er skyldig, dømt.

Det er tvert imot sånn at småhjernene i politiet, enten blir tvunget til å gi seg fordi noen sjefer med litt større hjerner kommer til å avslutte alt for dem, eller drar til med tiltale og rettsak og driter seg loddrett ut.

Sorry folkens, det hjelper liksom ikke å drømme om at politet i all hemmelighet har en god sak.

Det hjelper ikke engang å prøve seg på det logisk svake resonnementet om «siden det ikke er spor etter noen i SH4, så må det være TH» (som det heller ikke er spor etter).
Senast redigerad av Sandemose 2020-10-17 kl. 00:18.
Citera
2020-10-16, 23:28
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
I kveld synes jeg veldig mange har oppført seg som servile, håpefulle skolegutter som «håper lærer’n får tak i de slemme guttene».

Har noen lest Aftenposten i dag om hvordan politiet får kjørt seg med «skrittellerfaktaene» sine i Bertheussen-saken?

Det er dessverre ikke sånn at politiet har en stabel med hittil ikke lekkede, gode bevis og teorier som kommer til å få TH, som alle jantemenneskene på denne tråden har bestemt seg for at er skyldig, dømt.

Det er tvert imot sånn at småhjernene i politiet, enten blir tvunget til å gi seg fordi noen sjefer med litt større hjernen kommer til å avslutte alt for dem, eller drar til med tiltale og rettsak og driter seg loddrett ut.

Sorry folkens, det hjelper liksom ikke å drømme om at politet i all hemmelighet har en god sak.

Det hjelper ikke engang å prøve seg på det logisk svake resonnementet om «siden det ikke et spor etter noen i SH4, så må det være TH» (som det heller ikke er spor etter).

Det ser ikke ut som du kommer noen vei med surven din du heller. Du kan istedet bare sette deg ned og la det sige inn at det ser stadig mørkere ut for TH. Tiden vil vise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in