2020-10-16, 14:51
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, det vet jeg ikke, men konstaterer at hele eiendommen er omringet av bakhon. Kanskje TH klarer å se forskjell på enhver bakhonbit og konstatere at den ikke er fra hans gjerde, men der ligger ikke min ekspertise

Ja, merkelig. Har sett på bilder at det er bakhoner på mange områder på tomta.
Citera
2020-10-16, 14:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror fortsatt ikke at TH var inne i huset etter 1330 og heller ikke at det var han som tok telefonen 1340.

Den som tok telefonen 1340 var inne i huset og ringte AE’s telefon 1346, som TH naturlig nok ikke hørte.
Så du tror altså at datteren H*nna som ringte hustelefonen 13:40 også er med på dette, og lyver om at hun snakket med faren..? Det tror ikke jeg.
Citera
2020-10-16, 15:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg tror ikke politiet er så udugelige at de ikke klarer å fastslå hvor en nødsamtale er ringt fra. Her vet vi også at lydeksperten Truls Birkeland har vært inne i saken, så om de hadde mistanke om at nødsamtalen ikke var ringt fra huset så ville vi sett en hel annen utvikling i saken.

Saken er nok mer kompleks enn vi tror, og min gjetning er at TH har en rolle men hvor stor den er gjenstår å se.
Det er ikke mulig å fastslå hvor en trådløs fasttelefon (hvis det er tilfelle) er ringt fra innenfor dekningsområdet dens.

Sitter man f.eks. i en bil/garasje utenfor boligen, vil ikke dette kunne registreres som annet enn fra S4.

Dette regner jeg med at lydeksperten i så fall har undersøkt, og hvis det er bekreftet at TH ringte fra innsiden av S4 er det i så fall noe nytt.
Citera
2020-10-16, 15:41
Avslutad
Citat:
Nei, det vet jeg ikke, men konstaterer at hele eiendommen er omringet av bakhon. Kanskje TH klarer å se forskjell på enhver bakhonbit og konstatere at den ikke er fra hans gjerde, men der ligger ikke min ekspertise
Du hadde sikkert sett forskjell, dersom du visste at alle dine var beiset, om det som lå på trappa var ubehandlet.
Citera
2020-10-16, 16:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du hadde sikkert sett forskjell, dersom du visste at alle dine var beiset, om det som lå på trappa var ubehandlet.

På bilder nedenfra så ser man at det mangler noen hon i gjerdet. Kan hende at disse var anskaffet med tanke på vedlikehold.

Kanskje tanken var å fikse gjerdet, så T*ssen kunne kunne få utfolde seg fritt på tomta?
Senast redigerad av Farkosten 2020-10-16 kl. 16:15. Anledning: tillegg
Citera
2020-10-16, 18:40
Medlem
Hvilken andre funksjoner enn signal eller hindre døren gå opp kan bakhonett ha?

Ut fra det vi vet synes jeg bakhonet er noe av det mest interessante.
Citera
2020-10-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg synes behandlingen av zzzz her inne er utidig.

Jeg mener det er mange som «forsøpler» tråden, med spamming, ensidig fokus, gjentagelser, slenge ut påstander, ikke gidde å svare etc. Både av de som mener at TH er skyldig og de som heller mot hans uskyld.

Det ble derimot svært massivt mot zzz og da blir det utrivelig å lese. Zzzz er ikke verre enn mange andre.

Det er klart det blir mange syn, måter å diskutere på, sakligheten og usakligheter når vi er så mange ulike mennesker her inne.

Jeg forstår derimot ikke ønske om et ekkokammer, der alle er enige, og om ikke så bør en kje uttale seg. Hva er poenget med det? Være litt generøs mot hverandre, og ha aksept for ulike syn.

Er jo bedre å bare svare når man blir spurt, enn å begynne å hetse og oppmuntre til å ignorer bestemte brukere.

Ja.
Z-z-z försöker ju bara hålla sig till fakta och pekar på sådant som inte blivit så noga efterforskat.
Om fallet blir ouppklarat må man efteråt beklaga att man inte gått vidare och djupare med
de spår som Z-z-z tar upp-
Citera
2020-10-16, 20:53
Medlem
Jeg bare minner om noen områder der vi ikke vet noen ting om hva politiet har funnet ut.

Biltrafikk til og fra S4, vi vet om; bilen som "kom og gikk" 08:56, bilen som skal ha rygget på gangveien ca 09:05, at bilen til TH skal ha ankommet Futurum 09:10 - 09:15.

Vi vet ingenting om biltrafikk til og fra S4 i løpet av natten og i løpet av morgentimene før 08:56-bilen. Kan vi anta at politiet har kontroll på eventuell biltrafikk til og fra S4 senere på formiddagen? Mener at jeg nylig leste at AEH skal ha forsvunnet en gang mellom 09:14 og 13:30. Dette må jo være i henhold til dekkhistorien.

Vi vet heller ingenting om hva slags detaljinformasjon politiet kan ha fått ut av strømmåleren. Eksempel, hvis det har vært brukt tilstrekkelig mengde varmtvann til at varmtvannsberederen har koblet inn, og hvilket tidspunkt i så fall. Har det vært kjørt vaskemaskin og eller tørketrommel? Har lysene stått på mer enn vanlig i løpet av natten og morgentimene. Er det noe unormalt ved strømforbruket i disse timene før AEH forsvant.

Jeg vet ikke om de har vannmåler, og om en eventuell vannmåler kan gi detaljinformasjon om vannforbruk. Skal man vaske må man bruke vann.

Vi vet at TH ringte AEH åtte ganger. Vi vet ikke om TH har hatt annen utgående eller inngående oppringinger på mobilen. Vi vet ikke hva slags aktivitet det har vært på fasttelefon i S4. Eller på fasttelefon på Futurum. Poenget er at det kan ha vært annen telefonkontakt, som vi vet ingenting om.

Jeg tror at de detaljene som er kjent, overhodet ikke er tilstrekkelig til at det går an å pusle seg frem til et sannsynlig hendelsesforløp.

Men politiet har jo innsyn i alt dette. Og politiet har forløpig fastholdt siktelsen mot TH. Jeg greier ikke å forstå dette annerledes enn at politiet forbereder å ta ut tiltale mot TH.
Citera
2020-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Hvilken andre funksjoner enn signal eller hindre døren gå opp kan bakhonett ha?

Ut fra det vi vet synes jeg bakhonet er noe av det mest interessante.

Njæsj. Jeg ville foreslå at bakhonet er en panikkartet og meningsløs villedning? Sånn i-siste-liten-håp om å forsinke politiet litt mer.

Vi har jo bare THs ord for at det faktisk lå et bakhon på trappen da han kom hjem. Bakhonet ville ha vært litt mer interessant dersom det fantes vitner, forbipasserende, som også hadde observert dette bakhonet.

Noen slike vitner tror jeg ikke finnes.
Senast redigerad av kornblomst 2020-10-16 kl. 21:06. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-10-16, 21:11
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg bare minner om noen områder der vi ikke vet noen ting om hva politiet har funnet ut.

Biltrafikk til og fra S4, vi vet om; bilen som "kom og gikk" 08:56, bilen som skal ha rygget på gangveien ca 09:05, at bilen til TH skal ha ankommet Futurum 09:10 - 09:15.

Vi vet ingenting om biltrafikk til og fra S4 i løpet av natten og i løpet av morgentimene før 08:56-bilen. Kan vi anta at politiet har kontroll på eventuell biltrafikk til og fra S4 senere på formiddagen? Mener at jeg nylig leste at AEH skal ha forsvunnet en gang mellom 09:14 og 13:30. Dette må jo være i henhold til dekkhistorien.

Vi vet heller ingenting om hva slags detaljinformasjon politiet kan ha fått ut av strømmåleren. Eksempel, hvis det har vært brukt tilstrekkelig mengde varmtvann til at varmtvannsberederen har koblet inn, og hvilket tidspunkt i så fall. Har det vært kjørt vaskemaskin og eller tørketrommel? Har lysene stått på mer enn vanlig i løpet av natten og morgentimene. Er det noe unormalt ved strømforbruket i disse timene før AEH forsvant.

Jeg vet ikke om de har vannmåler, og om en eventuell vannmåler kan gi detaljinformasjon om vannforbruk. Skal man vaske må man bruke vann.

Vi vet at TH ringte AEH åtte ganger. Vi vet ikke om TH har hatt annen utgående eller inngående oppringinger på mobilen. Vi vet ikke hva slags aktivitet det har vært på fasttelefon i S4. Eller på fasttelefon på Futurum. Poenget er at det kan ha vært annen telefonkontakt, som vi vet ingenting om.

Jeg tror at de detaljene som er kjent, overhodet ikke er tilstrekkelig til at det går an å pusle seg frem til et sannsynlig hendelsesforløp.

Men politiet har jo innsyn i alt dette. Og politiet har forløpig fastholdt siktelsen mot TH. Jeg greier ikke å forstå dette annerledes enn at politiet forbereder å ta ut tiltale mot TH.

Det er interessant å lese dine innlegg! Du tar inn info og utelukker støy og villedning
etterhvert som avsløringer kommer. Skulle ønske at disse agendaskribentene også gjorde det, istedet for å begynne igjen på 0-punktet hver dag, uavhengig av opplysninger som kommer fram. Stå på!
Citera
2020-10-16, 21:13
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror bakhonet og stigen hadde samme hensikt: å rote til åstedet mest mulig, her skulle det se ut som en hel bande hadde vært.

Jeg tror fortsatt ikke at TH var inne i huset etter 1330 og heller ikke at det var han som tok telefonen 1340.

Den som tok telefonen 1340 var inne i huset og ringte AE’s telefon 1346, som TH naturlig nok ikke hørte.

TH fikk sjokk da han måte møte politiet et annet sted, fordi han ikke kjente åstedet godt nok.
Hva begrunner du dette med, vet du noe vi ikke vet?

Dette synes jeg er en interessant teori, Slettsnoken.

Kan du også si mer om 1340-samtalen? Hvem var i såfall inne i huset, tror du?
Citera
2020-10-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Takk for et godt innlegg og at du får fokus på saken igjen, selv om noen fra TT forsøker å gjøre om tråden til å handle om en forumdeltager. Flere av de tingene du tar opp i innlegget foreligger det nok en god del informasjon på som vil bli publisert etterhvert. Etter den omfattende etterforskningen sitter politiet på mye informasjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in