2020-10-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Den frågan har varit uppe i en annan tråd , var en häktad och sen eventuellt dömd person är skriven.
Googlade lite på det , och fängelse räknas som vistelse...du bor inte på anstalten m.a.o.
Tack för det. Men de har ju sin dygnsvila där? Men förstår hur du menar.
Citera
2020-10-16, 22:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Förstår inte när Karin ska ha hunnit med allt. Gick hon sängvägen till höga poster?
Det finns många uppgifter om ett alkoholmissbruk som började tidigt. Redan i ungdomsåren som student när hon blev full och galen och låg runt. Promiskuös och nymfoman är ord som har sagts om henne.
Det fortsätter och hon träffar HOL runt 1998. Karin får barn 2002 och 2004 och jobbar väldigt lite när barnen är små och alkoholmissbruket accelererar.
När barnen har blivit lite större jobbar hon heller inte speciellt mycket så när skulle hon har hunnit med den fantastiska karriären som beskrivs... samtidigt som hon dricker hårt?

Nej, stämmer ej.
Maken till åtråvärd har nog aldrig funnits nog fog för. Hon har nekat åtskilliga under sina glansdagar, inkl mig själv under ett klumpigt försök. Hon har aldrig slirat förut.
Hon är och förblir inte åtkomlig, därtill inte heller genuint intresserad annat än på ett mycket professionellt plan.
Spåra bakåt - hennes missbruk uppstod efter hennes stroke. Punkt på det.

Alkohol måhända, ok , men missbruk, nja, tillfälligtvis. Inte mer än andra svenssons.
Senare isf, efter hjärnblödningen.
Promiskuös - nej. Glöm det. Aldrig när det gäller Lilja.
Hon har alltid kilat stadigt, trots sin naturliga "har det där"-utstrålning och ständigt uppvaktad. Hon har varit 100% trogen, enligt min mening. Gammaldags så sett, och ej storstadsvänlig så sett.
Många har hållit Karin som dröm-kvinnan, och avunden mot Henrik var ej nådig då dom gifte sig. Knappast Karin´s last, utan naturligt.

Hon är den, som varit med om det, som senare mynnat ut i skit. Inget mer eller mindre, bortsett från hennes juridiska karriär.
Detta kunde nog hänt vilken vanlig svennebanan som helst, egentligen.
Citera
2020-10-16, 22:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ganska korrekt. Examen -94, därefter en stark karriär.
Det fina med karriären är att hon alltid verkat i skymundan, bort från massmedia. Hon har aldrig dragit på sig median, eller meningsmotståndares försök till medialjus.
Hon har alltid verkat effektivt bakom ridån, därav frånvaron av bilder/info om henne på internet. Jag vet att detta varit medvetet av henne, då hon alltid ansett media vara skadligt.
I samband med hennes haveri,har dock detta ändrats, då hon gärna ställt upp på intervjuer osv.

Glömmer aldrig då hon i början av -10-talet läxade upp en återkommande yngling i ett personrån-ärende. Offret ifråga hade denna gången brutit axeln i samband med rånet, då denne dragits till marken i ett handväske-ryck.
Domen kom att bli relativt lindrig trots vålds-inblandning, men hon talade till ynglingen på ett sätt som ingen annan rådman någonsin gjort.
Inte ofta man ser en ganska härdad ungdomsbrottsling börja lipa i rätten...

Jag placerar Karin i en mindre samling starka personligheter runtom landet som kom att stärka just kvinnor inom ämbetet, vilket med tid gav sig positivt.
Hon var med och banade väg, om man säger så.
Jag vill ej lyfta henne till skyarna, då hon verkat i Sthlm med betydligt större konkurrens & fler anhängare än diverse mellanorter med mindre andel, men jag kan likförbannat understryka att hennes namn är känt inom ämbetet i regionerna kring huvudstaden såväl som på västkusten såväl som i norrlandet.

Jag ogillar starkt att man utmålar henne som en toka/dåre här.
Någon med lite balans, måste åtminstone undra hur en gestalt likt hennes havererat till denna grad?

Som sagt, vidunderligt hur en sådan här personlighet havererat såpass.
Oavsett domslut, kommer jag nog dess värre få leve med frågan om hennes sjukdomstillstånd varit bärande till hennes aktioner på något underfundigt vis.
Konsekvenser av en Subduralblödning med överlevnad är som ett svart hål för forskningen, såvitt jag vet vet.
Men vänta nu... du skrev förut att du är 35 år men du kan rada upp vad hon har gjort sedan 1994 när du var 9 år gammal.
Sen drar du upp något som hände i början av 10 talet när du var ca 25.
Jag får inte ihop det.
När menar du att hon skulle ha haft en subduralblödning? Den enda blödning vi känner till hände i mitten av mars 2014 och då jobbade inte Karin längre.

Det finns nästan ingenting om Karins jobb som jurist/åklagare/domare att hitta.
När har hon jobbat egentligen?
Citera
2020-10-16, 22:16
Medlem
Citat:
Nej, stämmer ej.
Maken till åtråvärd har nog aldrig funnits nog fog för. Hon har nekat åtskilliga under sina glansdagar, inkl mig själv under ett klumpigt försök. Hon har aldrig slirat förut.
Hon är och förblir inte åtkomlig, därtill inte heller genuint intresserad annat än på ett mycket professionellt plan.
Spåra bakåt - hennes missbruk uppstod efter hennes stroke. Punkt på det.

Alkohol måhända, ok , men missbruk, nja, tillfälligtvis. Inte mer än andra svenssons.
Senare isf, efter hjärnblödningen.
Promiskuös - nej. Glöm det. Aldrig när det gäller Lilja.
Hon har alltid kilat stadigt, trots sin naturliga "har det där"-utstrålning och ständigt uppvaktad. Hon har varit 100% trogen, enligt min mening. Gammaldags så sett, och ej storstadsvänlig så sett.
Många har hållit Karin som dröm-kvinnan, och avunden mot Henrik var ej nådig då dom gifte sig. Knappast Karin´s last, utan naturligt.

Hon är den, som varit med om det, som senare mynnat ut i skit. Inget mer eller mindre, bortsett från hennes juridiska karriär.
Så du tror att hjärnblödningen är boven här? Jag vet att sånt kan förändra en människa rejält. När det slocknar även i väldigt små områden så påverkar det enormt. Det verkar som om du ser det som en utlösande faktor till hennes personlighetsförändring och ökande alkoholkonsumtion.
Citera
2020-10-16, 22:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nu är ju inte sjukskrivning något som enbart är till för vissa utan för precis alla. Det är avsatt urgift i löneutrymmet så att säga med sjukförsäkring. Jag tror hon är tjänstledig men också sjukskriven i perioder. Rättigheter som barnbidrag är ju även för miljonärer. Så parasit är väldigt fel uttryckt.
Är du inte nykter eller?
Varför skulle Karin få något barnbidrag när hon inte har varken vårdnad eller umgänge med barnen sedan dec 2013.
Citera
2020-10-16, 22:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Ja "avunden" var så stark så alla HOLs vänner tog avstånd från hans jobbiga fru som bjöd ut sig till andra män och levde rövare på middagar.
Menar du att alla samstämmiga uppgifter om Karins beteende både i fup och av dom som har känt henne här i ungdomsåren är lögner.
Karins vänner tog avstånd också pga av hennes beteende.
Citera
2020-10-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ganska korrekt. Examen -94, därefter en stark karriär.
Det fina med karriären är att hon alltid verkat i skymundan, bort från massmedia. Hon har aldrig dragit på sig median, eller meningsmotståndares försök till medialjus.
Hon har alltid verkat effektivt bakom ridån, därav frånvaron av bilder/info om henne på internet. Jag vet att detta varit medvetet av henne, då hon alltid ansett media vara skadligt.
I samband med hennes haveri,har dock detta ändrats, då hon gärna ställt upp på intervjuer osv.

Glömmer aldrig då hon i början av -10-talet läxade upp en återkommande yngling i ett personrån-ärende. Offret ifråga hade denna gången brutit axeln i samband med rånet, då denne dragits till marken i ett handväske-ryck.
Domen kom att bli relativt lindrig trots vålds-inblandning, men hon talade till ynglingen på ett sätt som ingen annan rådman någonsin gjort.
Inte ofta man ser en ganska härdad ungdomsbrottsling börja lipa i rätten...

Jag placerar Karin i en mindre samling starka personligheter runtom landet som kom att stärka just kvinnor inom ämbetet, vilket med tid gav sig positivt.
Hon var med och banade väg, om man säger så.
Jag vill ej lyfta henne till skyarna, då hon verkat i Sthlm med betydligt större konkurrens & fler anhängare än diverse mellanorter med mindre andel, men jag kan likförbannat understryka att hennes namn är känt inom ämbetet i regionerna kring huvudstaden såväl som på västkusten såväl som i norrlandet.

Jag ogillar starkt att man utmålar henne som en toka/dåre här.
Någon med lite balans, måste åtminstone undra hur en gestalt likt hennes havererat till denna grad?

Som sagt, vidunderligt hur en sådan här personlighet havererat såpass.
Oavsett domslut, kommer jag nog dess värre få leve med frågan om hennes sjukdomstillstånd varit bärande till hennes aktioner på något underfundigt vis.
Konsekvenser av en Subduralblödning med överlevnad är som ett svart hål för forskningen, såvitt jag vet vet.

Mycket bra att höra om henne sett från lite annan synvinkel än vad som diskuteras här annars!

Men fem år från examen till hovrätten och då måste hon ju varit fiskal då redan 98 kanske eller i början av 99 och sen assessor via åklagare, rådman, arbetsdomstolen osv. Det låter som nåt år i varje instans. Hur mycket kött får man då på benen?

Jag menar det låter som ett så kort spann då vissa kanske jobbar som åklagare i tre eller fem år sen går vidare. Vissa är rådmän i ett par år och är sen aktuella ens som fiskal i hovrätten.

Här har det gått undan och vet någon om det är normalt? I princip skolbänken till hovrätten på drygt fyra år om man hårddrar det lite beroende på vilken månad hon tog examen och när tillträdde fiskal hovrätten för att sen att bli assessor 99-12-01.
Hon fyllde väl 50 här nyligen så runt 28-29 år då när aktuell för Hovrätten. Igen - är det vanligt?

Försöker hitta lite svar till hennes kollaps den här vägen.
Citera
2020-10-16, 22:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så du tror att hjärnblödningen är boven här? Jag vet att sånt kan förändra en människa rejält. När det slocknar även i väldigt små områden så påverkar det enormt. Det verkar som om du ser det som en utlösande faktor till hennes personlighetsförändring och ökande alkoholkonsumtion.
Vilken hjärnblödning? Den hon fick i mars 2014 kan knappast ha påverkat henne bakåt till när barnen var små och hon smygsöp i hemmet och drog iväg dom till pizzerian och drack vin.

Det finns ingen uppgift om någon tidigare stroke. Bara ett accelererande alkoholmissbruk som i längden förändrar människor när dom super bort hjärncellerna.
Citera
2020-10-16, 22:38
Medlem
Citat:
Vilken hjärnblödning? Den hon fick i mars 2014 kan knappast ha påverkat henne bakåt till när barnen var små och hon smygsöp i hemmet och drog iväg dom till pizzerian och drack vin.

Det finns ingen uppgift om någon tidigare stroke. Bara ett accelererande alkoholmissbruk som i längden förändrar människor när dom super bort hjärncellerna.
Lugn och fin. Jag försöker få ihop det här. Hon kanske haft fler? Det är lite rörigt när det gäller Karin.
Citera
2020-10-16, 22:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Men vänta nu... du skrev förut att du är 35 år men du kan rada upp vad hon har gjort sedan 1994 när du var 9 år gammal.
Sen drar du upp något som hände i början av 10 talet när du var ca 25.
Jag får inte ihop det.
När menar du att hon skulle ha haft en subduralblödning? Den enda blödning vi känner till hände i mitten av mars 2014 och då jobbade inte Karin längre.

Det finns nästan ingenting om Karins jobb som jurist/åklagare/domare att hitta.
När har hon jobbat egentligen?

Jag 35+ där omkring.
Säg att Karin slutade vara verksam runt 2017, så är vi nära.
Dock betrodda kollegor som berättat. Spåra gärna min historik i denne tråd. Flashback är en sophög betraktat häri. Huf kanske berättar litet mer?
Inget försvar dock, hon har ju havererat bortom räddning även för oss mest brydda. Hon har ju uppenbarligen försökt mörda sin ex-man, med ganska avancerade sätt - värst genom att försöka manipulera sina egna födda barn.
Detta kommer ofelbart resultera i långt straff, då hon idogt gjort dessa försök. Hon har tappat sinnet helt, jämfört med den Karin kollegor känner henne - ej jämförbart intill.

Man måste ju på något vis som människa fråga sig, hur en framstående profil plötsligt fått avbrott och halkat snett?
Särskilda utredningar i all ära nu för tiden då dom är helt slutna, med Jesper R och åklagare Kastlund mfl i front, men man måste undra hur en sådan som Karin kommit skevt och blivit en brottsling på denna nivå?
Klart dom bollar med varandra, då dom känner varandra, så man undrar ju hur tanke gångarna går?
Åklagaren i detta är en färsking inom SU, så han följer bara devisen, men jag undrar vad tex Kastlund tänker om detta?

Citat:

Tror så, ej föremål för ifrågasättning sett till vad jag jag lärt mig om den typen av stroke.
Men föga troligt att någon juridiskt vidimerar någorlunda, då forskningen ej finns på plats i någon mån som kan betraktas bärande.
Hennes förfall är juridiskt ett mysterium, i min mening. Inte ens svartsjuka eller hat kan framkalla sådant här beteende, så det måste vara något annat. Hon har bytt skepnad efter stroken, och den nya skepnaden är en överraskning för alla som känt till henne sedan tidigare.
Citera
2020-10-16, 22:44
Medlem
Citat:
Jag 35+ där omkring.
Säg att Karin slutade vara verksam runt 2017, så är vi nära.
Dock betrodda kollegor som berättat. Spåra gärna min historik i denne tråd. Flashback är en sophög betraktat häri. Huf kanske berättar litet mer?
Inget försvar dock, hon har ju havererat bortom räddning även för oss mest brydda. Hon har ju uppenbarligen försökt mörda sin ex-man, med ganska avancerade sätt - värst genom att försöka manipulera sina egna födda barn.
Detta kommer ofelbart resultera i långt straff, då hon idogt gjort dessa försök. Hon har tappat sinnet helt, jämfört med den Karin kollegor känner henne - ej jämförbart intill.

Man måste ju på något vis som människa fråga sig, hur en framstående profil plötsligt fått avbrott och halkat snett?
Särskilda utredningar i all ära nu för tiden då dom är helt slutna, med Jesper R och åklagare Kastlund mfl i front, men man måste undra hur en sådan som Karin kommit skevt och blivit en brottsling på denna nivå?
Klart dom bollar med varandra, då dom känner varandra, så man undrar ju hur tanke gångarna går?
Åklagaren i detta är en färsking inom SU, så han följer bara devisen, men jag undrar vad tex Kastlund tänker om detta?

Tror så, ej föremål för ifrågasättning sett till vad jag jag lärt mig om den typen av stroke.
Men föga troligt att någon juridiskt vidimerar någorlunda, då forskningen ej finns på plats i någon mån som kan betraktas bärande.
Hennes förfall är juridiskt ett mysterium, i min mening. Inte ens svartsjuka eller hat kan framkalla sådant här beteende, så det måste vara något annat. Hon har bytt skepnad efter stroken, och den nya skepnaden är en överraskning för alla som känt till henne sedan tidigare.
Karin har varit borta från yrket åtminstone i sex år enligt det jag läst i fupen. Hon har blivit hemskickat på grund av fylla på jobbet. Hon har enligt vittnesmål i fupen druckit ganska hårt åtminstone i tio år. Om man bara tar hälften av vad vittnesmålen berättar i fupen, så var det riktigt illa.

Jag får inte ihop det med din bild du förmedlar @rotesau.
Citera
2020-10-16, 22:52
Medlem
Citat:
Karin har varit borta från yrket åtminstone i sex år enligt det jag läst i fupen. Hon har blivit hemskickat på grund av fylla på jobbet. Hon har enligt vittnesmål i fupen druckit ganska hårt åtminstone i tio år. Om man bara tar hälften av vad vittnesmålen berättar i fupen, så var det riktigt illa.

Jag får inte ihop det med din bild du förmedlar @rotesau.

Och jag får inte ihop tidslinjen efter hennes examen så jag tar det en vända till här.

Vägen till domaryrket ser ut så här:

https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/jobba-hos-oss/sa-blir-du-domare/domarbanan/

Jäkla tajt va med examen 94? Nog att kursen bara är tio veckor för assessor men hon har ju varit åklagare och bara notarietjänstgöringen osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in