2020-10-16, 22:12
Avslutad
Nån modig lärare i valfri förort skulle kunna testa detta i Sverige. Undervisning om yttrandefrihet.

Nä, just det. Vi har ju ingen yttrandefrihet i Sverige. Det skulle ju räknas som hets mot folkgrupp att visa såna bilder i Sverige. Dumstrut på mig.
Citera
2020-10-16, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av betlebub
Detta dåd var inte terrorism det var hämnd. européer; civila medborgare & övriga glömmer sådana här händelser rätt snabbt & går tillbaka till sina hånflin. "terror" är väl det som en del barn i Syrien känner tack vare västmakterna & övriga polluxar.

Att USA och NATO (och dessförinnan britterna och fransmännen efter första världskriget) aldrig skulle ha börjat stöka omkring i mellanöstern är en sak. Men om nu väst är så hemskt och ondskefullt varför kommer de hit och mjölkar bidrag? Varför driver de inte ut väst från mellanöstern istället för att fly rakt in i själva lejonkulan? Israel hjälper gärna till vid det här laget (de är själva mer än trötta på amerikanarna och börjar närma sig Kina och Ryssland mer). Släpp judehatet och släpp Shia vs Sunni tramset också. Sluta gärna jävlas med armenier och andra kristna minoriteter i MENA också (förutsatt att de kristna slutar jävlas med er också då jag inser att kristna i MENA inte är helt oskyldiga heller). Lär er samsas och sluta göra er själva avskydda i Europa när ni ballar ur och halshugger och spränger och kör över folk och beter er. Ett lugnare MENA från Dakar till Islamabad är bara bra för hela planeten. Mindre destabilisering och lidande i MENA och mindre massinvandring till Europa. Öga för öga leder ingen av oss någon vart förutom ner i avgrunden tillsamans. Då får bara högerpopulister som Le Penne vatten på sina kvarnar. Tror du det blir bättre för oss västerlänningar när det kommer någon sorts Tarrant idiot och ballar ur? Detta hjärndöda våld leder bara till ytterligare marginalisering och polarisering som inte gagnar någon förutom populistiska politiker och affärsmän i väst (och även ryska och kinesiska affärsmän/oligarker så det handlar inte riktigt om nationalitet då vi lever i en global värld styrd av en multinationell oligarki med både gemsamma mål och meningskiljaktigheter) till både vänster (när det är avskum som Tarrant som håller på) och höger (när det är avskum som trådaktuelle GM som ballar ur).

Det är aldrig ens fel att två träter. Dåd som dessa samt moskèskjutningarna på Nya Zeeland till exempel leder bara till att konflikter blir ännu mer svårlösta.

Extremister är sina egna värsta fiender. Kontraproduktiva och lågbegåvade.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-10-16 kl. 22:38.
Citera
2020-10-16, 22:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jaha har du googlat vad beheads betyder nu? Versalerna var Daily Mails och inte mina. Det var ett citat.

Du fick det låta som det är något otroligt viktigt du vill förmedla, något som är så uppenbart. Så då antog jag att det måste vara ordet i versaler du avser i så fall... Och nej, jag googlade inte.

Du kritiserar svensk media för den inte uttrycker sig likadant som en brittisk tabloid...

Jag vill ha nyheter, inte click bait.
Citera
2020-10-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Ska sanningen fram skiter jag blanka fan i religioner. Men tycker man kan ge fan i att avbilda deras profet. Dom vill ha det så, så låt det var så då. Sen kan dom inte kräva att alla ska tänka som deras religion men fan avbilda inte. Dom vill inte ha det så. Det bara är så. Region är känsligt för att det är någon annans verklighet.

Håller inte med...
Vill vi att västerländsk demokrati ska överleva behöver vi fler människor som är villiga att offra sina liv för yttrandefriheten (Lars Vilks, Rasmus Paludan etc..). Den här läraren är en hjälte och får aldrig glömmas.
Ju fler människor som går i samma spår, desto mer visar muslimerna upp sina rätta ansikten. Förr eller senare går det inte att ignorera elefanten i rummet.
Citera
2020-10-16, 22:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Det enda sättet att komma till bukt med problemet är att avrätta GMs alla anhöriga, samt alla som liknar honom.
Det finns inget som fungerar på dessa människor förutom brutalt våld. Googla Vlad Tepes. Han fattade detta.

Ryssarna fick väl lite bukt med det genom att begrava de som gjorde terror dåd inlindade i bacon. Israel river ner alla hus som tillhör varenda en i släkten. Saker som kanske får personen att tänka till innan.
Citera
2020-10-16, 22:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tänk att polletten ännu inte har trillat ned för dig.

Samma sak som när SVT vid tidigare terrordåd har kallat det för tänkbart fall av sjukdom/olycka, samtidigt som landets myndigheter gått ut med att det är terror.

SVT:s ordval och narrativ är ingen slump. Muslimska terrordåd gör man allt för att förminska och relativisera.

Snart på SVT: "Har inget med Islam att göra."

Student, missnöjd med betygsättning utförde stickvåld mot lärares hals.
Citera
2020-10-16, 22:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tänk att polletten ännu inte har trillat ned för dig.

Samma sak som när SVT vid tidigare terrordåd har kallat det för tänkbart fall av sjukdom/olycka, samtidigt som landets myndigheter gått ut med att det är terror.

SVT:s ordval och narrativ är ingen slump. Muslimska terrordåd gör man allt för att förminska och relativisera.

Snart på SVT: "Har inget med Islam att göra."

Vilken jävla pollett? Det står svart på vitt i artikeln på SVT att det är en halshuggning med tecken av terrorism kopplat till att läraren ska ha visat bilder på Muhammed.

Vad mer ska de göra? Vara extremt grafiska? Är läsförståelsen så otroligt låg i Sverige nu?
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-10-16 kl. 22:22.
Citera
2020-10-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Ska sanningen fram skiter jag blanka fan i religioner. Men tycker man kan ge fan i att avbilda deras profet. Dom vill ha det så, så låt det var så då. Sen kan dom inte kräva att alla ska tänka som deras religion men fan avbilda inte. Dom vill inte ha det så. Det bara är så. Region är känsligt för att det är någon annans verklighet.

Man måste få kritisera och göra satir av en religion - oavsett om de vill eller inte. Det finns de som anser att Muhammed ställde till med rätt mycket otyg när han levde. En och annan person miste liksom livet pga honom... Skall de inte få kritisera, vara sura på och håna en person som orsakat elände?

Vart går gränsen? Om man inte nu avbildar - får jag kränka honom? Nä, säger du säkert. Msn sksll inte kränka - MEN, tänk då på att Muhammed var en riktig person - som sade sig ha guds budskap (eller något sådant). Och han var ofelbar. Det betyder att om jag inte tror på gud - om gud inte finns - så ljög Muhammed. Om jag inte tror på gud så betyder det att jag indirekt säger att Muhammed snackade skit och hittade på, eller att han inbillade sig. Så genom att vara icke troende så kränker jag indirekt Muhammed genom att indirekt säga att han ljög eller inbillade sig. Det tror jag inte heller att islamister tycker är så kul att höra, och det är respektlöst mot deras profet... Så måste jag tro på gud, eller om inte, vara tyst om att jag inte tror på gud?
Citera
2020-10-16, 22:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Daily stormer skriver om terrordådet. !!OBS!! Varning! bild på det avskurna huvudet.

https://dailystormer.su/leftist-teacher-beheaded-in-france-over-muhammed-cartoons-life-comes-at-you-fast/
Det liknar verkligen en fd historielärare.

Det känns lite extra sorgligt eftersom humanistiskt intresserade historielärare ofta är ganska veka människor. Inte personer som är vältränade i självförsvar.

Låt oss hoppas att detta är det allra sista muslimska dådet i Europa och att utövarna av läran hädanefter visar hur fredens religion kan vara ett positivt föredöme.
Citera
2020-10-16, 22:23
Medlem
Soterns avatar
Enkelt: ska de leva och verka här i väst, får de tåla yttrandefrihet och tryckfrihet. Om de inte tåler det, åk hem!
Citera
2020-10-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Student, missnöjd med betygsättning utförde stickvåld mot lärares hals.

"En utsatt migrant, utsatt för strukturell rasism och hat, ville inget illa. Mönsterelev, hjälpte hemlösa katter och gamla tanter över gatan. Han trodde inte att kniven var vass. Islam har inget med islam att göra...."

Utländsk media visar det avhuggna huvudet.

Svensk media vägrar. Man vill inte visa hur islam ser ut.
Citera
2020-10-16, 22:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Varför gör inte fransmännen uppror?
Man brukar skylla vår förmåga att knyta näven i fickan på att vi har haft fred för länge.
Fransmannen har väl inte riktigt samma historia på den punkten. Varför låter dom terrorn pågå?
Varför röstade dom inte på Le Pen?

Håller med. Frankrike är ju väldigt drabbade av muslimska terrordåd. Flest i Europa? Mer än Tyskland som har tagit emot många invandrare. Frankrike hade ju lastbilsdådet på strandpromenaden, skjutningen på Bataclan (eller hur det stavas), Charlie Hebdo och nu detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in