Citat:
Ursprungligen postat av
Queenofqueens
Ska sanningen fram skiter jag blanka fan i religioner. Men tycker man kan ge fan i att avbilda deras profet. Dom vill ha det så, så låt det var så då. Sen kan dom inte kräva att alla ska tänka som deras religion men fan avbilda inte. Dom vill inte ha det så. Det bara är så. Region är känsligt för att det är någon annans verklighet.
Man måste få kritisera och göra satir av en religion - oavsett om de vill eller inte. Det finns de som anser att Muhammed ställde till med rätt mycket otyg när han levde. En och annan person miste liksom livet pga honom... Skall de inte få kritisera, vara sura på och håna en person som orsakat elände?
Vart går gränsen? Om man inte nu avbildar - får jag kränka honom? Nä, säger du säkert. Msn sksll inte kränka - MEN, tänk då på att Muhammed var en riktig person - som sade sig ha guds budskap (eller något sådant). Och han var ofelbar. Det betyder att om jag inte tror på gud - om gud inte finns - så ljög Muhammed. Om jag inte tror på gud så betyder det att jag indirekt säger att Muhammed snackade skit och hittade på, eller att han inbillade sig. Så genom att vara icke troende så kränker jag indirekt Muhammed genom att indirekt säga att han ljög eller inbillade sig. Det tror jag inte heller att islamister tycker är så kul att höra, och det är respektlöst mot deras profet... Så måste jag tro på gud, eller om inte, vara tyst om att jag inte tror på gud?