2020-10-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag absolut inte. Hon har garantansvar. Lägre straff än så här tvivlar jag på. Men det är bara min åsikt.

Det kan likaväl bli vållande i HR
Citera
2020-10-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Även du måste väl tycka att det är bra att vi får klarhet i det här, jag menar nu behöver ju ingen skriva 102 skador något mer, tänk i så många inlägg du fått förklara att det var punkter och inte skador. Nu kan vi ju enas om att av de 102 punkterna var ca 50 stycken skador.

Vad börjar klarna för dig? Vi har ju svart på vitt att Esmeralda var misshandlad.

Eller tänker du att vi ska bortse från hens inlägg för att du inte frågat?

Tänk att åklagaren och polisen och soc har så mycket fel och du hävdar att dessa föräldrar knappast gjort något fel.

Jag har ingenstans läst att Melinda sagt något om Esmeraldas skador. Men du hämtar ju som vanligt din information från något helt annat ställe än oss andra.

För att Esmeralda mamma Melinda gjorde orosanmälningar var ju helt rätt, det måste väl även du hålla med om att det med rätta fanns en oro kring Esmeralda?

Jag tycker att du oxå ska tänka på att ungdommar läser här, vad ska de få för bild av vuxna från ditt sätt att skriva? Att det är helt okey att misshandla och droga barn?

Att det finns 5 andra barn är ju tragiskt på många mera sätt än att det skrivs om dom här. Men jag kan hålla med om att det är synd om dom. De är ju dock inte de ända som blivet uthängda på flachback, det blir alla som råkar ut för en anhörig som drabbas av ond bråd död.

Personligen tycker jag det är mest Rebeckas fel att de blir uthängda här. Hade hon tagit sitt vuxen ansvar och berättat sanningen som den var, hade mycket i den här tråden inte funnits.

Nej, det var inte ”ca 50 skador”. Det står klart och tydligt 45. Överdriv inte fakta. Var konkret istället. Du behöver inte avrunda 45.

Melinda la ut detta på Instagram den 7/8: ” Hon fick inte fylla fyra år, vårt lilla hjärta. 102 skador och 4 narkotika klassade preparat i och på kroppen, hjärnblödning, en bruten handled, lunginflammation av att ha svalt sitt eget kräks, Esmeraldas en gång tjocka, långa lockiga hår tunnades ut och hade ramlat av antagligen på grund av droger stress och undernäring. Hon hittades död, försedd i blöja invirad i plast och tyg under en säng där hon legat död två-tre dygn.
Igår kom domen....
En dom som enligt mig är ännu ett svek mot henne!

Som en fin vän sa till mig... Esmeraldas upprättelse handlar nu om hur samhället väljer att hantera framtiden. Att hennes öde likt runor finns inristat i hjärta och själ på alla oss andra och framförallt beslutsfattare! Vi måste bära hennes historia som en karta inuti för att något liknande aldrig ska få hända igen! Sverige behöver en lagändring för barnens skydd.
Inte ett litet steg i rätt riktning utan ett stort steg mot en tillvaro vi kan kalla trygg för alla Sveriges barn!!
#lexlillahjärtat #lexesmeralda”
Citera
2020-10-16, 18:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetiteAndFit
Denna tråden är helt absurd. En treårig liten flicka som just påbörjat livet, som borde få känna och uppleva ren och skär kärlek och trygghet, inte behöva gå igenom ett uns av vad hon fick gå igenom såsom missbruk, misshandel och bara ett miserabelt helvete till liv...iaf den sista tiden av hennes oförlåtligt korta liv. Det finns inte på kartan att ett litet barn ska ha ett sådant liv, att det ska ”göra sig illa” gång gång och till slut så illa att det dör....
Det går inte...det går bara inte till så. Då skulle fler barn gå och dö bara sådär av självförvållade skador.

Sedan en mamma som kämpar för att få rätt och ett lindrigare straff genom att förminska detta helvete denna lilla oskyldiga lilla flicka har fått uppleva...
Det är helt jävla absurt.
Varje inlägg här som skrivs för att försvara denna vidriga människa...hur har du/ni mage?!

Det är väl ingen som direkt försvarar Rebecka. Däremot så tror jag många med mej är intresserad av hur det kunde gå så illa att ett barn dog. Vad som ledde fram till denna tragiska händelse får vi kanske aldrig svar på genom att Patrik avled i häktet. Om nu inte Rebecka tar bladet från munnen och kan berätta.
Citera
2020-10-16, 18:59
Medlem
Måste säga att jag finner det tragikomiskt med dessa tomtar i tråden som gapar om att vi inte ska skriva om fallet av hänsyn till de andra barnen. Det är ju ni som håller tråden igång. Haha, självinsikt much? Skämskudden åker fram ibland när man läser era inlägg.

Känns skönt att vara på den goda sidan, som har rent samvete och som brinner för barnen istället för i en mörk hjärndimma som försvarar ansvarslösa vuxna och försöker bortförklara döda barn under sängen. Skål och trevlig helg!
Citera
2020-10-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Nej, det var inte ”ca 50 skador”. Det står klart och tydligt 45. Överdriv inte fakta. Var konkret istället. Du behöver inte avrunda 45.

Melinda la ut detta på Instagram den 7/8: ” Hon fick inte fylla fyra år, vårt lilla hjärta. 102 skador och 4 narkotika klassade preparat i och på kroppen, hjärnblödning, en bruten handled, lunginflammation av att ha svalt sitt eget kräks, Esmeraldas en gång tjocka, långa lockiga hår tunnades ut och hade ramlat av antagligen på grund av droger stress och undernäring. Hon hittades död, försedd i blöja invirad i plast och tyg under en säng där hon legat död två-tre dygn.
Igår kom domen....
En dom som enligt mig är ännu ett svek mot henne!

Som en fin vän sa till mig... Esmeraldas upprättelse handlar nu om hur samhället väljer att hantera framtiden. Att hennes öde likt runor finns inristat i hjärta och själ på alla oss andra och framförallt beslutsfattare! Vi måste bära hennes historia som en karta inuti för att något liknande aldrig ska få hända igen! Sverige behöver en lagändring för barnens skydd.
Inte ett litet steg i rätt riktning utan ett stort steg mot en tillvaro vi kan kalla trygg för alla Sveriges barn!!
#lexlillahjärtat #lexesmeralda”

Ja den där...
Citera
2020-10-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Måste säga att jag finner det tragikomiskt med dessa tomtar i tråden som gapar om att vi inte ska skriva om fallet av hänsyn till de andra barnen. Det är ju ni som håller tråden igång. Haha, självinsikt much? Skämskudden åker fram ibland när man läser era inlägg.

Känns skönt att vara på den goda sidan, som har rent samvete och som brinner för barnen istället för i en mörk hjärndimma som försvarar ansvarslösa vuxna och försöker bortförklara döda barn under sängen. Skål och trevlig helg!

Det finns ingen här som försvarar R. Det finns dock folk, som jag skrivit tidigare, som försöker se förbi det känslosamma. Objektivitet är viktigt i ett fall som detta. Just för att det inte ska kunna hända igen och för att rättssystemet ska vara säkert. Så simpelt är det bara. Det är uppenbart att ni andra styrs av känslor. Annars hade ni varit införstådda i hur vi andra resonerar.
Senast redigerad av Jjfam 2020-10-16 kl. 19:13.
Citera
2020-10-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Nej du har helt fel.

Tack för svar. Skulle du vilja utveckla ditt svar utefter det jag skrev? För annars förstår inte jag i vilket avseende du menar att jag har helt fel?
Citera
2020-10-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggan77
Tack för svar. Skulle du vilja utveckla ditt svar utefter det jag skrev? För annars förstår inte jag i vilket avseende du menar att jag har helt fel?

Skulle gissa på att en del är att depression är en psykossjukdom. Det är det inte.
Inte heller bipolär sjukdom. Visserligen finns en risk att uppleva psykotiska symptom vid någon av dessa men en fullt utvecklad psykos får du inte. Det är således inte psykossjukdomar. Ge mig gärna källor om du vill stå på dig i detta, så jag vet var du har lärt dig detta.
Senast redigerad av Jjfam 2020-10-16 kl. 19:15.
Citera
2020-10-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har sagt det för, och jag säger det igen. För mig handlar skuld inte om vad som går att bevisa juridiskt.

Rebecka har en moralisk skuld oavsett vad juridiken säger och så är det bara.

Så jag skiter fullständigt i vad juridik kan fälla henne för, i mina är hon skyldig till Esmeraldas död.

Och detta är ju inget juridik forum, utan ett yttrandefrihets Fortum. Vilket inte bara ger mig rätt till min åsikt. Jag väljer dessutom att förmedla den på precis rätt ställe.

Du vet att bara för att du hela tiden hävdar att ingen förstår, så ser de som läser här att det är du som inte förstår,

Då befinner du dig på fel forumsdel om du inte bryr dig om vad domstolarna dömer eller vad som framkommit i förundersökning och den rättsmedicinska obduktionen. Du får öppna en tråd i konspirationer eller skvaller då. Jag noterar att du inte kan belägga dina påståenden om alla skador som du malt på om nu sida efter sida. Du skall bara sitta och tycka en massa men strunta i rättsprocessen och då är det fel för aktuella brott och kriminalfall bygger på rättsapparaten.
Citera
2020-10-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Skulle gissa på att en del är att depression är en psykossjukdom. Det är det inte.

Man kan få förlossningsdepression som leder till psykos. Det kriteriet tog jag med som en objektiv fördel gällande Rebeckas påstådda psykos.
Citera
2020-10-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt riktigt. Och åsikter KAN inte vara fel, eftersom det är just åsikter.

Att Rebecka inte fick en straffpåföljd som speglar brottet känns som ett hån. Patrik gick ju och dog. Jag har läst att man inte kan se tecken på självmord eller mord. Så han självdog kanske av abstinens. Då kan man tänka att han måste knarkat ganska rejält? Jag kan inte sånt där. Hade han levt och kunnat vittna kanske Rebeckas skuld sett helt annorlunda ut? Dvs att hon fått ett hårdare straff. Ingen kunde säga emot hennes berättelse.

Du har fått fel information om att det enbart rör sig om åsikter i denna delen och du framstår som en rättshaverist, och du bör titta om du kan finns en tråd för dina sk rättshaveristiska åsikter om hur fel domslutet är. Jo åsikter kan vara fel beroende på tråd och forumsdel.

P död är inte på långa vägar klarlagt. Så fortsättning följer säkerligen .
Citera
2020-10-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggan77
Man kan få förlossningsdepression som leder till psykos. Det kriteriet tog jag med som en objektiv fördel gällande Rebeckas påstådda psykos.

”Psykossjukdomar omfattar:

schizofreni, den vanligaste psykossjukdomen
vanföreställningssyndrom
schizoaffektiv psykos
kort reaktiv psykos”
Källa: netdoktorpro.se

” Förlossningspsykos
Risken för att insjukna i en ny psykos ökar vid en graviditet. Det beror på den hormonella omställningen i kroppen. Risken ökar framför allt i slutet av graviditeten, under förlossningen och månaderna efter förlossningen.

”En förlossningspsykos är en ovanlig men allvarlig form av psykos. För att psykosen ska klassas som en förlossningspsykos ska psykosen ha uppkommit inom sex veckor efter förlossning, Oftast ger antipsykotisk läkemedelsbehandling gott resultat och de flesta tillfrisknar. Har du haft en förlossningspsykos finns en risk att psykostillståndet kan återkomma. ” källa: 1177.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in