Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Toaletterna töms med vakuum på dessa fartyg. Jag har också läst att stoppet kan ha berott på vatten i systemet. Vad är din teori gällande att detta skulle sänkt fartyget?
Sillaste kan ha hamrat på en sån tank, eller något annat. Finns många gissningar och teorier. Var det något speciellt med hamringarna du tänkte på?
Det är ju fortfarande inte känt vad som orsakade Evertssons hål.
Vad skulle vara kontroversiellt med att svanhalsarna ligger ovanför konferensrummet?
En teori kan vara att toatanken har hål så havsvatten kommer in och översvämmar däck 0
Vad gäller hamringarna, kan ju Sillaste slagit sönder något så vattnet kunde flöda in i skeppet fritt. Dessutom stämmer några ögonvittnesmål med ljudet. Som stora hammarslag sägs de ha hört innan överhalningen.
Evertsson hål. Kan ju finnas många hål i botten. Vem vet. Babords (tror jag) tank var ju full redan vid avfärd och färjan gick med 1 grads lutning hela tiden.
Svanhalsarna:Inget särskilt med dem bara det att det låter märkligt att de fanns och knappt någon sett dem. Jag såg dem inte när vi åkte i början av augusti 1994 och vi hade hytt där nere. Visserligen var vi ganska berusade men ändå.
Förresten en annan sak: Finns det någon som vet om remixen med Rednex;cotton eye joe och Whigfields,saturday night, som spelades på discot på Estonia, var hemremixad av DJ,N eller om den finns tillgänglig någonstans. Har letat men ej funnit.